http://www.finn.no/finn/car/used/viewim ... e=42731330
Om bilen: https://sites.google.com/site/fahrmeisterbeetle/annonse
En fantastisk jobb som er gjort på denne!
[img width=800 height=600]https://lh3.googleusercontent.com/-GZZE ... F00103.JPG[/img]
[img width=800 height=600]https://lh6.googleusercontent.com/-2i5N ... CF8022.JPG[/img]
Fra annonsen:
.....Det andre som er spesielt er rustbeskyttelsen. Denne bilen er fullstendig metallisert/galvanisert. Når jeg pusset opp og bygget om bilen, forbannet jeg meg på at jeg skulle være ferdig med å bekymre meg for rust en gang for alle. Karosseriet er derfor sandblåst og metallisert flere ganger slik at også hulrommene har denne behandlingen. Foreksempel ble hele karosseriet sendt til sandblåsing etter at det var sveiset en jigg inni og kanalene pluss tverrkanalene (under baksetet) var tatt av. Dette betydde at man kunne sandblåse og metallisere alle hulrommene innvendig som man normalt ikke kommer til. Det ble kjøpt nye originale kanaler og tverrkanaler. Disse ble sveiset sammen og deretter varmgalvanisert før de ble sveiset tilbake på plass. Sinken måtte selvfølgelig slipes vekk der sveisepunktene/sømmene mot karosseriet skulle være men alt ble sandblåst og metallisert til slutt dvs. når hele karosseriet var ferdig ombygget. Jeg tror jeg har ordene mine i behold når jeg sier at dette er verdens best rustbeskyttede boble......
..... Først ble hele bilen skrudd frahverandre så ble nesten alle punktsveiser boret opp og etter flere faser med sandblåsing og metalisering, nye kanaler og tverrkanaler bak, var det tid for å ta frem vinkelsliperen for å fjerne taket. ....
....Når all sveisingen var gjort sendte jeg bilen tilbake til firmaet som normalt driver med overflatebehandling av oljeinstallasjoner og supplybåter. De sandblåste og metaliserte hele karosseriet innvendig og utvendig og brukte ca 35 kg sink. Metalisering er kort fortalt en streng med sink som i en spesiell sprøytepistol blir smeltet og sprøytet på den sandblåste overflaten hvor den på en måte blir mikrosveiset fast til stålet (dvs det er ingen maling med i bildet). Etterpå måtte bunnplaten også restaureres og den fikk samme behandling som karosseriet. Alle deler på bunnplaten, bevegelige og ikke bevegelige ble skiftet ut mot nye originale VW deler.....
Thor selger Cabben sin!
Moderator: Global moderator
Thor selger Cabben sin!
Last edited by erika on Tue Jul 09, 2013 10:56 pm, edited 1 time in total.
Ingen fornuft - ren entusiasme!
Sv: Thor selger Cabben sin!
Denne bilen var nesten grensesprengende i en tid da glassfiberen slo til for fullt. Her er vel alle modifikasjoner laget i stål, og med Thors pertentlighet som rettesnor. Kan ikke skjønne annet enn at denne burde være så nær vi kommer et samleobjekt her i byen - nøkkelferdig strøken cab til en gunstig penge!