Det blir samme skai som er brukt på frontplata til sofaen. Altså gråVW 181 wrote: Ble steikande bra, det der!!
Hvilken farge går du for på skaien?
Ikke feil med en tur på tørr asfalt heller...![]()
-64 Panel "Gulbussen"
Moderator: Global moderator
Sv: -64 Panel "Gulbussen"
"-Helt grei?? det er jo Tysk kvalitet jo.." 
Bare ikke la dem slippe til med fargeskanner, det gir ALLTID bedre resultat å lete i fargevifter. Vær også obs på glans når du skal få det til å ligne (fargeprøver er vanligvis halvblanke, hvis du går for en maling med mindre glans stemmer ikke prøven nøyaktig lengre)Nordtveit wrote:Det blir samme skai som er brukt på frontplata til sofaen. Altså gråVW 181 wrote: Ble steikande bra, det der!!
og skal ta med meg en bit skai på en malingsjappe, å prøve å få tilnermet lik gråfarge på malingen også.
-69 Fastback
-60 T1
-60 T1
Takker for tipsHenrik wrote:Bare ikke la dem slippe til med fargeskanner, det gir ALLTID bedre resultat å lete i fargevifter. Vær også obs på glans når du skal få det til å ligne (fargeprøver er vanligvis halvblanke, hvis du går for en maling med mindre glans stemmer ikke prøven nøyaktig lengre)Nordtveit wrote:Det blir samme skai som er brukt på frontplata til sofaen. Altså gråVW 181 wrote: Ble steikande bra, det der!!
og skal ta med meg en bit skai på en malingsjappe, å prøve å få tilnermet lik gråfarge på malingen også.
![]()
Ikke noe problem. Hadde du bodd i fornuftige himmelstrøk så kunne jeg fikset noe maling ogsåNordtveit wrote:Takker for tipsHenrik wrote:Bare ikke la dem slippe til med fargeskanner, det gir ALLTID bedre resultat å lete i fargevifter. Vær også obs på glans når du skal få det til å ligne (fargeprøver er vanligvis halvblanke, hvis du går for en maling med mindre glans stemmer ikke prøven nøyaktig lengre)Nordtveit wrote: Det blir samme skai som er brukt på frontplata til sofaen. Altså gråog skal ta med meg en bit skai på en malingsjappe, å prøve å få tilnermet lik gråfarge på malingen også.
![]()
![]()
-69 Fastback
-60 T1
-60 T1
Ja, har insett fort lenge siden at jeg bor på feil plass..men slik er det bareHenrik wrote:Ikke noe problem. Hadde du bodd i fornuftige himmelstrøk så kunne jeg fikset noe maling ogsåNordtveit wrote:Takker for tipsHenrik wrote: Bare ikke la dem slippe til med fargeskanner, det gir ALLTID bedre resultat å lete i fargevifter. Vær også obs på glans når du skal få det til å ligne (fargeprøver er vanligvis halvblanke, hvis du går for en maling med mindre glans stemmer ikke prøven nøyaktig lengre)![]()
![]()
Bare for interessen, hvilket underlag snakker vi? MDF?
Og det mdf jeg har brukt ja.. 19mm. Kunne kanskje ha klart meg med 16,men det er for seint nå
Bra, MDF er strålende enkelt å male på med bra resultat 
-69 Fastback
-60 T1
-60 T1
Da er alt ferdig malt. Kjøkkenkroken er jo fin til slikt arbeid 
Imårra blir det å prøve å lime på skai på alt av fronter. Satse på at det blir bra det og
[attachment=1]
Imårra blir det å prøve å lime på skai på alt av fronter. Satse på at det blir bra det og
[attachment=1]
- Attachments
-
- image.jpg (61.11 KiB) Viewed 2423 times
Ikveld har jeg gjort en lysjobb.. 
I mine frontlykter manglet det "lysbilde"reflektor.. Så fikk idag kjøpt 7" hella innsatser, og montert de.
Men er det noen som vet om det er bolbe lykter som er montert her hos meg? slike som har blanke glas med reflektor og nytt glass lengre inne enn vanlig..
Sliter litt med å få plass til de pga justeringsskruene stikker for langt ut.. så nå tetter det ikke helt rund pakningene slik de er står nå..
Før
[attachment=1][attachment=2]
Etter
[attachment=3]
I mine frontlykter manglet det "lysbilde"reflektor.. Så fikk idag kjøpt 7" hella innsatser, og montert de.
Men er det noen som vet om det er bolbe lykter som er montert her hos meg? slike som har blanke glas med reflektor og nytt glass lengre inne enn vanlig..
Sliter litt med å få plass til de pga justeringsskruene stikker for langt ut.. så nå tetter det ikke helt rund pakningene slik de er står nå..
Før
[attachment=1][attachment=2]
Etter
[attachment=3]
- Attachments
-
- IMG_0043.JPG (49.41 KiB) Viewed 2414 times
-
- IMG_0046.JPG (87.78 KiB) Viewed 2415 times
-
- IMG_0040.JPG (52.01 KiB) Viewed 2407 times
Det nermer seg ferdig med innredningen også.. fikk tak i noen "rulledører" fra en delecampingvogn borti gata her. så det ble montert for å se hvordan det tok seg ut. og faktisk så ble det ikke så ille. Så disse "dørene" skal få seg noen lag med lakk, og så er det klart for å montere hele greia i bussen igjen.
[attachment=1]
[attachment=1]
- Attachments
-
- det nermer seg.jpg (46.55 KiB) Viewed 2368 times
..og et lite stemningsbilde mens vi venter på våren.. 
[attachment=1]
[attachment=1]
- Attachments
-
- side.jpg (56.64 KiB) Viewed 2360 times
Likte det bildet der
Mye igjen før du er ferdig med innredningen no då?
Tlf:: 48606876
lage og male hyller inni skapet med dører, og lakke de rulledørgreiene.. SÅ blir det montert i bilen..EsJo wrote:
Likte det bildet der![]()
så har jeg også kjøpt samme skai som er på setet baki der.. og med det har jeg tenkt å lage et slags armlene som skal vere oppå den små luka på venstre side der.. Selvforklart, men armlene blir i sammenheng med soffan
Her går det unna. Såg bra ut med dørene da! Flott stemningsbilde også 
(o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o)
https://www.instagram.com/thulevik/
https://www.instagram.com/thulevik/
da er det kommet inn i bussen.. håper jeg får tak i noen skapdørlåser lokalt her imårra.. om ikke bestiller jeg disse her.. http://www.oceanshop.no/baatutstyr/besl ... -krom.aspx
Så det blir nok det siste som evt blir montert i denne gang.. Må ut i nordsjøen å jobbe litt dugnad igjen.. Men det nermer seg ferdig.. Litt LED belysning også, så tenker jeg at jeg er i mål
[attachment=1]
Så det blir nok det siste som evt blir montert i denne gang.. Må ut i nordsjøen å jobbe litt dugnad igjen.. Men det nermer seg ferdig.. Litt LED belysning også, så tenker jeg at jeg er i mål
[attachment=1]
- Attachments
-
- nesten nesten ferdig.jpg (49.52 KiB) Viewed 2328 times
- norshuttle
- Supermedlem

Fy f***!!
Gjennomført skamlekkert!!!

54 VW 1200 Oval Beige (GERDA!!!)
64 VW 1200 Hvit (Herbie)