Vår hvite 1971 mod
Moderator: Global moderator
Sv: Vår hvite 1971 mod
Godt jobbet! Gratulerer 

57 - 117 Oval Ragtop - No longer Supercharged by Judson
65 - 343 Karmann Ghia
65 - 343 Karmann Ghia
Da var det slengt inn noen (dårlige) høytalere og en (hjemmelagd og veldig bra) sub.
Alt var gjort nesten smertefritt (brant meg på loddebolten
) på en tid mellom rundt 4 til 5 på halv 12.
Radioen fungerer og aux pluggen fugerer. Det er ikke den beste lyden, men det er lyd! og det er bra.
Det blir opdatering av anlegget ved senere anledning, men vi har nå noe til GTR, så vi er fornøgd!
Må benytte anledningen til å takke Magnus (og litt Svein
) som har hjulpet mye med dette!
MÅ HØRES! (høres elendig ut, men alikavell
)
Alt var gjort nesten smertefritt (brant meg på loddebolten

Radioen fungerer og aux pluggen fugerer. Det er ikke den beste lyden, men det er lyd! og det er bra.
Det blir opdatering av anlegget ved senere anledning, men vi har nå noe til GTR, så vi er fornøgd!

Må benytte anledningen til å takke Magnus (og litt Svein

MÅ HØRES! (høres elendig ut, men alikavell

Nice
På tide med litt cruisingbilder av den ferdige bilen nå! 

(o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o)
https://www.instagram.com/thulevik/
https://www.instagram.com/thulevik/
Hadde bare dette, jeg 
[attachment=1]

[attachment=1]
- Attachments
-
- DSC04555.JPG (43.53 KiB) Viewed 2012 times
så bra ut den bilen - koblet ikke bilen mot denne tråden
Likte detaljen med hvit skrift på hjula 

o 1957 T1 std
o 1959/64 T1 Ragtop Herbie
o 1989 Caravelle 1.9
o 1959/64 T1 Ragtop Herbie
o 1989 Caravelle 1.9
Koblet det Ikke jeg heller, så etter en hvit bil! 
Fin bil som sikkert vil gi dere mye glede i sommer!!

Fin bil som sikkert vil gi dere mye glede i sommer!!

YES!! Cruisingbilder!
Here we go![attachment=1]solskinn på GTR i går![attachment=2]Litt tristere en første bilde, men jaja...[attachment=3]Det fantastiske lydanlegget i bilen!! Merk at de to svarte høytalerene ikke lenger brukes, da disse var shitt.[attachment=4]Lysø-Industries i full gang med å lage bass kasse!

Here we go![attachment=1]solskinn på GTR i går![attachment=2]Litt tristere en første bilde, men jaja...[attachment=3]Det fantastiske lydanlegget i bilen!! Merk at de to svarte høytalerene ikke lenger brukes, da disse var shitt.[attachment=4]Lysø-Industries i full gang med å lage bass kasse!
- Attachments
-
- 1.jpg (195.56 KiB) Viewed 1963 times
-
- 2.jpg (99.99 KiB) Viewed 2025 times
-
- 3.jpg (90.2 KiB) Viewed 1956 times
-
- 4.jpg (105.16 KiB) Viewed 1980 times
Nå var det en stund siden dette var gjort, men synes folket fortjener en oppdatering, slik at ikke alle går og bekymrer seg for hørselen til fam. Føyen pga. de svarte "shitt"-høyttalerne...
Et par dager etter GTR satte vi i gang med et utvidet stereoprosjekt på bilen, av grunner nevnt ovenfor
Oscar og meg ble enige om at han kjøpte de gamle 6*9ene som sto i Grynet, da disse er av god kvalitet
Her skjærer Oscar ut en papp-prøvemal for hattehylle:
[attachment=1]
Og her lager han smilefjes i en leftover-bit med plate:
[attachment=2]
Så var det litt mer saklig jobbing igjen, med hull til høyttalerne. Jeg hadde heldigvis en 6*9-mal liggende, og dette gjorde arbeidet betydelig lettere!
[attachment=3]
Døss itt fitt?
[attachment=4]
Ferdig kake!
[attachment=5]
How smashing!
[attachment=6]
Og der var lydkvaliteten hevet med flerfoldige store hakk! Hyllen ble kun skrudd fast til kassen under, men sitter ganske trygt da baksetet er festet med noe nymotens stroppeshit! Denne geniale sub-festingen gjør også at 69erne får separate kasser av noenlunde riktig volum. Nå er de koblet på diskantutgangene fra suben, men på sikt vil det kanskje være bedre å koble dem på egne kanaler, og at suben får de to resterende kanalene. Eller noe sånt...
[attachment=7]
Et par dager etter GTR satte vi i gang med et utvidet stereoprosjekt på bilen, av grunner nevnt ovenfor

Oscar og meg ble enige om at han kjøpte de gamle 6*9ene som sto i Grynet, da disse er av god kvalitet

Her skjærer Oscar ut en papp-prøvemal for hattehylle:
[attachment=1]
Og her lager han smilefjes i en leftover-bit med plate:

[attachment=2]
Så var det litt mer saklig jobbing igjen, med hull til høyttalerne. Jeg hadde heldigvis en 6*9-mal liggende, og dette gjorde arbeidet betydelig lettere!
[attachment=3]
Døss itt fitt?
[attachment=4]
Ferdig kake!
[attachment=5]
How smashing!
[attachment=6]
Og der var lydkvaliteten hevet med flerfoldige store hakk! Hyllen ble kun skrudd fast til kassen under, men sitter ganske trygt da baksetet er festet med noe nymotens stroppeshit! Denne geniale sub-festingen gjør også at 69erne får separate kasser av noenlunde riktig volum. Nå er de koblet på diskantutgangene fra suben, men på sikt vil det kanskje være bedre å koble dem på egne kanaler, og at suben får de to resterende kanalene. Eller noe sånt...
[attachment=7]
- Attachments
-
- DSC04574.JPG (66.24 KiB) Viewed 1918 times
-
- DSC04575.JPG (38.52 KiB) Viewed 1991 times
-
- DSC04576.JPG (66.59 KiB) Viewed 1925 times
-
- DSC04577.JPG (53.23 KiB) Viewed 1938 times
-
- DSC04578.JPG (70.46 KiB) Viewed 1952 times
-
- DSC04580.JPG (8.54 KiB) Viewed 1923 times
-
- DSC04582.JPG (55.89 KiB) Viewed 1937 times
Smashing indeed!
Ingen tvil om det!!erika wrote: Ungdommen får det til!
Har kikket på denne ved et par anledninger i det siste, og arbeidet som er gjort her er det klasse over.

Kjekt at dette er et far/sønn-prosjekt, som er loset i havn på en flott måte og med et produkt å være stolt over.

1971 VW 181 "Erwin"
1972 1302S "Smurfen"
1972 1302S "Smurfen"