Bilen er produsert i august 1956 og første gang registrert i Norge 13.10.1956 . Bil ble avskiltet den 21.07.1975 pga av at eieren ble syk. Bilen ble solgt av dødsboet i 2002 og ble da satt på skilter igjen. Km stand på speedometeret står på ca 49000km og som muligens stemmer. Det er nesten ikke noe slitase på gummimatter og ratt. Orginal motor er nettopp overhalt av Knut Sommerstad. Han fortalte at motoren var meget ren og pen innvendig, noe som også kansje tyder på at km.stand stemmer.
Bilen ble lakket i den orginale fargen i 2002 pga at bilen var lakert rød utvendig en gang på 70tallet. Innvendig, under panser og motorlokk er originallakk.
Interiøret i bilen er nesten som nytt, men dør/sidetrekkene var litt bulkete, så nye fra TMI er montert. Taktrekket er etter lagringen blitt veldig skjoldete. Usikker på om jeg kommer til å bytte dette ut, da mange sier at det originale har sin sjarm...
Rust kan jeg ikke finne noen steder, bunnplata ser nesten ut som ny.
På vei hjem (62 mil) hørte jeg "lagerlyd" stort sett hele veien.. mest mellom 60-80Km/t. Jeg hadde av trommlene forran i helga, og de ytre lagerne hørtes/så ikke så bra ut. så disse har jeg bestillt nye idag. Ellers gikk hele turen smertefritt.. Tildels myye regn, så sikten var til tider en utfordring..

Her er noen bilder av vidunderet.

[attachment=1][attachment=2][attachment=3][attachment=4][attachment=5][attachment=6][attachment=7][attachment=8][attachment=9][attachment=10]