Vår 66 typ1 1300 - "Grynet"
Moderator: Global moderator
- StarBugs Geir
- Ultramedlem

Sv: Vår 66 typ1 1300 - "Grynet"
Yes! Akkurat som jeg tenkte.
Men disse elementene var litt voldsomme, slik at kassen blir veldig lav. Med mindre, og flere elementer blir det mindre dominant.

1974 1303S
2018 Husqvarna Vitpilen 701
- StarBugs Geir
- Ultramedlem

Noe slikt:
[attachment=1]
[attachment=1]
- Attachments
-
- speakers3.jpg (32.45 KiB) Viewed 7142 times
1974 1303S
Den siste løsningen så helt kanon ut, Geir. 
Bortsett fra fargene, da...
Bortsett fra fargene, da...
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"
"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
Har 5 1/2 frontsett fra Focal i kickpaneler i polizeien samt en DLS sub bak - spiller deilig. Ikke var det vanskelig å bygge heller.
o 1957 T1 std
o 1959/64 T1 Ragtop Herbie
o 1989 Caravelle 1.9
o 1989 Caravelle 1.9
- StarBugs Geir
- Ultramedlem

Sånn da?Solan wrote: Den siste løsningen så helt kanon ut, Geir.
Bortsett fra fargene, da...![]()
[attachment=1]
Eller som i Grynet. Det var vel bedre?
[attachment=2]
- Attachments
-
- index.jpg (54.59 KiB) Viewed 7118 times
-
- speakers.jpg (46.28 KiB) Viewed 7121 times
Last edited by Anonymous on Mon Jan 14, 2013 8:30 am, edited 1 time in total.
1974 1303S
Skal holde elementene opp der neste gang jeg er på BBH, så får jeg se hvor langt ned de kommer. Men ser ut som en gysla bra løsning!
Og så må jeg måle hvor stor (volum) en slik boks blir, tror faktisk det tilfredsstiller anbealingene godt
Og så må jeg måle hvor stor (volum) en slik boks blir, tror faktisk det tilfredsstiller anbealingene godt
- StarBugs Geir
- Ultramedlem

Med en slik "planke" foran, sub bak og evt. noen gode fulltoneelementer i sidene bak for å få fylde så spiller dette knallbra tror jeg!
Kjekt å slippe kutting og kabling i dørene. 
1974 1303S
Jeg er helt enig, og trur dette blir den ultimate løsningen i GrynetStarBugs Geir wrote: Med en slik "planke" foran, sub bak og evt. noen gode fulltoneelementer i sidene bak for å få fylde så spiller dette knallbra tror jeg!Kjekt å slippe kutting og kabling i dørene.
![]()
Da har jeg (sjokkerende fort) fått tak i noen 4tommere jeg tror vil være veldig gode for jobben. Står VDO på dem, vet at de lager gode instrumenter, og skulle ikke forundre meg om høyttalerne var gode også. Ser i hvert fall ut som gjennomgående kvalitet. Det står max 90W og 25W nominell på dem, og det burde gi mer enn nok trøkk i fronthøyttalere 
Har søkt litt, og funnet ut at 4tommere ikke trenger stort mer enn 3 liter kasse, så vurderer nå noen separate kasser som kan ligge på bambusen og være mulig å ta ut ved spesielle anledninger, hehe.
En annen tanke jeg har lekt med er noen sylindre som kommer ned fra under dashen, der man har fester oppå høyttalerkassene, og bare "slider" dem på. Enkelt å ta med seg, men holder på likevel.
[attachment=1]
Har søkt litt, og funnet ut at 4tommere ikke trenger stort mer enn 3 liter kasse, så vurderer nå noen separate kasser som kan ligge på bambusen og være mulig å ta ut ved spesielle anledninger, hehe.
En annen tanke jeg har lekt med er noen sylindre som kommer ned fra under dashen, der man har fester oppå høyttalerkassene, og bare "slider" dem på. Enkelt å ta med seg, men holder på likevel.
[attachment=1]
- Attachments
-
- DSC04363.JPG (55.92 KiB) Viewed 7063 times
Må bare informere om at Grynet er i storform, og har vært jevnlig i bruk i det siste. Første turen i år var til StarBugs den 23. februar. 
Jeg tok en vårshinings med oljeskift, ventil- tennings- og forgasserjustering (sistnevnte stod Dalland for), og da blei'n mye friskere
Jeg tok en vårshinings med oljeskift, ventil- tennings- og forgasserjustering (sistnevnte stod Dalland for), og da blei'n mye friskere
Last edited by Solan on Thu Mar 28, 2013 9:37 am, edited 1 time in total.
Lenge siden en oppdatering her ja 
Har kommet over noen gamle JBL Decade T595, som jeg senere fikk høre av Tommy (T-1) at var sjeldne + verdens beste bilhøyttalere en gang i tiden. Eller noe sånt...
Det siste var ikke spesielt vanskelig å tro på da jeg hadde fått smekka dem inn i Grynets hattehylle - fy pøken så bra de der låt!
Her er et par dårlige bilder. De er ikke i særlig god kosmetisk stand, men det gjør ingenting når lyden er så god! Man skal jo tross alt ha blikket festa på veien foran seg
"Før og etter"-bilde:
[attachment=1]
[attachment=2]
[attachment=3]
Har kommet over noen gamle JBL Decade T595, som jeg senere fikk høre av Tommy (T-1) at var sjeldne + verdens beste bilhøyttalere en gang i tiden. Eller noe sånt...
Det siste var ikke spesielt vanskelig å tro på da jeg hadde fått smekka dem inn i Grynets hattehylle - fy pøken så bra de der låt!
Her er et par dårlige bilder. De er ikke i særlig god kosmetisk stand, men det gjør ingenting når lyden er så god! Man skal jo tross alt ha blikket festa på veien foran seg
"Før og etter"-bilde:
[attachment=1]
[attachment=2]
[attachment=3]
- Attachments
-
- DSC04536.JPG (52.45 KiB) Viewed 6947 times
-
- DSC04537.JPG (99.62 KiB) Viewed 6981 times
-
- DSC04539.JPG (56.37 KiB) Viewed 6983 times
Sånne hadde jeg en gang i tiden og... De er helt sjef.. finner de desverre ikke igjenn... 
født på en fredag, i tide til helgen!!
De står i Grynet..larst wrote: Sånne hadde jeg en gang i tiden og... De er helt sjef.. finner de desverre ikke igjenn...![]()
Men de der er det nok sikkert kjempebra lyd av Magnus.
"-Helt grei?? det er jo Tysk kvalitet jo.." 
har du montert dem løst eller i ei kasse =? spiller mye bedre om de får en kasse på rundt 10 liter stk - da opplever du mer bassss 
o 1957 T1 std
o 1989 Caravelle 1.9
o 1989 Caravelle 1.9
De står i en samla kasse som har volumet til rommet bak baksetet, har helt passe med bass, og dyp sådan, jeghans wrote: har du montert dem løst eller i ei kasse =? spiller mye bedre om de får en kasse på rundt 10 liter stk - da opplever du mer bassss![]()
Fant dem da jeg var på garasjebesøk hos Lars, jaNordtveit wrote:De står i Grynet..larst wrote: Sånne hadde jeg en gang i tiden og... De er helt sjef.. finner de desverre ikke igjenn...![]()
Men de der er det nok sikkert kjempebra lyd av Magnus.![]()
Neida, men det var noen som skulle hive dem... Noen folk er ikke helt gode
Last edited by Magnus on Mon May 27, 2013 5:06 pm, edited 1 time in total.