Noen flinke som har lyst på en jobb?(1641 går kun på 2 sylindre)

Har du noen gode tips eller triks å dele med dine luftkjølte venner? Eller har du et problem du ønsker hjelp til?

Moderator: Global moderator

RZR Andy
Ultramedlem
Ultramedlem

Sv: Noen flinke som har lyst på en jobb?(1641 går kun på 2 sylindre)

Post by RZR Andy »

Spennende å få fasit på dette, gitt... ta godt med bilder og oppdater her! Film gjerne bensinsprayen i gasserne.
StarBugs Geir
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by StarBugs Geir »

Sett på originalgasser/innsug og fordeler. Dobbelsjekk tenningsrekkefølge slik at det 100% sikkert ikke er et problem. Funker den fint etterpå er gasserne problemet, hvis ikke må det være noe galt med tenningen. Har forresten hatt litt problemer med å få enkelte motorer til å gå med "riktig" åpning på stiften....Har måttet justere det på feelingen, og ved å se at den åpner/lukker skikkelig for å få greiene til å gå....Har egentlig ikke noe god forklaring på det... ::) Men bare jeg får greiene til å svive, så er jeg fornøyd. ;D
1974 1303S
2018 Husqvarna Vitpilen 701
Dalland
Styret
Styret

Post by Dalland »

Denne motoren er vrien, var innom å skikket selv og klarte ikke å finne noe som var gale...
Det er høyre side av motoren den ikke sviver på, men eg ser den får bensin og eg ser gnisten fra fordelerlokket til kabelen når eg napper av ledningen..
Den sviver i alle fall like godt med kun to tennkabler som med alle fire...
Tistlo
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by Tistlo »

overslag i ledningane? sure pluggar?
TLF: 97419035
Leif
Seniormedlem
Seniormedlem

Post by Leif »

plugger og ledninger var nytt
Bjørn Hjellestad
Supermedlem
Supermedlem

Post by Bjørn Hjellestad »

Dellortoer som har stått lenge har en tendens til å tette seg til, hadde en motor som jeg ikke fikk til, gnist OK, sprut fra akselerasjonsdyser OK, gikk ikke på 1 og 2 på tomgang og lave turtall, gikk som en kule på høyere turtall, sjekket falskluft, ikke det heller.
Med startgass som feilsøkingsverktøy viste det seg at motoren gikk helt fint med en svak startgass dusjing, sendte Dellortoene til Italia for overhaling, det gjorde susen!

Har du stargass for hånden?
-ta av luftfilteret
-prøv med lett spraying på høyre Dellorto med motoren igang
-eksperimenter med startgassmengden og pådrag på gassen, om det er gnist så skal motoren gå fint, konkluder da med at Dellortoene må overhales av ekspert eller renses etter beste evne av en amatør. Anbefaler Alfa1750 på ebay
-om det ikke blir noe forskjell er det major tenningsutfordring på gang 

Alfa1750 tar imot gassere (tok imot ihvertfall, hadde sist gassere i Italia i 2010)
http://www.ebay.com/itm/VW-PORSCHE-DELL ... 3cd26f664e

Er kommet hjem fra sjøen, har anledning til å ta en tur utom om det ikke fører fram med startgasstesten. Er du hjemme i helgen? (enten fredag kveld, lørdag formiddag eller søndag kveld?)
Last edited by Anonymous on Fri Aug 23, 2013 12:59 am, edited 1 time in total.
Tistlo
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by Tistlo »

Leif wrote: plugger og ledninger var nytt
jepp men om dei ikkje har tent av ymse årsakar må du ta dei ut å gjera dei reine igjen, ellers blir da dårlig bissniss. er pluggledningane festa i viftehuset? nye silikon pluggledningar er VELDIG mjuke i motsetning til dei steinharde og skarpe festene på viftehusene. har opplevd at nye pluggar skjerer seg i isoleringen ved montering. tok meg allll evigheit å forstå at dei nye ledningane var problemet.. men om dei ikkje e festa i festene er da neppe dei heller.
TLF: 97419035
Leif
Seniormedlem
Seniormedlem

Post by Leif »

Hei.
Har ikke vært i garasjen på noen dager, så de nye(gamle) gasserne står på enda.
Har en org 1300 gasser som står på 1300 motoren, tror dere 1641 starter med den eller blir det for lite?
ideen lengre oppe hørtes fornuftig ut med å teste den med kun en sentergasser for å se om den gikk på alle 4.
Leif
Seniormedlem
Seniormedlem

Post by Leif »

Bjørn hadde vært supert med hjelp skal på Alvøencup på Søndag(på dagtid) med ungene, ellers er jeg spenn klar.
Tlf.nr.95187360
Bjørn Hjellestad
Supermedlem
Supermedlem

Post by Bjørn Hjellestad »

Leif wrote: Bjørn hadde vært supert med hjelp skal på Alvøencup på Søndag(på dagtid) med ungene, ellers er jeg spenn klar.
Tlf.nr.95187360
Har du testet med startgass? Har en idè om at høyre gasser må til rep, lurt å sende de til rep parvis for å få synkronisert de mot hverandre :thup
Post Reply