Sommer bilen, 67 squareback

Legg inn bilder og info om bilen din eller prosjektet ditt.

Moderator: Global moderator

T-1
Supermedlem
Supermedlem

67 squareback upp for grabs.

Post by T-1 »

Hepp, bilen er upp for grabs om noen skulle falle for fristelsen til og kjøre variant i sommer  :thup bilen er tut og kjør. frisk 1600 maskin, senka og med fuchs felger. det som trengs på denne bilen er stort sett lakk. Det er også nytt teppe sett og inni er bilen strøken!

- på bilen er at den er litt solo bil. det vil si at pr idag er det ikke noe håp om og dra med deg/dere folk i baksete da den er alt for lav med for store dekk. jeg gidder ikke bytte eller gjøre noe med dette da jeg syns bilen er uber fet som den er. men igjen litt lite brukende for oss som er 4 stk som gjerne vil dra på tur sammen (i samme bil) :P
selges videre for 33 000.- lar den ligge her noen dager før jeg slenger den ut på vw norge og finn. hadde vært tøft om denne bilen blir i bergen!!!  :thup ligger litt bilder av den på første side av tråden. flere kan sendes på mail, eller kom og se/prøv her i arna.

vurderer også og sette den bort hvis du/dere har en lagrings plass til leie for en "fornuftig" sum..

tlf 94000120
Tommy
Last edited by T-1 on Tue Apr 26, 2011 12:30 am, edited 1 time in total.
The Wheeler dealer
FreddyB
Supermedlem
Supermedlem

Sv: Sommer bilen, 67 squarback

Post by FreddyB »

:P Eg skal gje deg ein god omgang med dabb når vi møtast i By'n i mai, VinglePetter!
Hadde då aldri trudd eg skulle kjøpe late-looker..
T-1
Supermedlem
Supermedlem

Post by T-1 »

FreddyB wrote: :P Eg skal gje deg ein god omgang med dabb når vi møtast i By'n i mai, VinglePetter!
:-* Helst er jeg ute etter lagrings plass til en bil, men jeg gidder ikke betale 1000.- spenn pr mnde for og ha en bil stående. har kun plass til en bil i garagen. noen??
The Wheeler dealer
ts
Supermedlem
Supermedlem

Post by ts »

Plutselig har noe skjedd ;D

Og kun dager etter var det 20 liter bens utover alt....... bildet er fra etter opptørking!

[attachment=1]

Bensinslangen var hoppet av her:

[attachment=2]

Det vil si oppe i venstrehjørnet her:

[attachment=3]

Utrolig trangt å komme til! Så enten nå blir valget offroader eller en bedre patent på bensinslangen. Tenker en mulig løsning med et rustfritt rør hele veien istedefor kun en rørstump igjennom dekselet.. Men river jeg av røret pga viberasjoner ? Røret blir nok skikkelig legering og skikkelig fittings ettersom det nok må lages klart på jobb...
Attachments
IMG_0075 (Small).jpg
IMG_0075 (Small).jpg (36.66 KiB) Viewed 2303 times
IMG_0080 (Small).jpg
IMG_0080 (Small).jpg (37.78 KiB) Viewed 2290 times
IMG_0079 (Small).jpg
IMG_0079 (Small).jpg (60.13 KiB) Viewed 2285 times
57 - 117 Oval Ragtop - No longer Supercharged by Judson
65 - 343 Karmann Ghia
Tistlo
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by Tistlo »

Grattulera me ny bil??

Ser ut til å vera ein veldig dom patent med ei so liten røyr stump gjennom blekket der. skal det ikkje eigentlig vera ei mykje lenger røyr gjennom der?? uansett vil eg anbefala deg å ta av luftfilteret og røska ut alle bensinslangane og setta på skikkelege nye slangar med skikkelege bensinslangeklemmer, ikkje sånne universalgreier som er der no.
Her er ein fastback eg gjor samme jobben på. http://www.vwnorge.no/index.php/topic,2 ... #msg208542 fleire av slangestumpane som var litt utilgjengelege, kunne eg dela i to ved å bretta dei over.. dvs Morkent som fyy.
Men det er jo ein grei jobb so ingenting å venta på:)
TLF: 97419035
ts
Supermedlem
Supermedlem

Post by ts »

Tistlo wrote: Grattulera me ny bil??

Ser ut til å vera ein veldig dom patent med ei so liten røyr stump gjennom blekket der. skal det ikkje eigentlig vera ei mykje lenger røyr gjennom der?? uansett vil eg anbefala deg å ta av luftfilteret og røska ut alle bensinslangane og setta på skikkelege nye slangar med skikkelege bensinslangeklemmer, ikkje sånne universalgreier som er der no.
Her er ein fastback eg gjor samme jobben på. http://www.vwnorge.no/index.php/topic,2 ... #msg208542 fleire av slangestumpane som var litt utilgjengelege, kunne eg dela i to ved å bretta dei over.. dvs Morkent som fyy.
Men det er jo ein grei jobb so ingenting å venta på:)
Takk for det Tistlo :)

Ja, rørstumpen er ca 10cm lang. Burde vært mothaker på den så slangen ikke kunne skli av.. Kunne tenkt meg og modifisere litt så jeg får vekk lekkasjepunktene. Det var et reint hel...te å komme til uten skikkelig jekk og bukker. Måtte bruke en 3tonns pallejekk(eneste som gikk under) og lecablokker for å komme meg under bilen, men alt går jo an.. :thup
Egentlig har jeg ikke lyst å bore opp hullet i dekselet, noe jeg må gjøre hvis jeg skal gå med en slange eller et rør hele veien.
Hvis jeg derimot borer opp litt kan jeg sette inn en gummipakning i hullet så den nye slangen jeg trer igjennom ikke blir slitt/gnisset mot kanten..

Hvilken diameter må jeg ha for å få nok bensin igjennom ?
65 - 343 Karmann Ghia
Tistlo
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by Tistlo »

Trur det er meiningen att det skal vera ein overgang i det røyret. dvs frå 8mm ut av rammo til 6mm i motorrommet. lurar på om dimensjonen går ned for å øka trykket
Henrik
Styret
Styret

Post by Henrik »

Jeg har en rørstump gjennom, 6 i ene enden og 8 i den andre. Ikke noe mothaker, noe jeg også reagerte på. Kjørte på med ordentlige klemmer og røsket i det for å sjekke at det holdt. Tror kanskje bensinfilteret ditt står feil vei?

Det stemmer som Tistlo sier at det er 8 mm frem til lekkasjen din og 6 mm videre til gasserne.
-69 Fastback
-60 T1
ts
Supermedlem
Supermedlem

Post by ts »

hmm.. mener røret såg likt ut på begge sider. Nå såg jeg ikke etter om det var større eller mindre da det ikke var i tankene. Røret så også ut til å være 6mm. det var ihvertfall ikke 8mm. Men mulig slangen før røret er større og restriksjonen ligger i overgangen fra slangen til røret. Isåfall ikke rart det blir lekkasje med årene!!
65 - 343 Karmann Ghia
ts
Supermedlem
Supermedlem

Post by ts »

Henrik wrote: Jeg har en rørstump gjennom, 6 i ene enden og 8 i den andre. Ikke noe mothaker, noe jeg også reagerte på. Kjørte på med ordentlige klemmer og røsket i det for å sjekke at det holdt. Tror kanskje bensinfilteret ditt står feil vei?

Det stemmer som Tistlo sier at det er 8 mm frem til lekkasjen din og 6 mm videre til gasserne.
Men det er jo mulig det er 8mm i rammen, og at overgangen til 6mm ligger der nede og ikke oppe der det går igjennom dekselet! Altså at slangene på begge sider er 6mm innvendig.

En forklaring av bilde:

[attachment=1]
Attachments
IMG_0079 (Small)2.jpg
IMG_0079 (Small)2.jpg (89.51 KiB) Viewed 2277 times
65 - 343 Karmann Ghia
Tistlo
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by Tistlo »

Overgangen skal vera der som dekselet er orginalt ivertfall, dvs 8mm slange frå ramma og opp til motor. 6mm frå deksel og i heile motorrommet. Dersom  det er 8mm slange på 6mm røyr so er det jo forståeleg att den hoppar av. uansett fort gjort å få orden på. men ta av luftfilteret so vert det mykje lettare å komma til;) byt alle slangar som ser gamle ut, brann er ein uting..
ts
Supermedlem
Supermedlem

Post by ts »

Tistlo wrote: Overgangen skal vera der som dekselet er orginalt ivertfall, dvs 8mm slange frå ramma og opp til motor. 6mm frå deksel og i heile motorrommet. Dersom  det er 8mm slange på 6mm røyr so er det jo forståeleg att den hoppar av. uansett fort gjort å få orden på. men ta av luftfilteret so vert det mykje lettare å komma til;) byt alle slangar som ser gamle ut, brann er ein uting..
Jess! tenkte å bytte ut alle slangene når jeg får den hjem i garasjen!
Luftfilteret er ikke så mye i veien, det verste er å komme til på begge sider av dekselet samtidig!! holde igjen på ene siden, når jeg trykker slangen skikkelig i på andre siden og skal stramme slangeklemmen!
Heldigvis (at dekselet er der..) var lekkasjen på utsiden av dekselet. Så det var helt tørt inni motoren, kun MASSE bensin på hjuloppheng, bremserør og gulvet!
65 - 343 Karmann Ghia
ts
Supermedlem
Supermedlem

Post by ts »

Siden svein no dro det frem passer det seg vel best å legge en link inn her:

http://www.awol.tv/episodes/1?episode=74

Dette må være en av de feteste squarebackene!! Og da er det vel naturlig at den er det store forbildet  ;D
65 - 343 Karmann Ghia
ts
Supermedlem
Supermedlem

Post by ts »

Fikk satt inn ny frontrute i dag. SIIINNSYKT god service hos Autoglass på Midttun!! Var innom de i går, de hadde rute på lager, kunne faktisk velge mellom flere forskjellige - blank, grønn, grønn med blå solskjerming oppe osv.. alt på lager!! Kan reklamere med at de holder på å utvikle en egen veterankatalog. De har frontruter til ALT.. 110 000 ruter på lager på mdttun!!!!! Og best av alt!! da de tok ut gamle ruten var det jo litt rust i kantene under pakningen - hva de gjorde ? De slipte ned hele kanten, vekk med all rust og på med syregrunning. Tok en time ekstra, men for totalpris 2500,- klager ikke jeg!

Konklusjon: De kan absolutt anbefales!!

Her slipes det godt:

[attachment=1]

Den nye ruten før montering:

[attachment=2]

:thup :thup :thup
Attachments
IMG_0090 (Large).jpg
IMG_0090 (Large).jpg (56.32 KiB) Viewed 2119 times
IMG_0092 (Large).jpg
IMG_0092 (Large).jpg (56.78 KiB) Viewed 2131 times
65 - 343 Karmann Ghia
hans
Supermedlem
Supermedlem

Post by hans »

benyttet du ikke anledningen til å kjøre uten frontrute ??  ;D ( ingenting som fluer på tenna )
o 1957 T1 std
o 1959/64 T1 Ragtop Herbie
o 1989 Caravelle 1.9
Post Reply