Mange kjenner meg godt, men dere andre: Hei, jeg heter Thomas og er straks 28 år. For ca 4 år siden ble jeg med LarsT her på forumet (som er en kamerat av meg siden ungdomskulen) på BugOut på Bergenhus festning. Det resulterte i at jeg kjøpte meg boble samme kveld... Det ble da denne 1300'en, som var førstegangsregistrert i Odda i 1970:
[attachment=1]
Det var på denne jeg fikk tatt jomfruen min innen folkevogn skruing. Jeg har alltid skrudd litt både på båter og biler og annet jeg kunne komme over, men hadde aldri tidligere hatt den helt store bilinteressen.. Valget om å kjøpe boble ble en blanding mellom og alltid å ha følt en indre hippie som ønsker seg buss, og en annen mer snobbete indre følelse som omhandler design, dette selvfølgelig i kombinasjon med at Lars hadde boble og jeg som jobber offshore trenger noe vettig å gjøre i friperiodene.
1300'en i savannah beige hadde jeg i 2 år før den ble solgt til Stord. Jeg solgte den da det dukket opp en bil jeg hadde enda mer lyst på enn boblen....
Nemelig Varianten:
[attachment=2]
Varianten kjøpte jeg fra Tommy, som igjen hadde kjøpt den fra Endre S i Stavanger. Jeg tror Tommy hadde den i ca 3 uker før den ble min

Denne koste jeg meg masse med den første sommeren.. I begynnelsen hadde jeg bensinlekkasjer hver eneste gang jeg skulle bruke den og kjøpte meg et 6kg skumapparat som alltid lå klar. Men ettersom alt av bensinslanger, filter, pumpe osv ble byttet ga lekkasjene seg og jeg trengte mer og gjøre.
Her er et bilde fra Bore treffet 2011. Fin bil å dra på camping med, godt med plass til bagasje:
[attachment=3]
Når høsten kom fikk jeg meg mekkeplass på Breistein. Da plukket jeg fra hverandre varianten for å lakkere. Her er først et bilde av hvordan den var før ( i tillegg til bore bildet over):
[attachment=4]
Skjermene ble plukket av både foran og bak og sendt til Brandal hos Bergen Overflateteknikk på Askøy for sandblåsing før de ble lakkert hos Fana Lakk & Karrosseri på Kokstad. De ble levert til lakkering tidlig januar, midt februar fikk jeg beskjed om å hente en sil... Det var ene forskjermen som var helt gåen og de ville ikke røre den. Heldigvis har vi sånne som Tistlo i klubben som lett tar på seg å fikse sånt! Resultatet ble ubeskrivelig!!!! Tusen takk Christer!! Du e en kjernekar!!!

Her kommer ihvertfall bilder av hvordan varianten ble når våren/sommeren kom:
[attachment=5]
[attachment=6]
[attachment=7]
Men i fjor sommer gikk vi fire kamerater sammen og kjøpe oss en doka/crew cab! denne skulle egentlig brukes til MIB2011, men ble dessverre ikke klar før vi skulle reise. Det var Alex.K, LarsT, Tommy (T-1) og jeg som eide denne sammen. Det funket ikke så bra når dynamoen røk og tommy (svikeren) fant ut at han skulle gjøre svenske (les: servitrise) av seg.
[attachment=8]
Tommy kjøpte ut denne av oss tidligere i vår, men solgte den videre til Henning (H-Mek på vwnorge).
Spennende fortsettelse følger!!