Lost cause?
Moderator: Global moderator
Lost cause?
Jeg støtte på lit uforutsett rust på 02en. rusten ligger der stabilisator stagene er festet. rusten går tvers gjennom.
På begge sider..
Er dette mulig og fikse på?
Eller er det såpass alvorlig at jeg burde bare bytte ut alt foran?
[attachment=1][attachment=2]
På begge sider..
Er dette mulig og fikse på?
Eller er det såpass alvorlig at jeg burde bare bytte ut alt foran?
[attachment=1][attachment=2]
- Attachments
-
- IMAG0266 (Kopier).jpg (103.38 KiB) Viewed 1250 times
-
- IMAG0269 (Kopier).jpg (81.45 KiB) Viewed 1243 times
Sv: Lost cause?
ai! rammehove ditt ser litt sletent ut! går nok sikkert an å fiksa da ved feks å bruka avkapp frå donor, men kan tenka meg att da er omtrent gjennomrusta mange andre plassar og.
her er eit varmt tips: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=38789140 1000kr med nye golvplater og kanalar og ikkje for langt vekke. henter du denne kan eg kjøpa kanalane vist du ikkje treng dei:)
her er eit varmt tips: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=38789140 1000kr med nye golvplater og kanalar og ikkje for langt vekke. henter du denne kan eg kjøpa kanalane vist du ikkje treng dei:)
TLF: 97419035
tusen takk for tips 
Jeg skal se hva jeg får gjort..

Jeg skal se hva jeg får gjort..
ellers får du jo sjølvsagt kjøpt ny botn til rammehovudet: http://www.vwheritage.com/vw_spares_Fra ... tartPage=1
kostar 860kr hjå unneberg bil. men då må du likavel dela bilen skal du få gjort den jobben på ein fornuftig måte. kan og skifta heile rammehovudet komplett, men da stiller eindel krav til presisjon og kvalitet på sveis..
kostar 860kr hjå unneberg bil. men då må du likavel dela bilen skal du få gjort den jobben på ein fornuftig måte. kan og skifta heile rammehovudet komplett, men da stiller eindel krav til presisjon og kvalitet på sveis..
TLF: 97419035
Jeg har ikke nok Sveisekunnskaper til å gjennomføre en slik oppgave. 
Hadde trengt hjelp til det.
Jeg må jo av med hele karosseriet allikevel?

Hadde trengt hjelp til det.
Jeg må jo av med hele karosseriet allikevel?
- StarBugs Geir
- Ultramedlem
Splitt bilen slik at du får tatt en grundig vurdering av ALT før du (eller andre) begynner arbeidet. Med så mye rust i rammehodet bør du ha oversikt over arbeidsmengden og kostnadene totalt sett før du setter noen i sving med jobben
. Av og til kan man bli positivt overrasket over tilstanden på resten, og andre ganger må man vel bare innse at det blir for mye og for kostbart. Spesielt hvis man ikke sveiser selv.

1974 1303S
2018 Husqvarna Vitpilen 701
2018 Husqvarna Vitpilen 701
Jeg kan sveise litt. men har ikke nok erfaring til å får en slik ting riktig.
jeg skal ned på verkstedet i morgen.
Får vel prøve og skille karosseriet fra resten da. få overblikk
men jeg vurderer og kjøpe det chassiset tistlo sendte meg link på...
jeg skal ned på verkstedet i morgen.
Får vel prøve og skille karosseriet fra resten da. få overblikk

men jeg vurderer og kjøpe det chassiset tistlo sendte meg link på...
Ser ut som en billig og god løsning! Husk å sende en søknad til Statens vegvesen om rammebytte FØR du viser den med ny bunn. Du får en uttalelse, og de legger inn merknad i Autosys. Vi hadde kontakt med Knut Ekkeren her i Bergen ifbm med en eldre bil. Grei og grundig kar. Bør ikke være noe problem når årsmodellene er relativt like slik som her. De stempler da inn ditt gamle chassienummer i den nye bunnen når du har den inne til visning. Greit å sjekke historikken på nummeret på den du kjøper, slik at den ikke er stjålet el.
Last edited by Solan on Fri Jan 04, 2013 3:42 pm, edited 1 time in total.
Ingen fornuft - ren entusiasme!
Vi får se hva det blir til 

da er rammen kommet i hus!