Det tok ikke lange tiden etter at 60 modellen ble EU - godkjent før problemer dukket opp....
Skiftet i juni begge bremsesylindere foran og en stk bak samt bremseslanger foran. Imidlertidig viser det seg nå at den jeg skiftet bak har nå hengt seg opp etter kjøring til jobb igår. Dermed ble det varmgang i trommelen...og det gikk trått oppover bakkene...
Imorges fungerte den igjen, men etter å ha trykket på pedalen hang den seg opp igjen. Virker som at det er en treghet i sylinderen som gjør at den ikke glir ut igjen etter at en slipper bremsen. Er dette mulig på nye sylindre ? Er det noe annet rusk i systemet som kan være grunnet til at dette skjer ? Innspill fra ekspertene mottas med takk..
Det virker mer sannsynlig at det er bremseslangen som er synderen. Slangene har en tendens til å svelle opp innvendig om de er gamle. Dette gjør at du klarer å presse væske gjennom , men at den ikke slipper trykket tilbake like lett. Litt som en tilbakeslagsventil.
orangenotch wrote:
Det virker mer sannsynlig at det er bremseslangen som er synderen. Slangene har en tendens til å svelle opp innvendig om de er gamle. Dette gjør at du klarer å presse væske gjennom , men at den ikke slipper trykket tilbake like lett. Litt som en tilbakeslagsventil.
nei, det kan det ikke være. Er bremserør bak. Har skiftet bremseslanger foran ( har dog ikke skiftet rør bak...)
Det er nok både bremseslanger og rør bak. For å ta opp bevegelsen i bakstillingen. Bremserør er lite fleksible...
Hvis bremseslangene bak er gamle, så bytt disse, som Pål sier.
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"
"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein