Noen flinke som har lyst på en jobb?(1641 går kun på 2 sylindre)
Moderator: Global moderator
Sv: 1641 går kun på 2 sylindre?
Håper dette bildet hjelper!
[attachment=1]
[attachment=1]
- Attachments
-
- DellOrto_Drla_popis_trysiek.jpg (51.24 KiB) Viewed 1700 times
1971 VW 181 "Erwin"
1972 1302S "Smurfen"
1972 1302S "Smurfen"
- Bjørn Hjellestad
- Supermedlem
Jobb med å få gnist på 1 & 2 først, ta av fordelerlokket og gnikk/skrap ren metallblingsene som tar imot gnist fra rotoren.
På JH sin skisse er "Idle Jet" tomgangsdysene. Skru ut alle dysene, også hoveddysene "Main Jet", og blås dem rein med trykkluft. Blås også ned i setet der de er festet. Da skulle dysene være ok.
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"
"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"
"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
Eg gir opp. 
Er det noen med kompetanse i Bergensområdet som kan overhale/få den til å gå skikkelig for penger selvfølgelig
Har byttet: fordelerlokk/rotor/elektroniske tenningen/tennkabel/hatt ute plugger/blåst dyser i forgasser/den smeller og går like dårlig som før.
Dette skulle være en bra motor.
NOEN SOM KAN TA JOBBEN?

Er det noen med kompetanse i Bergensområdet som kan overhale/få den til å gå skikkelig for penger selvfølgelig

Har byttet: fordelerlokk/rotor/elektroniske tenningen/tennkabel/hatt ute plugger/blåst dyser i forgasser/den smeller og går like dårlig som før.
Dette skulle være en bra motor.
NOEN SOM KAN TA JOBBEN?
Kun banjo som ble lånt og ligger ny klar hjemme.
Kommer ut en tur i løpet av uken å fikser motoren.
Kommer ut en tur i løpet av uken å fikser motoren.

ÅÅÅ supert 

- StarBugs Geir
- Ultramedlem
Sjekk/byt fordelaren om det er ein dårleg kina-kopi. Har hatt problem med å få justert stiften skikkelig fordi den ikkje opnar likt på kvar "topp". Det vil sei -> ELENDIG kvalitet/passform. Prøv evt. ein original. 

1974 1303S
2018 Husqvarna Vitpilen 701
2018 Husqvarna Vitpilen 701
Hei
Føler med deg, tror eg gav opp minst ti ganger på denne tiden i fjor å få ein type 4 motor til å gå "normalt"
Som vanlig er det minst 10 variabler som må sjekkes og det tar tid, du er i godt gang
Ser du har skiftet til elektronsisk tenningsystem, det har eg og gjort og meiner å huske at den gamle coilen var utilstrekkelig for å gi nok spenning (dette finner Håkon ut av) men tydelig eit problem med spenning når dei ikkje tenner på lavt turtall for så og tenne på høgere turtall (dynamo problem?)
Men slik er det desverre ein må holde 9 av 10 variabler konstant, teste og søke etter problemet
Trøsten er at du blir ein racer på å fikse motor
Kristian
Føler med deg, tror eg gav opp minst ti ganger på denne tiden i fjor å få ein type 4 motor til å gå "normalt"

Som vanlig er det minst 10 variabler som må sjekkes og det tar tid, du er i godt gang

Ser du har skiftet til elektronsisk tenningsystem, det har eg og gjort og meiner å huske at den gamle coilen var utilstrekkelig for å gi nok spenning (dette finner Håkon ut av) men tydelig eit problem med spenning når dei ikkje tenner på lavt turtall for så og tenne på høgere turtall (dynamo problem?)
Men slik er det desverre ein må holde 9 av 10 variabler konstant, teste og søke etter problemet
Trøsten er at du blir ein racer på å fikse motor

Kristian
eg har el.tenning i fleire av mine bilar, når da er justert so tenner dei dønn klokkereint alltid, når resten er på stell. og MED 40år+ gamle coilar.
detta er riktignok sånne billige greier som er montert i ORG. fordelara med VAKUM. dei 009 fordelaren med innebygd el tenning er berre sorgen. stod jo ein sånn på den gamle motoren til deg Leif, i 03en. når eg kasta ut fordelaren til fordel for noko skikkelig so plutselig vart da andre bollar
finn nok ut av da!
detta er riktignok sånne billige greier som er montert i ORG. fordelara med VAKUM. dei 009 fordelaren med innebygd el tenning er berre sorgen. stod jo ein sånn på den gamle motoren til deg Leif, i 03en. når eg kasta ut fordelaren til fordel for noko skikkelig so plutselig vart da andre bollar

finn nok ut av da!
TLF: 97419035
Hehe ja satser alt på Dalland no 

Har store forventninger, blir nok bra.
Kjenner meg igjen med fordelar problemet, original vakumstyrt fordeler er eit must
Når det gjelder coil kjøpte eg type blå fra Bosch som skal være nær original, eg var litt usikker på ka coil stod i motor fra før, så eg bytta for å være på den sikre sida. God regel er å alltid å finne deler mest lik original om original er umulig å oppdrive.
kristian

Når det gjelder coil kjøpte eg type blå fra Bosch som skal være nær original, eg var litt usikker på ka coil stod i motor fra før, så eg bytta for å være på den sikre sida. God regel er å alltid å finne deler mest lik original om original er umulig å oppdrive.
kristian
Da er det byttet til nos boch 009 fordeler + byttet begge forgasserne skyter og smeller mer enn noen gang??
Noen flinke som har lyst på en motorjobb?
Noen flinke som har lyst på en motorjobb?

- Bjørn Hjellestad
- Supermedlem
Tar gjerne en tur utom og titter litt på motorenLeif wrote: Da er det byttet til nos boch 009 fordeler + byttet begge forgasserne skyter og smeller mer enn noen gang??
Noen flinke som har lyst på en motorjobb?![]()

Er på på jobb sjøen nå, hjemme igjen ca onsdag
Sv: Noen flinke som har lyst på en jobb?(1641 går kun på 2 sylindre)
Det hadde vært supert