Sv: Arves amerika motor.
Moderator: Global moderator
Positive 122 598 1210
Neutral 0 0 0
Negative 0 6 6
Neutral 0 0 0
Negative 0 6 6
og 5 av de 6 negative er fra samme personen...
Eg har aldri hatt noe negativt å si om han som person annet enn at han dreit seg litt ut akkurat på disse gasserne..
Eg har aldri hatt noe negativt å si om han som person annet enn at han dreit seg litt ut akkurat på disse gasserne..

Ingen av oss kjenner mannen, tror jeg? Antar feedback har en sammenheng med omsetning/arbeidsmengde også her - en voldsom økning de siste par årene tyder på at det han driver med er populært.
Forsvarer verken dårlig arbeid eller dårlig kundebehandling, men det finnes noen "ekle" kunder også.
Forsvarer verken dårlig arbeid eller dårlig kundebehandling, men det finnes noen "ekle" kunder også.
Nei nå tror eg snart eg ikke orker flere oppstarter, dette skaper høyt blodtrykk!
Etter litt siste haste skruing og montering var vi endelig klar for oppstart i 8-9 tiden.
Men som vanlig slet vi med for svake batterier og startmotor og prøvde som vanlig med bil på tomgang osv.
Vi kjinnet først uten plugger osv etter oljetrykk, noe som kom nokså fort og hadde stabile 2 bar.
Vi ende til slutt med å starte motoren på 24 volt og den starter da veldig fort men satt et kraftig støkk i oss alle.
For ide den startet begynte et spetakkel av en metallisk dunkelyd!
Først trodde henrik det var et papirstativ som var borti, så trodde vi det var ventildekslene, for så å tro det var motorstativet.
Men vi fant ikke feilen og eg begynte bare mer og mer å miste motet og selvtilliten...
Det begynte å bli kveld så flere av de oppmøtte måtte hjem, mens eliten stod igjen å grublet godt over hva det kunne være.
Vi valgte å tømme oljen for å se etter om det kunne være noe inni blokken som slo borti, men fant ikke mye mer enn den gråe innkjøringspastaen og bittelitt rester fra maskineringen som hadde lurt seg unna.
Eg tror så at Henrik spurte om det kanskje kunne være pluggen som tok borti stempelet, så vi skrudde ut ene pluggen og den så bra ut, skrudde så ut en til og den var bra.
Og siden vi hadde komt med tanken om det kunne være ventil mot toppen så prøvde vi å lyse nedi å se, og da fant vi jammen meg endelig feilen!!
I toppen av stempelet så det ut som et hav av små audi logoer (sirkeler) og vi ente opp med at det mest trolig har forsvunnet en mutter nedi toppen iløpet av skruingen.
Så nå kan eg heldigvis sove litt bedre inatt og etter noen iherdige timer på kranken er snart motoren oppe igjen for kam innkjøring!
Eg må også rose kraftig gjenger på kranken idag, fantastisk trivelig gjeng og makan til koselige folk finner man ikke ofte.
Etter litt siste haste skruing og montering var vi endelig klar for oppstart i 8-9 tiden.
Men som vanlig slet vi med for svake batterier og startmotor og prøvde som vanlig med bil på tomgang osv.
Vi kjinnet først uten plugger osv etter oljetrykk, noe som kom nokså fort og hadde stabile 2 bar.
Vi ende til slutt med å starte motoren på 24 volt og den starter da veldig fort men satt et kraftig støkk i oss alle.
For ide den startet begynte et spetakkel av en metallisk dunkelyd!
Først trodde henrik det var et papirstativ som var borti, så trodde vi det var ventildekslene, for så å tro det var motorstativet.
Men vi fant ikke feilen og eg begynte bare mer og mer å miste motet og selvtilliten...

Det begynte å bli kveld så flere av de oppmøtte måtte hjem, mens eliten stod igjen å grublet godt over hva det kunne være.
Vi valgte å tømme oljen for å se etter om det kunne være noe inni blokken som slo borti, men fant ikke mye mer enn den gråe innkjøringspastaen og bittelitt rester fra maskineringen som hadde lurt seg unna.
Eg tror så at Henrik spurte om det kanskje kunne være pluggen som tok borti stempelet, så vi skrudde ut ene pluggen og den så bra ut, skrudde så ut en til og den var bra.
Og siden vi hadde komt med tanken om det kunne være ventil mot toppen så prøvde vi å lyse nedi å se, og da fant vi jammen meg endelig feilen!!
I toppen av stempelet så det ut som et hav av små audi logoer (sirkeler) og vi ente opp med at det mest trolig har forsvunnet en mutter nedi toppen iløpet av skruingen.
Så nå kan eg heldigvis sove litt bedre inatt og etter noen iherdige timer på kranken er snart motoren oppe igjen for kam innkjøring!

Eg må også rose kraftig gjenger på kranken idag, fantastisk trivelig gjeng og makan til koselige folk finner man ikke ofte.

Fint dere fant muttern 
Ble det tatt noen bilder eller video av begivenheten?

Ble det tatt noen bilder eller video av begivenheten?
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"
"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"
"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
kan jo muuligens sjå ut som han har hatt eit lite problem med kjøparane og då. 6 negative og 5 er frå samme kjøpar.. merklig at ein so misfornøygd kjøpar går hen å handlar meir fleire gongar etter kvarandre...
TLF: 97419035
Arve jobber overtid med å finne synderen, så regner med dette er klart for de nysgjerrige i løpet av onsdagen 

-69 Fastback
-60 T1
-60 T1
Strålende jobb på Kranken i dag! Tror det er lenge siden det har vært så mange der. Fant synderen til slutt. Var en 5 mm skive som hadde lurt seg nedi, skjønner ikke helt hvor den kan ha kommet fra... Heldigvis ingen alvorlige skader! Stempel og topp ble fikset av Svein Autohaus, nå er det bare å montere sammen og starte opp igjen! 

1967 T2 Panel
1967 Karmann ghia
1967 Karmann ghia
Wow skikkelig natte jobbing på deg arve! 
Kjipt når sånt skjer men er farlig fort gjort, men godt det ikke var noe større som kunne gjøre mer skade.
Gi lyd når du vil starte opp igjen.

Kjipt når sånt skjer men er farlig fort gjort, men godt det ikke var noe større som kunne gjøre mer skade.

Gi lyd når du vil starte opp igjen.

Er vel nå man skal si: Its alive! 
Fikk tatt en 15 min innkjøring i kveld og alt virker meget bra sett bort fra litt nervøs blære.
På med originale ventil deksler, og litt småfiks med støtstang rørene og filter holderen så er den i boks!
Regner med Pål kommer med en lang video med mye røyk og lyd i morgen.
Var jo ikke måte på hvor mye eksos malingen skulle røyke!
Blir nok ikke noe tistlo run, men er sannelig ikke så langt unna heller!!
Stå på Arve!

Fikk tatt en 15 min innkjøring i kveld og alt virker meget bra sett bort fra litt nervøs blære.
På med originale ventil deksler, og litt småfiks med støtstang rørene og filter holderen så er den i boks!

Regner med Pål kommer med en lang video med mye røyk og lyd i morgen.
Var jo ikke måte på hvor mye eksos malingen skulle røyke!

Blir nok ikke noe tistlo run, men er sannelig ikke så langt unna heller!!
Stå på Arve!

er jo minst 1 veka til da er treff her so da må gå heilt fint:)
Skal no ikkje stå pau motoren!Tistlo wrote: er jo minst 1 veka til da er treff her so da må gå heilt fint:)
(var det riktig vossing språk?)

direkte øvesatt frå dallandiansk til vossamaol vert da vel noko sånt. ska no kje stao pao motoren 

Hadde fonøyelsen av å høre denne "kammeraten" i sving i går i bilen - høres MEGET crisp og fin ut i lyden!
Her må jeg få gratulere Arve og si at det virker som Dalland Racing kan anbefales videre for andre i samme situasjon, hadde neppe vært like vellykket i lengden uten de mods'ene og checkups'ene Håkon har gjort her
Håper du får mye glede av denne maskinen, Arve!
Her må jeg få gratulere Arve og si at det virker som Dalland Racing kan anbefales videre for andre i samme situasjon, hadde neppe vært like vellykket i lengden uten de mods'ene og checkups'ene Håkon har gjort her
Håper du får mye glede av denne maskinen, Arve!

Kommer gjerne innom å nyter denne ulyden/gromlyden i kveld. 
Andy, må ikke komme med skryt du vet jo at eg er kjepphøy nok fra før av!

Andy, må ikke komme med skryt du vet jo at eg er kjepphøy nok fra før av!