Sv: 1302s vinter prosjekt
Moderator: Global moderator
Dei småbulkene på bakplato kan umulig ha forårsaka at innerskjermen har gitt etter og bøygd seg innover. det er forøvrig heilt normalt att skjermen ikkje går heilt inni kroken der
ser at karosserifesta har vert skifta på bilen, så der har du forhåpentligvis spart eindel arbeid
ser at karosserifesta har vert skifta på bilen, så der har du forhåpentligvis spart eindel arbeid
TLF: 97419035
Betryggende og høre at det er helt normalt. hehe, men ser litt rart ut da.. bulkene skal jeg i hvertfall prøve og få rettet ut.
Skal ned på verkstedet nå snart. kanskje jeg kommer så lang at jeg får motoren ut i dag
Skal ned på verkstedet nå snart. kanskje jeg kommer så lang at jeg får motoren ut i dag

Det hadde jo vert fantastisk om det skulle bli probelm med alt rust og sånt. tiden vil jo vise etterhvert hvor omfattende det er baki der. om det blir for mye av hull og rare gjemte egen-reparert tull der bakiOldBug wrote: Hvis du ville ha det mest mulig originalt, så har jeg bil jeg kan kappe ut den biten du trenger under setet bak!
Fint prosjekt og lykke til! Har det meste til denne bilen liggende så bare skrik om du skulle være i nød!![]()

Bare å skrike det!
ser ut som du må kappe ut en del...
Ikke mist motet vist ting er verre en de ser ut!!!

Hehe. jeg føler meg ganske ambisiøs selv om jeg aldri har gjort noe lignende før.. jeg har fått større oversikt i dag etter en tur på verkstedet.. det er ganske alvorlig.OldBug wrote: Bare å skrike det!ser ut som du må kappe ut en del...
Tror jeg må ta det tilbudet ditt etter etterretning

ikke noe problem. si ifra om hvor mye du trenger, så kan du få det du trenger i bytte mot noen kappeskiver til vinkelkutteren...
Høres ut som en veldig god deal. får se om vi får ordnet det en dagOldBug wrote: ikke noe problem. si ifra om hvor mye du trenger, så kan du få det du trenger i bytte mot noen kappeskiver til vinkelkutteren...

Gjelder fortsatt tilbudet ditt? jeg har jobbet litt mer på boblen de siste dagene, og jeg begynner snart å bli klar for å rette opp rustproblemet.Robbie1302 wrote:Høres ut som en veldig god deal. får se om vi får ordnet det en dagOldBug wrote: ikke noe problem. si ifra om hvor mye du trenger, så kan du få det du trenger i bytte mot noen kappeskiver til vinkelkutteren...![]()
Om det det går fint, så er det bare til å si hvor mange kappskiver du trenger.. så skal jeg komme med det

Beklager sent svar her!
Hvis du sender pm så ser jeg det med en gang
Er ikke alltid jeg får tid til å g innom alle trådene her! Trenger du ennå? Kan fint ordnes! Skulle kansje kommet innom der du skrur en dag og se hva jeg skal kappe til deg! 

Det hadde vert fantastiskOldBug wrote: Beklager sent svar her!Hvis du sender pm så ser jeg det med en gang
Er ikke alltid jeg får tid til å g innom alle trådene her! Trenger du ennå? Kan fint ordnes! Skulle kansje kommet innom der du skrur en dag og se hva jeg skal kappe til deg!
![]()

Jeg holder til i damsgårdveien. Jeg kommer til å være der hver dag denne uken og neste mest sannsynlig.
Det er bare bare å gi meg et pling så kan vi ordne noe

Tlf. 45204797
Jeg har ikke vert så aktiv på å oppdatere lenken min etter jul.
Men her kommer siste nytt!!
Jeg har tatt over Jon T's 1303S dailydriver
Måtte ha meg en vinter bil.
Også har jeg begynt og restaurere deler og. så det er littegranne fremgang
Bilder kommer senere på dagen etter en tur på verkstedet
Men her kommer siste nytt!!
Jeg har tatt over Jon T's 1303S dailydriver

Måtte ha meg en vinter bil.
Også har jeg begynt og restaurere deler og. så det er littegranne fremgang

Bilder kommer senere på dagen etter en tur på verkstedet

Så det var du som stakk av med "dekal-raceren" ? Kul bil... 
Bilder er alltid kjekt!

Bilder er alltid kjekt!

1971 VW 181 "Erwin"
1972 1302S "Smurfen"
1972 1302S "Smurfen"
Jeg glemte selvfølgelig kamera i dag på verkstedet. men jeg har gamle bilder 
Jeg har begynt å restaurere deler nå. jeg ble ferdig med bunnpannen i dag.
den har fått seg noen strøk med hammerlakk.
Samnt bremeskjoldene er ferdig tørket.
Dukket opp selvfølgelig mer rust etterhvert som jeg arbeider
[attachment=7][attachment=2][attachment=1][attachment=3][attachment=4][attachment=5][attachment=6]

Jeg har begynt å restaurere deler nå. jeg ble ferdig med bunnpannen i dag.
den har fått seg noen strøk med hammerlakk.
Samnt bremeskjoldene er ferdig tørket.
Dukket opp selvfølgelig mer rust etterhvert som jeg arbeider

[attachment=7][attachment=2][attachment=1][attachment=3][attachment=4][attachment=5][attachment=6]
- Attachments
-
- IMG_2656.jpg (36.31 KiB) Viewed 1594 times
-
- IMG_2667.jpg (33.44 KiB) Viewed 1570 times
-
- IMG_2669.jpg (49.8 KiB) Viewed 1573 times
-
- IMG_2670.jpg (45.66 KiB) Viewed 1593 times
-
- IMG_2673.jpg (50.73 KiB) Viewed 1594 times
-
- IMG_2677.jpg (52.22 KiB) Viewed 1586 times
-
- IMG_2678.jpg (47.33 KiB) Viewed 1559 times
Fortsatt ingenting unormalt på rusta
berre å peisa på
eit lite tips til pussing, ser du bruker drill...du kan stå ein heil kveld berre med dei bremseskjolda skal du pussa med drill. stikk på biltema og kjøp eit sett med børster som ganske enkelt heiter "børstesett" kostar 100kr og inneheld 4stk stålbørstar til vinkelslipar + ein vanlig stålkost. dei to flate børstane er veldig effektive og speedar opp arbeidet enormt kontra drill med div redskap

eit lite tips til pussing, ser du bruker drill...du kan stå ein heil kveld berre med dei bremseskjolda skal du pussa med drill. stikk på biltema og kjøp eit sett med børster som ganske enkelt heiter "børstesett" kostar 100kr og inneheld 4stk stålbørstar til vinkelslipar + ein vanlig stålkost. dei to flate børstane er veldig effektive og speedar opp arbeidet enormt kontra drill med div redskap
TLF: 97419035
Takker for tipsTistlo wrote: Fortsatt ingenting unormalt på rustaberre å peisa på

Jeg sto faktisk en hel dag med de bremseskjoldene