Djupevik's 1966 Boble

Legg inn bilder og info om bilen din eller prosjektet ditt.

Moderator: Global moderator

Frode Oij
Seniormedlem
Seniormedlem

Sv: Djupevik's 1966 Boble

Post by Frode Oij »

Gratulerer med en flott Type 3  :thup :thup
1973 VW 1300s Maya gull "Fiona" - SOLGT
1962 VW 1200  Rød (L456) "Christine" SOLGT

Supermedlem

Post by ts »

Kult!!!! Gratulerer  :thup

Det fins masse deler i tyskland og belgia!
57 - 117 Oval Ragtop - No longer Supercharged by Judson
65 - 343 Karmann Ghia
djupevik
Styret
Styret

Post by djupevik »

Bare å sende handleliste med deg da? :) Hehe ;D

Takk for alle gratulasjoner!
(o\ ! /o)  (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o)
https://www.instagram.com/thulevik/
djupevik
Styret
Styret

Post by djupevik »

Bobla er ikkje heilt glømt sjølv om det har blitt mest Type 3 i det siste!

I dag ble det hentet en 1600 dobbelport motor i lag med diverse 12V stasj, så da blir det kanskje litt motor og ombygging til 12V i bobla etter hvert :)

Image

Image
Last edited by djupevik on Wed Feb 20, 2013 10:28 pm, edited 1 time in total.
(o\ ! /o)  (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o)
djupevik
Styret
Styret

Post by djupevik »

Ja da var boblen hentet ut av vinterdvalen, og jeg kan fastslå at det var hærlig å kjøre boble igjen! Bilen startet fint som bare det etter noen runder på starteren for å fylle opp forgasseren med bensin.

På de første meterene slo det meg hvor stor forskjellen på denne og varianten er. Her hører man hvert et støvkorn som blir kastet opp mot karosseriet og motorlyden er mye råere. En usminket opplevelse sammenlignet med type 3'en. Jeg kunne også fastslå kjapt at de 5 hestene denne mangler sammenlignet med varianten er merkbare.

Jeg har allerede hatt meg en tur til Florø, og maskineriet har funket utmerket. Her var jeg innom familie før jeg tok turen innom en velkjent garage! Det var dumt jeg ikke hadde mer tid, då måtte jeg nok insistert på en fellescruising! :) Jeg har nå fyllt opp bilen med noen felger og noen LP-plater som skal til Bergen.

Jeg fant også en colabag til kalde drikker og en maskott til varianten i kjelleren til far ;D

I dag blir det cruising til Bergen i godt selskap med gulbussen! Snakk om kontraster :D
Attachments
IMG_201305084820.jpg
IMG_201305084820.jpg (56.84 KiB) Viewed 3103 times
IMG_201305085590.jpg
IMG_201305085590.jpg (56.26 KiB) Viewed 3133 times
IMG_2013050836488.jpg
IMG_2013050836488.jpg (36.59 KiB) Viewed 3132 times
IMG_2013050816997.jpg
IMG_2013050816997.jpg (73.26 KiB) Viewed 3071 times
Last edited by djupevik on Wed May 08, 2013 11:03 am, edited 1 time in total.
hans
Supermedlem
Supermedlem

Post by hans »

å hu hei den dukka var fin  ;D
o 1957 T1 std
o 1959/64 T1 Ragtop Herbie
o 1989 Caravelle 1.9
larst
Supermedlem
Supermedlem

Post by larst »

KINN!!! :thup
født på en fredag, i tide til helgen!!
djupevik
Styret
Styret

Post by djupevik »

Rosa KINN og anna KINN! Vart til og med litt KINNing på ferga før eg fekk start!
Ja då var bobla komt seg vel til Bergen! Turen gikk smertefritt for både boble og gulbussen med unntak av ein vindusvisker som var på tur...

Nesten så det gikk litt for fort, vi køyrde jo forbi både traktor og syklistar :police:
Gaute(alutig)
Supermedlem
Supermedlem

Post by Gaute(alutig) »

Takker for besøk Christian!
Og ikke minst for at eg fikk fylle opp bobla di med felger/dekk og gamle LP plater til Sune og Svein :thup
[img width=600 height=600]http://i180.photobucket.com/albums/x113/gitula/Sixty%20Mango/bilde_zps36b4dd54.jpg[/img]
55 oval (solgt)
60 boble (solgt. Skulle eg aldri ha gjort)
72 crossover Dobbelkabiner (solgt)
58 boble (solgt)
60 boble (solgt)
65 panel
djupevik
Styret
Styret

Post by djupevik »

Hehe, hvilke var til hvem av de platene? ;D Kan legge alle på plassen til Svein for eksempel så kan Sune plukke sine derfra... Sune har fått SMS om felgene.
Gaute(alutig)
Supermedlem
Supermedlem

Post by Gaute(alutig) »

Høres ut som en plan.
55 oval (solgt)
60 boble (solgt. Skulle eg aldri ha gjort)
72 crossover Dobbelkabiner (solgt)
58 boble (solgt)
60 boble (solgt)
65 panel
djupevik
Styret
Styret

Post by djupevik »

Slenger ut noen bilder fra cruisingen med gulbussen fra Førde til Bergen. Utrolig flott bil!

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Bobla har overtatt plassen til varianten på Breisten for ei stund.
Image

Har egentlig aldri vaska eller rydda i denne bilen sidan eg fekk den omtrent, kanskje ein kjapp støvsuging, men det må være det meste.
No har eg jo god plass til å demontere så no har eg fått ut seter, gulvmatter og tepper slik at eg fekk tatt en god kattevask og opprydning.

Det meste var også gjennomvått etter regnbygene på onsdag så bilen hadde godt av å bli tørket skikkelig.
Får prøve ut hvor vannet kommer inn slik at jeg kan ordne det hullet først! Her er det en god del rust å sveise på, det er det ikke tvil om... ::)

Image

Image

Image

Har fått på retro rattrekk, før- og etterbilder:
Image

Image

Døra og tenninga har alltid vore på forskjellige nøkler så lenge eg har hatt bilen, men eg har fått tak i dørhåndtak og tenning som går på samme nøkkelen. Tenninga eg hadde var av ein uoriginal og "billig" type virka det som, så om eg er heldig så kanskje dette vil hjelpe på den følsomme 6V startaren min.
Image

Førerstolen kommer fra en annen bil, men nå har jeg vært så heldig at jeg har skaffet meg noen seter fra Lowlife på VWnorge. Disse er ikke de letteste å få tak i siden bilen har det brune "one year only" interiøret. Om det er noen som etter hvert skulle få bruk for en slik grå stol som jeg har må de gi meg en lyd :) Det er noen hull, men det er ennå ikke helt ned på hestehåret :P
Image

Image

Askebegeret er strippet for biltemalakk og skal få seg et strøk med originalfargen neste gang jeg skal sprøyte litt :)
Image

Frankenstein girspakfeste?
Image

Litt fuktig her inne også...
Image

Noen som har et slikt sort deksel til setebeltet, eventuellt om man får kjøpt nytt? Mangler på førersiden.
Image

Og til slutt, noken bilder tatt heime i Førde.

Image

Image

Image

Image
Nordtveit
Supermedlem
Supermedlem

Post by Nordtveit »

takker for turen, kjekt å få selskap sørover de siste timene.  :thup
liker patinaen på denne bobla. mitt forslag er at du bare fikser det tekniske og selfølgelig rusthullene, men bevarer den flotte patinaen :)
Og så må du vel finne ut av starteren din. selv om jeg likte trikset med å få start på den  ;D
"-Helt grei?? det er jo Tysk kvalitet jo.." ;)
djupevik
Styret
Styret

Post by djupevik »

Haha, ja. Tror jeg må lage en huskelapp på triks som brukes når starteren ikke slår inn! Vri om tenningen og hold den inne samtidig som du slår av og på hovedlysene; VROOM! ;D
Ellers pleier det å tørne motoren manuelt eller å vri litt ekstra fram og tilbake på nøkkelen å hjelpe :P

Ja det er mange som liker patinaen... Hmm, blir vel egentlig ikke klok på hva jeg skal gjøre.. Jeg liker looken, men liker ikke forfallet ;D Men med denne looken hadde den såklart vært kulest med senk og fete felger, men original bil tiltrekker meg også, er jo ikke så altfor mye som mangler på bilen. Og så hadde det vore kjekt å prøvd å lakkert ein bil sjølv :)

Jeg må uansett starte med å ta rusta ja, så der har jeg jo mye å ta tak i!
Tistlo
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by Tistlo »

saklig dreneringshol i golvet:) men baggis å fiksa igrunn. eg har platedel til dette liggande
stolen er eg meeget intrisert i!

foringsholdaren på girspaken din har tydligvis vert skifta eingong, men på ein noko spesielll måte??
TLF: 97419035
Post Reply