Min 1303S - Daily driver.

Legg inn bilder og info om bilen din eller prosjektet ditt.

Moderator: Global moderator

Jon T
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1743
Joined: Sun Sep 02, 2007 5:03 pm
Location: Bergen

Sv: Min 1303S - Daily driver.

Post by Jon T »

Solan wrote: Det er nok sikkert fornuftig, som du har gjort, å sette rødmerkinga på 7.600 omdreininger. Hvis du varver mer enn det, så kan du få problemer med teftingen. Ser du har godt med oljetrykk også. Og bensin på tanken (dvs fungerende tankmåler), ikke verst. Når blir neste cruising...? Bug Out?
Planen er å dukke opp på Bugout ja.

Jeg skal gi deg en forklaring på instrumenteringen da, dette er racing og jeg skjønner at dette er vanskelig for en busssjåfør å skjønne. Det står en hissig 1200 i denne og ventilflyt får jeg ikke før på  8300 ifølge mappingen min.

En honnør takk...?  :)
User avatar
hans
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1605
Joined: Sun Jan 17, 2010 11:07 pm
Location: Bergen

Sv: Min 1303S - Daily driver.

Post by hans »

har marius eid denne og ?  trodde dette var en Sune --> Tommy --> Padden bil     
o 1957 T1 std
o 1959/64 T1 Ragtop Herbie
o 1989 Caravelle 1.9
User avatar
Solan
Styret
Styret
Posts: 5238
Joined: Mon Sep 03, 2007 1:08 pm
Location: Fan'a...

Sv: Min 1303S - Daily driver.

Post by Solan »

Marius har ikke eid den, bare felgene :)

Ellers var det jeg som "reddet" denne opprinnelig fra en garasje i Sanddalen i sin tid, så denne har vært innom mange... eller mange har vært innom denne...

@JonTe: Bra du har full mapping på den balstyrige kraftpakken i hekken, da...
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"

"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
User avatar
hans
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1605
Joined: Sun Jan 17, 2010 11:07 pm
Location: Bergen

Sv: Min 1303S - Daily driver.

Post by hans »

ah - så dette er en slik solan --> Sune --> Tommy --> Padden --> Jon T  bil  :thup  ;D
o 1957 T1 std
o 1959/64 T1 Ragtop Herbie
o 1989 Caravelle 1.9
User avatar
T-1
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1801
Joined: Tue Aug 05, 2008 1:59 pm
Location: Bergen

Sv: Min 1303S - Daily driver.

Post by T-1 »

hans wrote: ah - så dette er en slik solan --> Sune --> Tommy --> Padden --> Jon T  bil   :thup   ;D
ah - så dette er en slik solan --> Sune --> Bjørn --> Tommy --> Padden --> Jon T  bil  :thup  ;D
The Wheeler dealer
User avatar
VW 181
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 3013
Joined: Fri Sep 07, 2007 3:54 pm
Location: Bergen

Sv: Min 1303S - Daily driver.

Post by VW 181 »

T-1 wrote:
hans wrote: ah - så dette er en slik solan --> Sune --> Tommy --> Padden --> Jon T  bil   :thup   ;D
ah - så dette er en slik solan --> Sune --> Bjørn --> Tommy --> Padden --> Jon T  bil   :thup   ;D
Imponerende!!  ;D
1971 VW 181 "Erwin"
1972 1302S "Smurfen"
Jon T
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1743
Joined: Sun Sep 02, 2007 5:03 pm
Location: Bergen

Sv: Min 1303S - Daily driver.

Post by Jon T »

En exclusive pedigree....
User avatar
murmester
Seniormedlem
Seniormedlem
Posts: 305
Joined: Sat Sep 15, 2007 10:48 pm
Location: helgoland

Sv: Min 1303S - Daily driver.

Post by murmester »

Skal få lagt ut ett par bilder som jeg tok da p-bilen jaget klistremerke kjøretøyet fra Breistein til Bønes.
Verdens nest eldste yrke.
Jon T
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1743
Joined: Sun Sep 02, 2007 5:03 pm
Location: Bergen

Sv: Min 1303S - Daily driver.

Post by Jon T »

murmester wrote: Skal få lagt ut ett par bilder som jeg tok da p-bilen jaget klistremerke kjøretøyet fra Breistein til Bønes.
Og ikke hadde en sjans å ta den igjen!
User avatar
murmester
Seniormedlem
Seniormedlem
Posts: 305
Joined: Sat Sep 15, 2007 10:48 pm
Location: helgoland

Sv: Min 1303S - Daily driver.

Post by murmester »

Pga alle klistremerkene som løsnet fra bilen din og la seg på frontruten min så jeg så ikke en dritt.
Verdens nest eldste yrke.
Jon T
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1743
Joined: Sun Sep 02, 2007 5:03 pm
Location: Bergen

Sv: Min 1303S - Daily driver.

Post by Jon T »

En update;
har nå fått på noen piggdekk fra 70 tallet som jeg ruller rundt på. Kjøreegenskapene har forandret seg fra gode lavprofils Toyo dekk til disse prehistoriske styltene:
[img width=800 height=597]http://i188.photobucket.com/albums/z278 ... /aw018.jpg[/img]
Ikke at det har skjedd men hvis noen skulle låne bilen henger det nå en starter prosedyre på dashbordet:
[img width=450 height=600]http://i188.photobucket.com/albums/z278 ... /aw005.jpg[/img]
målet er å ha bilen i drift men holde det low cost. der for er det korrektivt vedlikehold som gjelder. forrige helg måtte det sveises litt i framre hjulbue venstre side:
[img width=800 height=597]http://i188.photobucket.com/albums/z278 ... /aw017.jpg[/img]
Slik så det ut etter sveisingen var ferdig og et strøk med bengalakk:
[img width=800 height=597]http://i188.photobucket.com/albums/z278 ... /aw019.jpg[/img]
User avatar
jayster
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1068
Joined: Thu Sep 20, 2007 6:33 pm

Sv: Min 1303S - Daily driver.

Post by jayster »

Disse piggdekk ser ganske stroken ut ;)
1973 1300s  T-1 (Buzz) en eiers bil !solgt.
1969 mr biggins. latelooker solgt.
1956 cal looker. Green Godess
1960 resto cal. OTT
User avatar
RZR-Jånni
Moderatorer
Moderatorer
Posts: 634
Joined: Sun Sep 02, 2007 4:48 pm
Location: Lier (Litt Bergen)
Contact:

Sv: Min 1303S - Daily driver.

Post by RZR-Jånni »

Kul vogn, JonT! Jeg har hørt om du vil varve høyere, så må du gå litt ned på volumet. 1100 skal kunne gå opp i 10000rpm før det begynner å bli kritisk. Se eksempel her
Suzuki eller VW er det samme, dette var bare en illustrasjon.
Regenstadt Zombie Racewerks
67 Sika
74 1303S Big
77 Doka
84 Transporter
User avatar
Tistlo
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 4986
Joined: Mon Jun 23, 2008 3:21 pm
Location: Bulken, Voss, Hordaland

Sv: Min 1303S - Daily driver.

Post by Tistlo »

70tals dekk er dei beste!

på 03ar er da ofta ein fordel å fjerna innerskjermane, dei rustar so felt.
TLF: 97419035
Jon T
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1743
Joined: Sun Sep 02, 2007 5:03 pm
Location: Bergen

Sv: Min 1303S - Daily driver.

Post by Jon T »

Det viste seg ved forrige ukes snøvær at piggdekk produsert i uke 42 i 1970 ikke holder på gummikvaliteten i 40 år. Tror kanskje de har vært lagret feil  ;D Jeg satt meg fast i bakken opp til huset hvor min forhjulsdrevet bil kjørte opp uten problem. Nå står det pigg dekk fra 2000 på og det merkes på kjøreopplevelsen, bedre på is var de også.

Ellers starter bilen på først forsøk hver dag, kupevarmer med 2 timer tining før jobb kjøringen hjelper godt på morgenfølelsen.
Post Reply