Var på Breistein i 13,5 timer idag, men fikk egentlig bare montert begge de utvendige speilene... Murphys lov slo til med full tyngde
På førerdøren så var øvre hengsle sveiset på (etter et brudd), disse er originalt naglet fast. Denne sveisen var så dårlig at da vi skulle montere venstrespeilet (som også fungerer som øvre hengsle) så gikk denne sveisen i stykker, uten noe særlig belastning i det hele tatt. Så da måtte dette fikses, gammelt ræl måtte av, og det var nesten den største delen av jobben, ny plate måtte sveises inn, og masse styr og vesen, hele greia tok ganske mange timer. Kjell (Toklum) hadde tatt turen utom idag, og han var til meget stor hjelp på denne jobben. Jeg sveiste inn ny plate, borret opp og monterte sammen igjen, ellers var det Kjell (som faktisk har svennebrev som gullsmed!) som gjorde resten av jobben. Nå ble det i alle fall skikkelig solid, og jeg risikerer ikke at døra detter halvveis av i en sving!
Det var også en del mikkmakk med høyre øvre hengsle på høyresiden, og her fikk Kjell (og jeg) ordnet opp det også, med klokskap (

), list og lempe.
Jeg fikk også mye hjelp og lån av sveiseapparat av Petter (Padden her på forumet).
Fikk ellers besøk av litt folk, koselig det
Tusen takk til Kjell og Petter!
[attachment=1]
[attachment=2]