1303s Rauh Käfer

Legg inn bilder og info om bilen din eller prosjektet ditt.

Moderator: Global moderator

T-1
Supermedlem
Supermedlem

Sv: 1303s Rauh Käfer

Post by T-1 »

Se der ja :P den døra der var ubrukelig når jeg hadde bilen, men den fikk en nød rep med kilovis med sparkel. burde vel strengt tatt vært bytta da den er rund bulka. overasket at det var så mye rust på bilen, mente den var bunn solid ellers. men det blir vel bra til slutt! stå på og god bedring  :thup
The Wheeler dealer
OldBug
Seniormedlem
Seniormedlem

Post by OldBug »

Takker! :thup 

Andy: ja er det jeg har fått intrykk av ihvertfall, uansett hvor bra noe ser ut kan man alltids grave frem litt "Drit" ;) Sendte deg en mail forresten!

T-1: Hehe ja skjønte det var en nødløsning dette, men du hadde ihvertfall pusset ned før du sparklet!

På bakskjermen er det også en bøtte sparkel, som er lagt oppå originallakk uten pussing og så lakket over i originalfarge igjen...
Dette er vel kansje frå før du overtok?

Bilen er jo bra den, litt ugg rundtom men ikke nok til å bli deppa av! Men hadde samtidig ikke regnet med det så ble litt oppgitt! :thup
Tistlo
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by Tistlo »

var nok eg som gjor den store tabben å solgte bilen som rustfri, ikkje alle som har hatt reint mjøl i posen på grunnarbeidet før på denne bilen! men må jo stå for da enn har sagt so eg skal fiksa da som dukkar opp. ps: holet i bakkant av kanalen ser voldsomt ut men da er jo orginalt eit stort rundt hol der som ein kan skimta omkretsen av. skal stå ein propp der.
eg kan ta med ei dør til deg og
TLF: 97419035
VW 181
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by VW 181 »

Tistlo wrote: var nok eg som gjor den store tabben å solgte bilen som rustfri, ikkje alle som har hatt reint mjøl i posen på grunnarbeidet før på denne bilen! men må jo stå for da enn har sagt so eg skal fiksa da som dukkar opp. ps: holet i bakkant av kanalen ser voldsomt ut men da er jo orginalt eit stort rundt hol der som ein kan skimta omkretsen av. skal stå ein propp der.
eg kan ta med ei dør til deg og
Vil tro at dette hjelper godt på her...
Fantastisk service, Tistlo!!  :thup
1971 VW 181 "Erwin"
1972 1302S "Smurfen"
OldBug
Seniormedlem
Seniormedlem

Post by OldBug »

Får ikke håpe dette blir veldig frustrerende for deg christer!

Jeg forstår at dette var ikke noe du hadde regnet med, da jeg spurte deg om hjelp var det ingen forventninger knyttet opp til det! ;)
Hadde betalt deg jeg, om nødvendig! :thup

Syntes jeg har endt opp med en god bil, og med serviceavtale inkludert, blir jo dette et kupp! :D

Im a happy customer!!! :thup
Tistlo
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by Tistlo »

går seg te detta;) men spørst om du ikkje må slita av torsjonsfjøra for å få tilkomst til bakkant av kanalen, er jo ikkje godt å komma til bak der.
StarBugs Geir
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by StarBugs Geir »

Golf coil-oversene er jo beregnet på mer vekt enn det 1303en har i fronten, det kan bli stivt! :) i tillegg må du passe på at ikke armen fra snekka kommer i konflikt med staget under hvis du skal ha bilen lav. Det er farlig! (Kan henge seg opp i sving) Golf fjørbeina er jo som du sier endel lavere i utg. punktet, så her KAN du o komme laaaangt ned. :) :thup

Spennende å høre hvordan der funker. Har liggende et tilsvarende golf-sett jeg skal teste på min 03.
1974 1303S
2018 Husqvarna Vitpilen 701
OldBug
Seniormedlem
Seniormedlem

Post by OldBug »

StarBugs Geir wrote: Golf coil-oversene er jo beregnet på mer vekt enn det 1303en har i fronten, det kan bli stivt! :) i tillegg må du passe på at ikke armen fra snekka kommer i konflikt med staget under hvis du skal ha bilen lav. Det er farlig! (Kan henge seg opp i sving) Golf fjørbeina er jo som du sier endel lavere i utg. punktet, så her KAN du o komme laaaangt ned. :) :thup

Spennende å høre hvordan der funker. Har liggende et tilsvarende golf-sett jeg skal teste på min 03.
Takk for advarsel, har fktisk lest en hel del om dette på nettet og meningene er veldig delt! Sikkert på grunn av kvalitetsforskeller og folks meninger om hva som er passe stivt og for stivt!

Jeg har gardert meg med to ekstra fjørpakker så satser på å finne comboen som virker!
Skal gi en tilbakemelding når det er testet!

Problemstillingen med låsing har jeg ikke fått sjekket skikkelig ut ennå, finner nok ut av det og til slutt!
Har du kjennskap til hva som gjøres her?

Har et nytt cromet hella tankpåfyllingslokk med lås liggende til einzer om du er int!
djupevik
Styret
Styret

Post by djupevik »

Denne her blir nok bra :-)  Gleder meg til å se den med ny lakk! Om den er lakket i slutten av februar bør du jo ligge godt an til årets cruisingsesong :)
(o\ ! /o)  (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o)
https://www.instagram.com/thulevik/
Solan
Styret
Styret

Post by Solan »

Håper du skal bytte farge...?  ::)
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"

"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
Tistlo
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by Tistlo »

kvit er jo kult, for då slepp du tenka vist du trur bilen må vaskast eller ikkje :thup
djupevik
Styret
Styret

Post by djupevik »

Skulle ikke denne tilbake til "orginalfargen" da? Gull med bronze flakes? 8)
(o\ ! /o)  (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o)
https://www.instagram.com/thulevik/
Solan
Styret
Styret

Post by Solan »

djupevik wrote: Skulle ikke denne tilbake til "orginalfargen" da? Gull med bronze flakes? 8)
Puh!  ;)
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"

"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
StarBugs Geir
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by StarBugs Geir »

Tror problemet er størst med snekke og 4-bolt innfesting. Det hadde Greenbugen, og der var det farlig lite klaring i høyden man ville ha. På Tom sin 03 (lyseblå på BBH) ser det mye bedre ut. Den har 3 bolt (pre 74) innfesting. Mener problemet er løst på de etter 75 (tannstang) også, så det er trolig kun 74 modellene (eller ombygde) man sliter med. Sjekke det iallefall grundig før du kjører aktivt på svingete vei. ;)
1974 1303S
2018 Husqvarna Vitpilen 701
OldBug
Seniormedlem
Seniormedlem

Post by OldBug »

Hehe har litt planer ang lakk, men nå i første omgang blir den svart blank med  detaljer i oransj! :thup

Etter årets sesong skal alt ifrahverandre og sandblåses,sveises og lakkes på nytt, da blir det også montering av bur, større motor og litt andre kjekke ting. Nå er bare målet å få en brukbar bil til sesongen!
Men her blir det sikkert nok å henge seg opp i for de som liker stilrene ting, kommer til å gjøre ting slik jeg vil uten hensyn før hva som er oppfattet som pent! :D

Det blir også litt uholdbare kompromisser, germanlooker med 1300 motor sier vel alt!

All innsats legges i å ha bilen på veien til sesongen, blir uansett vanskelig å motstå å leke litt med lakken! Noen kruseduller blir det nok!!

Her er fargeref!
[attachment=1]
Har også vært innom tanken på svart og rød
ala dette bare ikke grå.
[attachment=2]
Attachments
2008_Porsche_997GT3RS_Black_Orange_12.jpg
2008_Porsche_997GT3RS_Black_Orange_12.jpg (134.6 KiB) Viewed 1827 times
800px-Grey_Porsche_997_GT3_RS_facelift_IAA_2009_(3)_JPG.jpg
800px-Grey_Porsche_997_GT3_RS_facelift_IAA_2009_(3)_JPG.jpg (104.12 KiB) Viewed 1821 times
Post Reply