Solan wrote:
Det er nok sikkert fornuftig, som du har gjort, å sette rødmerkinga på 7.600 omdreininger. Hvis du varver mer enn det, så kan du få problemer med teftingen. Ser du har godt med oljetrykk også. Og bensin på tanken (dvs fungerende tankmåler), ikke verst. Når blir neste cruising...? Bug Out?
Planen er å dukke opp på Bugout ja.
Jeg skal gi deg en forklaring på instrumenteringen da, dette er racing og jeg skjønner at dette er vanskelig for en busssjåfør å skjønne. Det står en hissig 1200 i denne og ventilflyt får jeg ikke før på 8300 ifølge mappingen min.
Ellers var det jeg som "reddet" denne opprinnelig fra en garasje i Sanddalen i sin tid, så denne har vært innom mange... eller mange har vært innom denne...
@JonTe: Bra du har full mapping på den balstyrige kraftpakken i hekken, da...
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"
"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
En update;
har nå fått på noen piggdekk fra 70 tallet som jeg ruller rundt på. Kjøreegenskapene har forandret seg fra gode lavprofils Toyo dekk til disse prehistoriske styltene:
[img width=800 height=597]http://i188.photobucket.com/albums/z278 ... /aw018.jpg[/img]
Ikke at det har skjedd men hvis noen skulle låne bilen henger det nå en starter prosedyre på dashbordet:
[img width=450 height=600]http://i188.photobucket.com/albums/z278 ... /aw005.jpg[/img]
målet er å ha bilen i drift men holde det low cost. der for er det korrektivt vedlikehold som gjelder. forrige helg måtte det sveises litt i framre hjulbue venstre side:
[img width=800 height=597]http://i188.photobucket.com/albums/z278 ... /aw017.jpg[/img]
Slik så det ut etter sveisingen var ferdig og et strøk med bengalakk:
[img width=800 height=597]http://i188.photobucket.com/albums/z278 ... /aw019.jpg[/img]
Kul vogn, JonT! Jeg har hørt om du vil varve høyere, så må du gå litt ned på volumet. 1100 skal kunne gå opp i 10000rpm før det begynner å bli kritisk. Se eksempel her
Suzuki eller VW er det samme, dette var bare en illustrasjon.
Det viste seg ved forrige ukes snøvær at piggdekk produsert i uke 42 i 1970 ikke holder på gummikvaliteten i 40 år. Tror kanskje de har vært lagret feil Jeg satt meg fast i bakken opp til huset hvor min forhjulsdrevet bil kjørte opp uten problem. Nå står det pigg dekk fra 2000 på og det merkes på kjøreopplevelsen, bedre på is var de også.
Ellers starter bilen på først forsøk hver dag, kupevarmer med 2 timer tining før jobb kjøringen hjelper godt på morgenfølelsen.