Okrasa Motor

Legg inn bilder og info om bilen din eller prosjektet ditt.

Moderator: Global moderator

Post Reply
User avatar
djupevik
Styret
Styret
Posts: 1251
Joined: Tue Aug 25, 2009 7:41 am
Location: Bergen (fra Førde)

Sv: Okrasa Motor

Post by djupevik »

Gratulerer! Ser og høres helt konge ut. Nå trenger du bare finne ut hvilken bil du skal ha den i!
Du må skrive litt mer om hvordan du bygget den  :)

Og versågod for lånet! ;D
(o\ ! /o)  (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o)
https://www.instagram.com/thulevik/
User avatar
Alex.K
Medlem
Medlem
Posts: 105
Joined: Wed Jan 26, 2011 11:27 pm

Sv: Okrasa Motor

Post by Alex.K »

:thup Gratulerer  ;D
User avatar
Solan
Styret
Styret
Posts: 5238
Joined: Mon Sep 03, 2007 1:08 pm
Location: Fan'a...

Sv: Okrasa Motor

Post by Solan »

Du må kjøre den i benk/dyno, så vi får vite antall HK! Eller vi kan høre med Håkon om antall DHK (DallandHesteKrefter)?
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"

"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
Dalland
Styret
Styret
Posts: 1325
Joined: Tue Jun 08, 2010 11:41 pm
Location: Åsane, Bergen

Sv: Okrasa Motor

Post by Dalland »

Sorry Svein men det blir vanskelig å måle DHK på denne dessverre da det er for mange eksosrør.

DHK måles på den urgamle og trygge måten ved å ruse motoren til 6500 rpm og legge handa forran eksosrører for så å prøve å holde igjen.
Ved hjelp av enkle formler for kraft ganger arm og trykk så kan vi fint beregne effekten og siden ved avlesing på handflaten avgjøre blandingsforholdet. ;)
User avatar
Solan
Styret
Styret
Posts: 5238
Joined: Mon Sep 03, 2007 1:08 pm
Location: Fan'a...

Sv: Okrasa Motor

Post by Solan »

Dalland wrote: Sorry Svein men det blir vanskelig å måle DHK på denne dessverre da det er for mange eksosrør.

DHK måles på den urgamle og trygge måten ved å ruse motoren til 6500 rpm og legge handa forran eksosrører for så å prøve å holde igjen.
Ved hjelp av enkle formler for kraft ganger arm og trykk så kan vi fint beregne effekten og siden ved avlesing på handflaten avgjøre blandingsforholdet. ;)
Genialt.
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"

"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
User avatar
Sander
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1232
Joined: Sun Sep 02, 2007 8:52 pm

Sv: Okrasa Motor

Post by Sander »

Vil ha slik...eller Abarth eksos. Veit du kven som forhandlar...og er det stor forskjell?
-78 T1 1303 Karman Cab
-75 T2 1600 Westfalia camping bay
-74 T1 1303 S    + 1997
-72 T1 1302 LS    + 2001
-69 T1 1300        + 1986
-54 T1 1200        + 1982
tmatre
Nybegynner
Nybegynner
Posts: 7
Joined: Fri Jul 16, 2010 9:24 am

Sv: Okrasa Motor

Post by tmatre »

LIKER! :thup
Post Reply