Djupevik's 1966 Boble

Legg inn bilder og info om bilen din eller prosjektet ditt.

Moderator: Global moderator

djupevik
Styret
Styret

Sv: Djupevik's 1966 Boble

Post by djupevik »

Da var dekk av typen VREDESTEIN 155 SR15 TL 82S SPRINT CLASSIC bestilt hos dine dekk :)

Ellers så lurte jeg på å bestille orginal eksos value kit fra unneberg. Dette skulle være tysk stål og av bra kvalitet. 1600kr.
Jeg tror nok varmepottene må skiftes også, og da blir det vel snaue 3000kr for komplett sett av disse fra unneberg også.

Hvis noen har noe bedre å anbefale eller noe brukt i god stand er det bare å hyle ut :)

Ellers hadde det vore interessant med noen fine orginalfelger. Litt kjedelig å hive nye dekk på de jeg har da de kunne trengt seg en shinings :)
(o\ ! /o)  (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o)
https://www.instagram.com/thulevik/
erika
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by erika »

Koster det 1400 for varmepottene eller 3000 bare for dem?
Hvis det er det siste, ville jeg spandert 1500-2000 for et sett med gode originale.
Ingen fornuft - ren entusiasme!
djupevik
Styret
Styret

Post by djupevik »

De koster rett over 3000 bare for varmepottene. Det er fullt kit med alle pakninger og slikt.

http://www.unneberg-bil.no/product/842

Du mener kjøpe noen brukte orginale i god stand?
Mener de sa at varmepottene i dette kittet var danskprodusert og av god kvalitet, men var litt dyrt ja..
(o\ ! /o)  (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o) (o\ ! /o)
Moshe
Global moderator
Global moderator

Post by Moshe »

Vi brukte dette kitet fra Unneberg på Onkel Rolf, god kvalitet og et bra kit der alt er med og alt er nytt...
Da er det jo greit og kjapt å jobbe med også... ;)
75 VW1303 Boble *8/8-2022
84 VW Golf Cab. *8/7-2019
96 VW1600i Boble *11/10-2017
77 VW2000 Camper *25/1-2015
59 VW1200 Boble *8/10-2014
72 VW1600 Pick Up *20/9-2013
70 VW1200 Fridolin *5/12-2012
61 VW1200 Boble *27/5-2007

69 Boble *2020-2021
64 Notchback *2008-2017
74 Boble Cab *2006-2015
68 Notchback *2008-2009
67 Notchback *2004-2005
66 Boble *2003-2005
djupevik
Styret
Styret

Post by djupevik »

Var det jeg tenkte også :-) Kjekt å høre andres erfaringer! Nå ser det derimot ut som jeg har fått tak i eksos og varmepotter for en god pris på bruktmarkedet. Om det ikke skulle gå i boks går jeg sikkert for dette kittet :)
Tistlo
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by Tistlo »

er da ikkje på desse som på dei fleste andre repro varmepotter att dei avgjer vesentlig mindre varme kontra orginale???
brukte orginale finst til laaangt rimlegare pris, eg har kanskje tilogmed nokon på lur eg og
TLF: 97419035
djupevik
Styret
Styret

Post by djupevik »

Liten oppdatering må til.

På søndag skaffet jeg meg et ekstra sett felger slik at jeg slapp å begynne å styre med å ta av dekkene som står på hjula jeg har på bilen nå og samtidig ha en bil som ikke er flyttbar. Felgene ble levert til sandblåsing og grunning med sinkepoxy hos eit firma på fjordbasen i Florø. Når de er ferdige blir det sikkert hobbylakking i Bergen med mindre jeg finner noen som kan lakke til en OK pris. Ser ut som de blir lakkert L87 Pearl White med L41 black i senter. Håper jeg finner tak i rett farge i tide, for dekka må legges på fredag før han som driver dine dekk reiser på ferie ;D

Bremserør og diverse knask er bestilt frå unneberg. Eksos og varmepotter er på veg frå ein bruker på vwnorge. Så planen blir vel å reservere bukken og få mekka dette på plass på breistein.

Meg og en god kamerat(grepstad jr.) var for ei veke sidan ute ein tur på breistein å fekk oss ein omvisning av Moshe og Kristian Gelin. Så då vart det i tillegg endå eit medlem i klubben :)

Legger til slutt ved bilder frå ein liten cruising for eit par veker sidan, sjølv om eg ikkje likar å vise fram kor ratty den har blitt dei siste to åra ;D
Måtte prøve meg litt med sånn HDR -modus på kameraet. Traff også på ein annan skapning frå Ferdinand, så den måtte prøvesittast :)
Attachments
CIMG3004 (Medium).JPG
CIMG3004 (Medium).JPG (148.28 KiB) Viewed 3327 times
CIMG2996 (Medium).JPG
CIMG2996 (Medium).JPG (158.09 KiB) Viewed 3068 times
CIMG3065 (Medium).JPG
CIMG3065 (Medium).JPG (117.78 KiB) Viewed 3065 times
CIMG3082 (Medium).JPG
CIMG3082 (Medium).JPG (127.33 KiB) Viewed 3047 times
Last edited by djupevik on Tue Aug 14, 2012 11:38 pm, edited 1 time in total.
djupevik
Styret
Styret

Post by djupevik »

Da var felgene lakkert og dekk montert :)  Ble meget fornøyd etter forholdene. Det ble en kamp mot tiden for å få felgene klare for dekk til fredagskvelden. Felgene ble sparklet, lagt et nytt lag epoxy på og lakkert svarte på torsdagen. Kantene ble lakkert hvit fredags morgen og slengt inn i bilen i 9-tiden på kvelden. Da hadde jeg vært aktiv med varmepistol og byggtørker for å få det til å tørke raskest mulig. Til min store skuffelse ble det ikke montert noe dekk den kvelden, ettersom dinedekk ikke hadde riktig type ventil for disse felgene (litt større enn vanlig). Det var litt av et slag i trynet ettersom jeg hadde styrt og stresset på for å få lakken klar. Kunne istedenfor tatt meg litt mer tid på maskeringen for eksempel...

Uansett, dekk er nå komt på. Jeg betalte for alt hos dinedekk og fikk så montert på dekkene hos bjørn på hjemdekk i drotningsvik. Hyggelig kar!

I dag er det utskifting av eksos som står på agenda, men det viser seg at jeg har fått litt for lite pakninger. Setter derfor veldig pris på om noen har et sett som kan lånes/kjøpes. Jeg mangler vel bare de som er mellom eksospotte og varmepotter. Gamleeksosen er allerede av, så hadde vore kjekt å få montert den nye i dag ::)
Attachments
F
F (120.93 KiB) Viewed 3026 times
Etter.jpg
Etter.jpg (78.08 KiB) Viewed 3022 times
Solan
Styret
Styret

Post by Solan »

Felgene så knallfine ut, Christian!  :thup
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"

"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
djupevik
Styret
Styret

Post by djupevik »

Takk for det! Er jo litt småpirk som dårlig maskering, renning og slikt om man studerer nøye. Men dette skal jo tildekkes av kapsler og pynteringer så det skal nok litt til for å legge merke til, jeg er veldig fornøyd ;D Helt genialt å ha tilgang til en plass å kunne gjøre slikt på! Selv om jeg ikke har mekkeplass kan jeg kanskje begynne å ta med meg en og en del for å pusse og grunne utover høsten/neste vår? :)

Ellers må jeg jo takke grepstad jr. for grunning og veiledning. Han var med meg og satt meg i gang hele torsdagskvelden. Godt med hjelp :)
Epoxygrunningen jeg fikk av han er jo nesten dønn lik perlehvit som bilen skal være, bare ikke like shiny såklart.
djupevik
Styret
Styret

Post by djupevik »

Da er det vel bare å slippe jubelen løs, boblen er EU-godkjent! ;D  Bremserøret mellom høyre og venstre bak er fremdeles ikke skiftet, men til min store overraskelse var det ikke dette som var nevnt i kontrollseddelen og dermed var det bare å få den inn til etterkontroll. Det var i grunn verkstedmesteren hos ferdinand-motor som gjorde meg obs på dette. Jeg var igrunn tenkt å sette bilen ned til de neste uke mens jeg er på ferie for å slippe å bekymre meg for avskilting, men det slapp jeg da. Hadde forøvrig vært et morsomt syn med den boblen på bukken der inne i lag med ferrarier og annet snacks ;D

Var oppom tunet å såg pickupen til esjo også, meget kul(gul) sak :)
VW 181
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by VW 181 »

Grattis!!  :thup

Alltid kjekt med godkjent bil...  ;)
1971 VW 181 "Erwin"
1972 1302S "Smurfen"
djupevik
Styret
Styret

Post by djupevik »

Takk for det, ja det er digg! Det har forøvrig vært en lærerik prosess, kjekt å komme ut på BBH for å prate litt VW skit og få mekket litt. Fantastisk med tilgang på løftebukk! :)
Satser på at det blir litt oftere innom der fremmover nå slik at bilen får litt omsorg fremmover :)
ts
Supermedlem
Supermedlem

Post by ts »

Kjempe bra Christian!! Gratulerer :)
57 - 117 Oval Ragtop - No longer Supercharged by Judson
65 - 343 Karmann Ghia
Solan
Styret
Styret

Post by Solan »

Gode greier, Christian :)

Grattis med EU ok boble, da er det bare å hive seg med på cruisinger og andre aktiviteter  :thup
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"

"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
Post Reply