Sv: Late-looker - 1969 modell
Moderators: Global moderator, Global moderator
Sv: Late-looker - 1969 modell
boltsirkelen er jo som kjent diameteren av ein usynlig sirkel som går rett gjennom bolthola, så vist du brukar eit skyvelær og måler diagonalt so er da lettare å bedømma kva boltsirkelen er
TLF: 97419035
Sv: Late-looker - 1969 modell
Ikke så mye som viste igjen etter kveldens innsats. Vi har fått oss en ny KRANKENWAGEN, og Pål og jeg jobbet litt med denne for å få den klar til EU. Mer informasjon kommer etterhvert.
Fikk malt noen originale hjulkapsler, etter kok og sandblås inni. Kjekt å ha. Prøvde noen nye seter, men lurer på om de er for breie Er det stor forskjell på 912 og 356 seter?
Fikk malt noen originale hjulkapsler, etter kok og sandblås inni. Kjekt å ha. Prøvde noen nye seter, men lurer på om de er for breie Er det stor forskjell på 912 og 356 seter?
- Attachments
-
- kapsler.jpg (45.85 KiB) Viewed 2400 times
-
- 912.jpg (53.55 KiB) Viewed 2393 times
-
- porssje.jpg (53.33 KiB) Viewed 2383 times
Ingen fornuft - ren entusiasme!
Sv: Late-looker - 1969 modell
Gratulere med ny krankenmobile!
Har dessverre ikke hatt muligheten til å komme innom i det siste for å lakkere ferdig.
Men gi en lyd når det er folk der igjen.
Har dessverre ikke hatt muligheten til å komme innom i det siste for å lakkere ferdig.
Men gi en lyd når det er folk der igjen.
Sv: Late-looker - 1969 modell
An oft asked question is, "Will the seats from a (Porsche model name) fit into a (different Porsche model name)?" Below are the answers!erika wrote: Prøvde noen nye seter, men lurer på om de er for breie Er det stor forskjell på 912 og 356 seter?
--------------------------------------------------------------------------------
(Jim Breazeale:) Speedster, GT and even bench seats will interchange with coupe seats. Any T5, T2, T1, or 356 (There is no such thing as a "Pre A") seat will fit on the tracks. T6 seats all use the same mounts and are not compatible with T5 and earlier seat mounts.
911/912 early seats will not fit in a 356. They are similar but are far too wide to fit on the tracks. Also the seat stops are on the oposite side. Some of the parts in the recliner mechanisms are interchangable, though.
--------------------------------------------------------------------------------
(Al Zim:) For seats from 1954 though 1957 model year (fat rear seat back). and 1958 through 1961 (thin seat back), including Speedster seats and non-reclining Roadster seats, all will interchange 1954 through 1961. At the start of the T-6 cars 1962 model year through the end of 356 production all seats will interchange. Bench seats pre 1961 require special rails, so I would say they do not interchange with standard seats.
--------------------------------------------------------------------------------
(Ron Anthony:) I have noticed the seats of the A/B cars (up through 1961) have different tracks, can be easily spotted by the chrome paddles used to allow movement of the seat fore and aft. The later seats (62-65) have the bent bar with the black knob at the end and also have different seat rails with outside and inside (both sides) of the rails that serve to hold the seat on each of its tracks while the earlier rails only hold one side.
--------------------------------------------------------------------------------
Fitting Later "Sport Seats" Into a 356
(Editor:) Recaro "sport" seats were available from the first year of 911/912 production but they used different mounts from the 356 (as did the standard 911/912 seats). However, some 356 owners have managed to use sport seats with only slight modifications to their car. Note also that there are modern reproductions of Porsche sport seats that can be used in the 356, check with the manufacturers for details.
(Alex:) I was just able to fit high back 911 sport seats maybe 1974 or later in a 1965 C Cab. Much more comfortable with better back support then my restored 356 seats, installed with out drilling any holes or any modification. I was able to use the 911 rails bolted to the 356 after removing the 356 tracks. It was necessary to loosen the two large Allen bolts that hold the metal bracket to the floor on the out side rail of each 356 seat floor piece that the rail bolts to. This allowed the 1/2" adjustment needed to fit the tracks without any modification.
http://porsche356registry.org/resources ... odels.html
Sv: Late-looker - 1969 modell
Hmm - "seat tracks" kan en jo gjøre noe med....
Problemet tror jeg er bredden i forhold til T1.
Problemet tror jeg er bredden i forhold til T1.
Ingen fornuft - ren entusiasme!
Sv: Late-looker - 1969 modell
Da ble kvelden brukt til ny oppstart av 1600 min, med diverse skifte av coil, fordeler + hoveddyser på Dellortoene. Stod noen 130 dyser på dem, men hadde noen 122 som gjorde at den gikk bedre. De andre som står i heter 52. Poffer litt fortsatt på den ene gasseren, men motoren gikk etterhvert bedre når tenning, stift og dyser ble justert.
Noen som vet hvor en kan få tak i et sett med assortert utvalg av dyser til disse forgasserne? Så mange Dellortomotorer som vi har nå på Krankenhaus (og flere blir det sikkert) - så skullle vi hatt et utvalg på hyllen.
Noen som vet hvor en kan få tak i et sett med assortert utvalg av dyser til disse forgasserne? Så mange Dellortomotorer som vi har nå på Krankenhaus (og flere blir det sikkert) - så skullle vi hatt et utvalg på hyllen.
- Attachments
-
- motorjust.jpg (95.76 KiB) Viewed 2295 times
Ingen fornuft - ren entusiasme!
Sv: Late-looker - 1969 modell
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"
"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"
"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
Sv: Late-looker - 1969 modell
Ser veldig bra ut dette Erik! Tror helt klart vi må ha et godt lager av dyser på Kranken. Burde jo nesten fått forhandler status på Dellorto deler.erika wrote: Da ble kvelden brukt til ny oppstart av 1600 min, med diverse skifte av coil, fordeler + hoveddyser på Dellortoene. Stod noen 130 dyser på dem, men hadde noen 122 som gjorde at den gikk bedre. De andre som står i heter 52. Poffer litt fortsatt på den ene gasseren, men motoren gikk etterhvert bedre når tenning, stift og dyser ble justert.
Noen som vet hvor en kan få tak i et sett med assortert utvalg av dyser til disse forgasserne? Så mange Dellortomotorer som vi har nå på Krankenhaus (og flere blir det sikkert) - så skullle vi hatt et utvalg på hyllen.
S
www.samboen.com
1962 T1 Tysnes Raceren
1962 T1
1959 T2 Panel
1961 Vespa 150
1991 Carrera 4
Det går ikke så fort, men så blir det ikke så bra heller!
1962 T1 Tysnes Raceren
1962 T1
1959 T2 Panel
1961 Vespa 150
1991 Carrera 4
Det går ikke så fort, men så blir det ikke så bra heller!
Sv: Late-looker - 1969 modell
Dyser ja, Håkon og jeg noterte ned dysingen og spekk på 1600 i bildet over i kveld (halsringen er 30mm):
[attachment=1]
Ellers ble girkassen montert. For de som ikke husker detaljene tilbake i tid, så har denne et gene berg "midmount", og buss gummi-fester. Tverrstaget mlm rammegafllene er pulverlakkert og kom fra Mags, boltene fra biltema . Dette er en Aaen-bygget girkasse som jeg kjøpte på Norge for noen år siden av TomR. Mener den skal være langsteget.
[attachment=2]
Ellers fant Håkon frem Dremelen og justerte de røde urethan foringene til torosjonsfjæren bak. Denne må vistnok slipes litt, slik at den ikke står for langt ut mot fjærplaten, men "siger inn" på plass i hullet sitt. Alt hva den karen leser på Internett
[attachment=1]
Ellers ble girkassen montert. For de som ikke husker detaljene tilbake i tid, så har denne et gene berg "midmount", og buss gummi-fester. Tverrstaget mlm rammegafllene er pulverlakkert og kom fra Mags, boltene fra biltema . Dette er en Aaen-bygget girkasse som jeg kjøpte på Norge for noen år siden av TomR. Mener den skal være langsteget.
[attachment=2]
Ellers fant Håkon frem Dremelen og justerte de røde urethan foringene til torosjonsfjæren bak. Denne må vistnok slipes litt, slik at den ikke står for langt ut mot fjærplaten, men "siger inn" på plass i hullet sitt. Alt hva den karen leser på Internett
- Attachments
-
- 1600spekk.jpg (30.55 KiB) Viewed 2224 times
-
- kasse.jpg (64.28 KiB) Viewed 2229 times
Last edited by erika on Wed Jan 16, 2013 12:49 am, edited 1 time in total.
Ingen fornuft - ren entusiasme!
Sv: Late-looker - 1969 modell
Litt mer montering bak i kveld. Fant likevel ut at det må demonteres igjen: De justerbare platene bak manglet det 3. hullet for innfesting mot A-armen, de bør males sorte for å stå i stil med resten, glemte å smøre urethan smultringen innerst rundt torosjonsstaven(!), skulle ha spacet ut torosjonslokket med 5mm pga den tykkere justerbare fjærplaten, og fant ikke de rette boltene. Det ble en mix mellom ulike størrelser, biltema, noen som jeg tidligere har brunert selv osv. Rotet sikkert rundt i 1 time bare for å finne noen bolter jeg ikke bruker Må kjøpe inn et større utvalg av brukbar kvalitet. Litt usikket på BT-boltene. Dro av hodet på en av dem når jeg tok litt i med en stor skralle.
[attachment=2]
Er det rett at øvre demper skal ha en hylse som er gjennomgående og står slik inn mot armen som dette? Tenkte kanskje øvre del av demperen skulle lagt "inntil" der innfestingen er.
[attachment=3]
Har en morsom bolt som ikke er i senter av hylsen som går gjennom foringen på A-armenr, På denne måten kan en løfte og senke armen her inne ved "pendelpunktet" og få en ekstra justeringsmulighet bak. Race!
[attachment=1]
Fant også dette greie verktøyet i hyllen til Pål. Det gjorde det til en lek å løfte fjærplaten opp forbi stoppunktet sitt.Slipper å styre med jekk, stropper eller kjetting osv.
[attachment=4]
[attachment=2]
Er det rett at øvre demper skal ha en hylse som er gjennomgående og står slik inn mot armen som dette? Tenkte kanskje øvre del av demperen skulle lagt "inntil" der innfestingen er.
[attachment=3]
Har en morsom bolt som ikke er i senter av hylsen som går gjennom foringen på A-armenr, På denne måten kan en løfte og senke armen her inne ved "pendelpunktet" og få en ekstra justeringsmulighet bak. Race!
[attachment=1]
Fant også dette greie verktøyet i hyllen til Pål. Det gjorde det til en lek å løfte fjærplaten opp forbi stoppunktet sitt.Slipper å styre med jekk, stropper eller kjetting osv.
[attachment=4]
- Attachments
-
- irsbolt2.jpg (48.05 KiB) Viewed 2140 times
-
- irsoppsett.jpg (61.11 KiB) Viewed 2158 times
-
- demperfeste.jpg (56.85 KiB) Viewed 2205 times
-
- greit verkt (56.85 KiB) Viewed 2150 times
Last edited by erika on Wed Jan 23, 2013 12:53 am, edited 1 time in total.
Ingen fornuft - ren entusiasme!
Sv: Late-looker - 1969 modell
detta vert heftigt! demparfeste ser rett ut og få tak i noko anna enn tviltema sine boltar vist du vrir håve av dei. alle andre boltforhandlara har nok bedre boltar. wurth,eiksenteret,tess,junameit etc
TLF: 97419035
Sv: Late-looker - 1969 modell
Justerbare fjærplater, hvordan er det å få det gjennom eu-kontrollen ? mener å ha hørt det ikke er godkjent ?
o 1957 T1 std
o 1959/64 T1 Ragtop Herbie
o 1989 Caravelle 1.9
o 1959/64 T1 Ragtop Herbie
o 1989 Caravelle 1.9
Sv: Late-looker - 1969 modell
Tenkte å male dem svarte - kanskje de ikke ser det?
Manglende bolter til understellet var en god unnskyldning til å gjøre noe annet i går
Manglende bolter til understellet var en god unnskyldning til å gjøre noe annet i går
- Attachments
-
- photo-9.JPG (56.15 KiB) Viewed 2103 times
Last edited by erika on Wed Jan 30, 2013 10:44 pm, edited 1 time in total.
Ingen fornuft - ren entusiasme!
-
- Styret
- Posts: 1329
- Joined: Thu Sep 06, 2007 1:23 am
- Location: Bergen
Sv: Late-looker - 1969 modell
Hva har du gjort her da? Rotet?erika wrote: Tenkte å male dem svarte - kanskje de ikke ser det?
Manglende bolter til understellet var en god unnskyldning til å gjøre noe annet i går
02 er bøs.....Bay er grei
Sv: Late-looker - 1969 modell
Kjekk i tonen du da - ser du ikke gullet mellom alle de grønne trærne?
Ingen fornuft - ren entusiasme!