noen som har et slikt et tilsalgs?
eller inspill på et problem jeg har.
batteriet lader med 14,X volt på tomgang med en gang jeg starter bilen. på turtall lader den helt opp mot 17 volt.. noe som er litt mye ja.
men når bilen har gått litt, så stopper den å lade.. mistenker derfor relèet..
ønsker derfor et "nytt" et for å teste..
noe jeg også lurer på er hvorfor jeg ikke får en måling når jeg måler rett på dynamo.. da flakkulerer bare tallene på multimeteret.. er dette normalt? børster ser ok ut. har også målt dynamo uten at den har vert koblet til relè, da gir denne 30-40 volt.. noe som jeg leser er normalt på en dynamo som virker.
trøbbel med laderelè til likestrømsdynamo 12 volt.
Moderator: Global moderator
trøbbel med laderelè til likestrømsdynamo 12 volt.
"-Helt grei?? det er jo Tysk kvalitet jo.." 

Sv: trøbbel med laderelè til likestrømsdynamo 12 volt.
Tar et slikt fra deg jeg da. Om du har mulighet for å dobbelsjekke at det virker, så er jo det topp..
Sender du det med Esjo Espen på lørdag? Og om du fortsatt har den dørlåsen som kansje passer, så kan du legge den ved og. Send meg en pm med pris og konti..
Sender du det med Esjo Espen på lørdag? Og om du fortsatt har den dørlåsen som kansje passer, så kan du legge den ved og. Send meg en pm med pris og konti..

Er vel ikkje so godt å sjekka tilstanden bortsett frå om det er brent eller heil den dingsen med strengar på under releet. kunne jo ha testa i ein bil men rekk ikkje da til imorgo. med mindre da går an å måla motstanden i den??
men eg skal senda med delane ivertfall. om releet ikkje funkar so har du byterett
men eg skal senda med delane ivertfall. om releet ikkje funkar so har du byterett

TLF: 97419035
Den er god. Trenger ikke stresse med å teste nei. Satser bare på at det er det som er problemet mitt.. Men time will show