Min 1302

Legg inn bilder og info om bilen din eller prosjektet ditt.

Moderator: Global moderator

User avatar
RuSt
Nybegynner
Nybegynner
Posts: 8
Joined: Tue Jun 28, 2011 12:58 am
Location: Nestun

Min 1302

Post by RuSt »

Har gått til innkjøp av min første boble, en 1302 fra 1972. Hentet den i Ålesund for drøye 2 uker siden og har nytt cruisingen siden... :thup
Orginalt stod det en 1200 motor i den, men forgje eier satt i en 1600. :)
Den er rustsveist under forgje vinter men er helt klart moden for litt oppgradering av både eksteriør og interiør.
Bøttestoler og dropspindler er alerede bestilt fra det store utland.
Er forlebig bare medlem her på forumet, men har fyllt ut info for å bli klubbmedlem og. ;)



Legger ved noen bilder fra salgsannonsen, kommer nok en fotoshoot fra Bergen siden...


[attachment=1]
[attachment=2]
[attachment=3]
Attachments
IMG_0132.JPG
IMG_0132.JPG (62.02 KiB) Viewed 1319 times
IMG_0136.JPG
IMG_0136.JPG (59.76 KiB) Viewed 1313 times
IMG_0129.JPG
IMG_0129.JPG (49.74 KiB) Viewed 1286 times
IMG_0133.JPG
IMG_0133.JPG (30.16 KiB) Viewed 1289 times
IMG_0135.JPG
IMG_0135.JPG (4.47 KiB) Viewed 1321 times
Last edited by RuSt on Mon Jul 18, 2011 3:13 am, edited 1 time in total.
User avatar
Sander
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1232
Joined: Sun Sep 02, 2007 8:52 pm

Sv: Min 1302

Post by Sander »

Gratulerer med fin bil!!!  1200 er vell ikkje originalt, 02 hadde vell 1500 motor?
-78 T1 1303 Karman Cab
-75 T2 1600 Westfalia camping bay
-74 T1 1303 S    + 1997
-72 T1 1302 LS    + 2001
-69 T1 1300        + 1986
-54 T1 1200        + 1982
User avatar
RuSt
Nybegynner
Nybegynner
Posts: 8
Joined: Tue Jun 28, 2011 12:58 am
Location: Nestun

Sv: Min 1302

Post by RuSt »

Takker...:) Fantastisk morsom bil å kjøre.:)
Sikkert riktig som du sier, hentet bare den infoen fra vognkortet...
ts
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 841
Joined: Sat Jul 04, 2009 11:54 am

Sv: Min 1302

Post by ts »

Gratulerer!!  :thup
57 - 117 Oval Ragtop - No longer Supercharged by Judson
65 - 343 Karmann Ghia
User avatar
Solan
Styret
Styret
Posts: 5238
Joined: Mon Sep 03, 2007 1:08 pm
Location: Fan'a...

Sv: Min 1302

Post by Solan »

Grattis med fin bil, ja! Og velkommen på forumet (og i klubben etterhvert :) )

1302 hadde 1200 motor originalt, mens 1302 S hadde 1600. Siden din er en 1302 har den vel også trommelbremser foran (?). Fin bil med fin farge, kos deg med cruising i sommer!  :thup

Edit: Jeg ser det står 1302 S på baklokket ditt, men dette er nok ikke riktig. Baklokket til S-utgavene hadde også 4 sett med kjøleribber/ventilasjonshull for den "råspreke" 1600-motoren  ;D
Last edited by Solan on Mon Jul 18, 2011 12:47 pm, edited 1 time in total.
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"

"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
Jon T
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1743
Joined: Sun Sep 02, 2007 5:03 pm
Location: Bergen

Sv: Min 1302

Post by Jon T »

Grattis med fin bil og velkommen i klubben.
Utrolig fin farge på bilen.
User avatar
StarBugs Geir
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 3150
Joined: Sat Aug 30, 2008 9:21 am
Location: Nordhordland

Sv: Min 1302

Post by StarBugs Geir »

Gratulerer og velkommen! :thup Kjempefin bil og er det GTI ratt jeg skimter? :) STILIG! 8)
1974 1303S
2018 Husqvarna Vitpilen 701
User avatar
hans
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1605
Joined: Sun Jan 17, 2010 11:07 pm
Location: Bergen

Sv: Min 1302

Post by hans »

senkespindler til 1302 ?

Forøvrig en fin bil - og 1302 er en av mine favoritt biler selv om de er litt homo (spør orangenotch :) )




Lykke til med bil :) 
Last edited by hans on Mon Jul 18, 2011 2:00 pm, edited 1 time in total.
o 1957 T1 std
o 1959/64 T1 Ragtop Herbie
o 1989 Caravelle 1.9
User avatar
RuSt
Nybegynner
Nybegynner
Posts: 8
Joined: Tue Jun 28, 2011 12:58 am
Location: Nestun

Sv: Min 1302

Post by RuSt »

Takker for grattulasjoner...:)

Synes fargen er ganske tøff. Forhåpentligvis blir det en lakkering på den iløpet av vinteren, så skal prøve å høste inn fargekoden.
Ifølge selger er fargen orginal så den må nesten bevares videre...

Er jo helt ny og grønn her med bobleskruing. Ønsker å senke den noen cm, hva trenger jeg å handle inn av deler.
Har handlet inn dropspindler men ser at det stilles spørsmåltegn ved det her...
User avatar
T-1
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1801
Joined: Tue Aug 05, 2008 1:59 pm
Location: Bergen

Sv: Min 1302

Post by T-1 »

Gratulerer med fin bil  :thup men solan, jeg trodde 1302 kom med 1300 dp og 02 s kom med 1600 maskin? var det ikke kun spare boble og jeans som kom med 1200 de siste årene? har tatt feil før asså :P og 1302 har fjører fremme og da er det bare og bytte fjører for og senke.  :thup gjort på en kjapp time!
Last edited by T-1 on Mon Jul 18, 2011 7:56 pm, edited 1 time in total.
The Wheeler dealer
User avatar
hans
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1605
Joined: Sun Jan 17, 2010 11:07 pm
Location: Bergen

Sv: Min 1302

Post by hans »

1302 - 77mm bore x 69mm stroke, 1285cc 

1302 S/LS - 85.5mm bore x 69mm stroke, 1584cc   


Image
Forstillingen på 1302 (finnes 1302 med torsjon og balljoint men de var for nord/sør amerika)
o 1957 T1 std
o 1959/64 T1 Ragtop Herbie
o 1989 Caravelle 1.9
User avatar
T-1
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1801
Joined: Tue Aug 05, 2008 1:59 pm
Location: Bergen

Sv: Min 1302

Post by T-1 »

se der ja :P og ved senk er det vel anbefalt og bruke 2" senke fjører hvis du ikke skal bytte dempere også. skal du lenger ned må du ha dempere til det. bak er det ingen ting som må byttes, der er det bare en skru jobb. få den ned mot moder jord  ;D
Last edited by T-1 on Mon Jul 18, 2011 8:16 pm, edited 1 time in total.
The Wheeler dealer
User avatar
Moshe
Global moderator
Global moderator
Posts: 3322
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:14 pm
Location: Ulset, Bergen
Contact:

Sv: Min 1302

Post by Moshe »

Gratulerer med fin bil, og velkommen i klubben!!! :thup

1302 kom som nevnt over med 1300-motor (S-modellen med 1600 motor og skivebremser foran).
Alle 1302'ene har kjøleribber i motorlokket.  På 71-modellen har de 2 grupper med kjøleribber, mens de i '72 hadde 4 grupper med kjøleribber (som 1303).
71-modellen har i tillegg vriknott på dashbordet for vindusvisker/spyler, mens 72-modellen har betjeningsarm ved rattstammen (som 1303).
1302 kom med nytt hjuloppheng, McPherson, som også ble videre brukt i 1303.
Senking skal ikke jeg uttale meg om.... ::)
75 VW1303 Boble *8/8-2022
84 VW Golf Cab. *8/7-2019
96 VW1600i Boble *11/10-2017
77 VW2000 Camper *25/1-2015
59 VW1200 Boble *8/10-2014
72 VW1600 Pick Up *20/9-2013
70 VW1200 Fridolin *5/12-2012
61 VW1200 Boble *27/5-2007

69 Boble *2020-2021
64 Notchback *2008-2017
74 Boble Cab *2006-2015
68 Notchback *2008-2009
67 Notchback *2004-2005
66 Boble *2003-2005
User avatar
T-1
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1801
Joined: Tue Aug 05, 2008 1:59 pm
Location: Bergen

Sv: Min 1302

Post by T-1 »

Moshe wrote: Gratulerer med fin bil, og velkommen i klubben!!! :thup

1302 kom som nevnt over med 1300-motor (S-modellen med 1600 motor og skivebremser foran).
Alle 1302'ene har kjøleribber i motorlokket.  På 71-modellen har de 2 grupper med kjøleribber, mens de i '72 hadde 4 grupper med kjøleribber (som 1303).
71-modellen har i tillegg vriknott på dashbordet for vindusvisker/spyler, mens 72-modellen har betjeningsarm ved rattstammen (som 1303).
1302 kom med nytt hjuloppheng, McPherson, som også ble videre brukt i 1303.
Senking skal ikke jeg uttale meg om.... ::)
2" for lite? ja det er jeg jaggu enig i  ;D
The Wheeler dealer
User avatar
Solan
Styret
Styret
Posts: 5238
Joined: Mon Sep 03, 2007 1:08 pm
Location: Fan'a...

Sv: Min 1302

Post by Solan »

T-1 wrote: men solan, jeg trodde 1302 kom med 1300 dp og 02 s kom med 1600 maskin? var det ikke kun spare boble og jeans som kom med 1200 de siste årene?
Du har helt rett, Tåmi, jeg skulle bare se om du fulgte med i timen... :P  ;D
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"

"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
Post Reply