Solan wrote:
Etterlysning: Noen som er satt opp med en ekstra kamplugg? De var tom for disse på Unneberg. Kan kanskje bruke den gamle, men syns å huske at den så litt risig ut...
Dere får krangle i en annen tråd, guttær... Eller gjøre opp på kammerset
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"
"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
I morra lørdag (24.03) er det motorsammenskruing som gjelder! Da skal 1680-motoren settes sammen og forhåpentligvis startes opp
Etter litt klargjøring idag så kan det se ut som jeg enten har sendt fra meg kamlagersettet mitt til Spydeberg (og dermed mangler nye kamlagre), eller jeg har rota de vekk en plass i alt rotet mitt på Breistein.
Derfor: Etterlyser et kamlagersett til type 1 motor! Noen som sitter på noe sånt?
Dette blir selvsagt betalt tilbake enten med penger eller med nytt lagersett asap!
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
Da er motoren satt sammen, takket være stor hjelp fra Dalland, Henrik og Knut. Takker så mye nok en gang, gutter!
Vi møtte noen problemer/utfordringer underveis, men vi tror vi har løst disse (det vil vise seg.. )
Vi hadde håpet på oppstart, men vi avrunda kl 0130 (vintertid), da vi ikke fikk montert Dellorto-gasserne pga en manglende (og ganske spesiell) M7-skrue til bensin-inntaket på en av disse.
Bilder kommer
Solan wrote:
Da er motoren satt sammen, takket være stor hjelp fra Dalland, Henrik og Knut. Takker så mye nok en gang, gutter!
Vi møtte noen problemer/utfordringer underveis, men vi tror vi har løst disse (det vil vise seg.. )
Vi hadde håpet på oppstart, men vi avrunda kl 0130 (vintertid), da vi ikke fikk montert Dellorto-gasserne pga en manglende (og ganske spesiell) M7-skrue til bensin-inntaket på en av disse.
Bilder kommer
Hold kæft hvor det er fedt!
Har fått noen bilder på mms, her er de:
[attachment=1]
[attachment=2]
Attachments
Motorsammensetting1.jpg (51.21 KiB) Viewed 2437 times
Motorsammensetting2.jpg (53.3 KiB) Viewed 2441 times
Etter dette tok Dalland fra hverandre gasserne litegrann for så å sette dem sammen igjen, og da kom spruten av bensin, så da var alt fint. Da startet den på to sekunder, og gikk fint i det kvarteret kammen skulle kjøres inn