56`n fra Askøy
Moderators: Global moderator, Global moderator
Sv: 56`n fra Askøy
Ser veldig bra ut,stå på
-
- Styret
- Posts: 170
- Joined: Wed Aug 29, 2012 9:36 pm
Sv: 56`n fra Askøy
Legger ut noe bilder av neste punkt på listen: kommende utskjæringer/sveiseplasser.
Kommer og til å legge inn nye gulvplater fremme- bak er gulvet overraskende bra.
Ser det har vært sveiset en del på bilen før.......
Min kjære bror fant ut at all sveisejobb var en optimal bursdagspresang til meg ( )
- så da er det bare for meg å få skjært ut, reingjort og ikke minst handle gods.
Broderen drev forresten Turbofun, kanskje noen som kjenner han...
Kommer og til å legge inn nye gulvplater fremme- bak er gulvet overraskende bra.
Ser det har vært sveiset en del på bilen før.......
Min kjære bror fant ut at all sveisejobb var en optimal bursdagspresang til meg ( )
- så da er det bare for meg å få skjært ut, reingjort og ikke minst handle gods.
Broderen drev forresten Turbofun, kanskje noen som kjenner han...
- Attachments
-
- januar 12-02 003.jpg (165.03 KiB) Viewed 825 times
-
- januar 12-02 004.jpg (80.62 KiB) Viewed 834 times
-
- Styret
- Posts: 170
- Joined: Wed Aug 29, 2012 9:36 pm
Sv: 56`n fra Askøy
og noen til...
- Attachments
-
- januar 12-02 006.jpg (76.17 KiB) Viewed 842 times
-
- januar 12-02 007.jpg (118.22 KiB) Viewed 829 times
-
- januar 12-02 010.jpg (142.34 KiB) Viewed 836 times
Sv: 56`n fra Askøy
ikkje gull alt so skinner - eller i dette tilfellet ikkje rustfritt alt so er blankt men høyrest ut so dette går seg veldig bra te!
TLF: 97419035
Sv: 56`n fra Askøy
Skulle ønske broren min hadde det...VW 181 wrote: Du har tydeligvis en kjekk bror!!
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"
"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"
"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
-
- Styret
- Posts: 170
- Joined: Wed Aug 29, 2012 9:36 pm
Sv: 56`n fra Askøy
Men så skal det jo nevnes at han har en gråådig grei søster og da!!!
Sv: 56`n fra Askøy
Haha, ja det er viktig at dette går begge veier...FrøkenBruland wrote: Men så skal det jo nevnes at han har en gråådig grei søster og da!!!
1971 VW 181 "Erwin"
1972 1302S "Smurfen"
1972 1302S "Smurfen"
-
- Styret
- Posts: 170
- Joined: Wed Aug 29, 2012 9:36 pm
Sv: 56`n fra Askøy
Har blitt noen dager i stillestående her... vurderer ørlite granne å splitte bilen....
Galskap???
Ja spør du meg, men det er fordi da føler jeg virkelig at jeg er på kunnskapsløs gyngende grunn. som om jeg ikke er det fra før ha ha!
Vil ikke si at en Haynes manual og youtube er grei nok skolering for å få dette til he he hark hark...
Har jo funnet mange tråder på forumene om splitting- men ting skal jo sammen og...
Liker dårlig å gjøre ting halveis, og er sååå enig med Rune (sjefen sjøl) at når jeg har gjort såpass som er gjort er det jo jæklig dumt å ikke gjøre det 100 %...
Men (her kommer 2 skikkelig dårlige argumenter) jeg med mine nybegynnerøyne syns kanskje det ikke er nødvendig- ting ser ganske bra ut fra alle vinkler. Og så kommer det dolleste og kanskje det jeg sliter mest med- blir uten bil denne sesongen og sikkert neste og for alt jeg vet!!!!!!!!!!! (Med mindre jeg kjøper en til )
Noen fordeler-bakdeler-tanker-baktanker-whatever??? kom med det!
Har forresten handlet inn div behandlingsremedier. Gikk til slutt for syregrunning og epoxi fra mekonomen. Så for vi bare se hvor lenge det blir stående alt etter hvordan planen videre blir...
Galskap???
Ja spør du meg, men det er fordi da føler jeg virkelig at jeg er på kunnskapsløs gyngende grunn. som om jeg ikke er det fra før ha ha!
Vil ikke si at en Haynes manual og youtube er grei nok skolering for å få dette til he he hark hark...
Har jo funnet mange tråder på forumene om splitting- men ting skal jo sammen og...
Liker dårlig å gjøre ting halveis, og er sååå enig med Rune (sjefen sjøl) at når jeg har gjort såpass som er gjort er det jo jæklig dumt å ikke gjøre det 100 %...
Men (her kommer 2 skikkelig dårlige argumenter) jeg med mine nybegynnerøyne syns kanskje det ikke er nødvendig- ting ser ganske bra ut fra alle vinkler. Og så kommer det dolleste og kanskje det jeg sliter mest med- blir uten bil denne sesongen og sikkert neste og for alt jeg vet!!!!!!!!!!! (Med mindre jeg kjøper en til )
Noen fordeler-bakdeler-tanker-baktanker-whatever??? kom med det!
Har forresten handlet inn div behandlingsremedier. Gikk til slutt for syregrunning og epoxi fra mekonomen. Så for vi bare se hvor lenge det blir stående alt etter hvordan planen videre blir...
Sv: 56`n fra Askøy
ville ikke delt bilen, er som du sier kort tid frem til sesong. bilen din ser ikke så gale ut .. de fleste som splitter en bil bruker tid på å sette den sammen fordi det ene tar det andre. Når det er sagt så er det ikke vanskelig å splitte den og heller ikke spesielt tidkrevende ..... det er som sagt alt man gjør etterpå som stjeler tiden
o 1957 T1 std
o 1959/64 T1 Ragtop Herbie
o 1989 Caravelle 1.9
o 1959/64 T1 Ragtop Herbie
o 1989 Caravelle 1.9
-
- Styret
- Posts: 170
- Joined: Wed Aug 29, 2012 9:36 pm
Sv: 56`n fra Askøy
Ja ser den- og har jo sett lenge hva pengene kan gå til. Budsjettsprekk-budsjettsprekk-BUDSJETTSPREKK he he!
Enig med deg om at bilen ser veldig bra ut. Framme er det egentlig bare div slanger som må byttes for det lekker litt over alt- men det er jo bagateller- alt annet av stag, ledd etc ser ok ut. Var forsåvidt bare en brainfart om det er dumt å la være nå når jeg holder på og alt er tomt.
Skal få reingjort litt og lagt ut bilder fra div vinkler. Men blir nok ikke før onsdagen.
Enig med deg om at bilen ser veldig bra ut. Framme er det egentlig bare div slanger som må byttes for det lekker litt over alt- men det er jo bagateller- alt annet av stag, ledd etc ser ok ut. Var forsåvidt bare en brainfart om det er dumt å la være nå når jeg holder på og alt er tomt.
Skal få reingjort litt og lagt ut bilder fra div vinkler. Men blir nok ikke før onsdagen.
-
- Styret
- Posts: 170
- Joined: Wed Aug 29, 2012 9:36 pm
Sv: 56`n fra Askøy
Jubel og glede- iallefall delvis! Fikk pakke fra Hotshop med taktrekk, dørpaneler og solskjermer i dag. Strålende fornøyd med alt sammen bortsett fra at dørpanelene ikke var lik farge som taktrekket- var helt kræsj.... Etter en prat med de håper jeg at jeg får retursende- venter på klarsignal iløpet av uken, men var ikke sikkert de kunne det. Kjipa, med mindre noen vil kjøpe de???
-
- Styret
- Posts: 170
- Joined: Wed Aug 29, 2012 9:36 pm
Sv: 56`n fra Askøy
SMIIIILER!!!!!!!!!!!
Fikk papirer fra Statens veivesen idag, og etter mange runder tørde jeg å lese dommen! Pumaen blir godkjent ved visning om den er like høy foran som bak og at justeringsskruen er sveiset!
Dekkene var det litt mer møl med- Fabrikant må dokumentere at dette faktisk (japp) er mulig og at bilens bremse og kjøreegenskaper ikke ble forringet.
Må muligens gå opp på størrelse fremme da rulleomkretsen ble litt liten i forhold til bak. Originalt er det 1980 mm, mens det nå er 1668 fremme og 1937 bak.
Hvis ikke dekkene blir godkjent er det forsåvidt ingen krise, får skaffe noen reserve "visningsdekk" om jeg blir stoppet og må vise bilen med lovlige dekk. Den tid den sorg- nå er jeg bare GLAD!!!
Ellers:
Har bestilt looms ledningsnett gjennom jbugs.com - og som gave gjennom min gamblerbror i Las Vegas (he he Svein!) kom jeg under halve prisen!
Prøvde å bestille bunner, men siden wolfsburg ikke hadde begge sidene på lager, må jeg bare smøre meg med tålmodighet.
Fikk interiøret i går, taktrekk og dørpaneler bla. Ble litt depp siden alt skulle være off-white, men fargeforskjellen fra tak til paneler var rett og slett til å grine av... Off-white i usa er langt ifra off-white som jeg trodde det var.
Hadde en lang samtale med Hotshop og ble enig om å beholde det inntil videre. Vet ikke helt hva jeg gjør, men kan se det an når taket er på plass.
Leste på en svensk tråd om at TMI sine taktrekk var for brede til å få et fint og stramt resultat (på bildet så det utrolig bra ut) hvor han hadde fått det sydd inn på sidene. Noen som har vært borti dette???
Fikk papirer fra Statens veivesen idag, og etter mange runder tørde jeg å lese dommen! Pumaen blir godkjent ved visning om den er like høy foran som bak og at justeringsskruen er sveiset!
Dekkene var det litt mer møl med- Fabrikant må dokumentere at dette faktisk (japp) er mulig og at bilens bremse og kjøreegenskaper ikke ble forringet.
Må muligens gå opp på størrelse fremme da rulleomkretsen ble litt liten i forhold til bak. Originalt er det 1980 mm, mens det nå er 1668 fremme og 1937 bak.
Hvis ikke dekkene blir godkjent er det forsåvidt ingen krise, får skaffe noen reserve "visningsdekk" om jeg blir stoppet og må vise bilen med lovlige dekk. Den tid den sorg- nå er jeg bare GLAD!!!
Ellers:
Har bestilt looms ledningsnett gjennom jbugs.com - og som gave gjennom min gamblerbror i Las Vegas (he he Svein!) kom jeg under halve prisen!
Prøvde å bestille bunner, men siden wolfsburg ikke hadde begge sidene på lager, må jeg bare smøre meg med tålmodighet.
Fikk interiøret i går, taktrekk og dørpaneler bla. Ble litt depp siden alt skulle være off-white, men fargeforskjellen fra tak til paneler var rett og slett til å grine av... Off-white i usa er langt ifra off-white som jeg trodde det var.
Hadde en lang samtale med Hotshop og ble enig om å beholde det inntil videre. Vet ikke helt hva jeg gjør, men kan se det an når taket er på plass.
Leste på en svensk tråd om at TMI sine taktrekk var for brede til å få et fint og stramt resultat (på bildet så det utrolig bra ut) hvor han hadde fått det sydd inn på sidene. Noen som har vært borti dette???
- StarBugs Geir
- Ultramedlem
- Posts: 3150
- Joined: Sat Aug 30, 2008 9:21 am
- Location: Nordhordland
Sv: 56`n fra Askøy
Skruen sveiset???? Det kan umulig være nødvendig....Da er det jo ikke noe poeng med Puma . Dette skal jo være fullt mulig å få godkjent uten slike krav, men er dessverre ikke overrasket....
Skjønner godt om du ikke orker ta "kampen", men det er en uten tvil en smule artig hvis vi skal bruke penger på justerbar forstilling, for deretter å sveise fast justeringsskruen......
Skjønner godt om du ikke orker ta "kampen", men det er en uten tvil en smule artig hvis vi skal bruke penger på justerbar forstilling, for deretter å sveise fast justeringsskruen......
Last edited by Anonymous on Thu Feb 14, 2013 9:39 pm, edited 1 time in total.
1974 1303S
2018 Husqvarna Vitpilen 701
2018 Husqvarna Vitpilen 701