Det begynte vel med at jeg forhørte meg om en buss med en kompis, som også nevnte at Kai Elling (Os Vedlikehold) i Geiranger kansje skulle selge panelbussen han holdt på med. Hadde noen telefonsamptaler til han, før han bestemte seg for å selge til meg. Da hadde han allerede lagt planer for ferdigstillelse av bussen. Så det ville han fullføre før jeg fikk den. Dette gjaldt blandt annet innredning, lakk av motorrom og hjulbuer, tectylering under, gjennomgang og oppgradering av motor, monterng av skivebremser fremme og bak, montering av sikkerhetsseler fremme og bak, og tilslutt vise den på biltilsyn med "trimmet" motor, bremser og senk.
Før Kai Elling kjøpte bussen, har den vert innom 3-4 andre eigere siden den ble dradd ut av skogen, eller funnet i en løe..( noen som vet.?), rundt 2005. Det ble da sveist og tinnet inn friskt stål stort sett fra forhjul til forhjul via hekken. Gikk noen sesonger som ratlook før en kar i Kristiansund lakket den gul og hvit i 2008.
I går var jeg til Geiranger og hentet den, og kjørte den hjem. Tørre fine veier, og med vinterdekk for sikkerhetskyld påmontert, så gikk dette strålendes. Selv om vi var nedi 17,5 minusgrader på toppen av fjellet etter Geiranger. Varmeapparat er det, men det var vel igrunn begrenset med varmluft som kom ut der forran med så mangen minus. Hue og hansker ble løsningen

Nå er den parkert trygt i garasjen, og der blir den ståendes til jeg er tilbake fra nordsjøen om 14 dager.
Da skal jeg til å fortsette med litt innredning. Planen er å lage noe hylle/skap baki langs panelsiden. Muligens det blir noe frem mot kupeen også. Rock and roll senga/sofaen skal også senkes, da denne er "montert" feil, så jeg må få kopiert og laget de bøylene som skal vere under sitteputen da disse mangler.
Ellers er jo bilen meget gjennomført og ferdigstillt ellers, så her ser jeg frem til mye kjøreglede når vinteren slipper taket og plussgradene kommer for fullt

Hadde planer om å ta den sørover på et par treff i sommer, men med skiftordning er det ikke alltid det klaffer så bra.
så det eneste treffet i Bergen jeg har annledning til å stille på i år blir vårmønstringen på Lagunen i juni. Ellers blir den å se på Scc i august

For de som liker bilder, så ligger det endel her..
Noen utvalgte bilder..

Utgangspunkt...
[attachment=3]
Slik gikk den 1 sesong...
[attachment=4]
Og gikk vel 1 sesong slik også..
[attachment=7]
Før den ble slik den er i dag

[attachment=1]
[attachment=5]
[attachment=8]
[attachment=6]