kjøpte meg ei boble i dag 1964 boble men får ikke start på den har aldri hatt vw før så er ganske fersk på området.
bilen har stått ute i 1 år.
vrir tenningen å motoren kinner men skjer ingenting. sjekket bensinpumpen men den var i orden. pluggene gnistet. prøvt med startspray men starter ikke noen som har en ide?. lastet opp en video:
[attachment=1]
[attachment=2]
[attachment=3]
Attachments
IMG_0262 (Small).JPG (5.36 KiB) Viewed 1786 times
IMG_0259 (Small).jpg (58.17 KiB) Viewed 1744 times
IMG_0260 (Small).JPG (4.98 KiB) Viewed 1650 times
Last edited by nika500 on Sat Oct 27, 2012 4:14 pm, edited 1 time in total.
Den sitter inni den saken tennkabene kommer fra!Fordeler, Rød sak på motoren. Under det røde lokket der,som åpnes ved å ta av to clips sitter stiften! Den er skrudd nedi der med en skrue, har en ledning i seg og tar borti stangen i midten. Det skal være et mellomrom der du kan justere med føleblad(hvis den funker i det heletatt da! Søk på justere stift el lign på google så finner du noe!! ykke til
Prøvd med startgass? Kan ta ganske lang tid å få bensinen (som også er gammel og sannsynligvis dårlig) fra tanken og fram til forgasseren.
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"
"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
Har hatt samme problemet med min 65 mod. Får den bensin og det er gnist på pluggene og fordeleren er noelunde riktig innstilt så prøv å slep boblen i gang. Hva som har gjort dette vet jeg ikke men jeg fikk dette problemet etter at jeg hadde byttet stift i fordeleren. Når den har startet og du har kjørt den litt så tror jeg den starter etterpå. Men det er viktigt at du har godt batteri på en 6 volt bil, ellers tar starteren det meste av strømmen. Lykke til .
Last edited by Solan on Sun Oct 28, 2012 5:07 pm, edited 1 time in total.
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
Hvis du er medlem i vwacb, kan du også låne en eller flere av "Bug Me" dvd'ene. Dette er veldig greie instruksjonsvideoer som forklarer ALT om luftkjølte Volkswagen.
Jeg kan også anbefale deg å melde deg på et kurs i regi av StarBugs, der er det mye kunnskap å hente, helt fra begynnernivå og oppover. Jeg regner med at de drar igang nytt/nye kurs nå i vinter. Eller hva, Geir...?
Last edited by Solan on Sun Oct 28, 2012 5:13 pm, edited 1 time in total.