Blir kjekt å se deg cruise i denne - DET blir glising det
Min 1965 Mikrobuss - "Bløygen"
Moderator: Global moderator
Sv: Min 1965 Mikrobuss - "Bløygen"
neida svein - den må bare mer ned i fronten 
o 1957 T1 std
o 1959/64 T1 Ragtop Herbie
o 1989 Caravelle 1.9
o 1959/64 T1 Ragtop Herbie
o 1989 Caravelle 1.9
Skjedd en del her siden siste oppdatering...
- Laget til og montert "sperreplate" fra kupe til motorrom der varmen fra Eberspächeren kom inn før (jeg vurderer å sette inn en dieseldrevet Eber på sikt, men venter med dette prosjektet foreløpig)
- Vindusviskermotor er montert med nødvendige gummipakninger og det hele
- Lydplater er limt opp i taket, innvendig på sidevegger, på bulkhead og på torpedovegg
- Fjærplatene bak er justert i riktig høyde
- Boret diverse hull til sikkerhetsbelter, festeanordninger mm.
- Laget til avlastningsplater til sikkerhetsbelter, og sveist på muttere på disse
- Heist opp avlastningsplatene med muttere i B- og E-stolpene (4 stk totalt), dette blir de øvre festene til sikkerhetsbeltene på sidene, og sveist fast disse i stolpene
- Laget til og skrudd på nedre fester til alle sikkerhetsbelter, både foran og bak, alle med trykkfordelingsplater
- Bjørn Hjellestad har gjort enda mer på det elektriske, nå er snart vindusviskere koblet opp og "up and running"
Så nå er alle sikkerhetsbeltene, til totalt 6 personer, montert. Det er fire stk tre-punktsbelter, og to stk to-punktsbelter totalt.
Har fått en del hjelp av John Harry og Knut til dette arbeidet, takk til dere!
Ikveld begynner jeg og Knut fra RZR på taktrekk, har prøvd å lese meg litt opp på dette på forhånd. Har fått tak i (svindyrt) 3M-spraylim etter tips fra Arve i RZR, måtte til Askøy der, gitt!
Bilder kommer!
- Laget til og montert "sperreplate" fra kupe til motorrom der varmen fra Eberspächeren kom inn før (jeg vurderer å sette inn en dieseldrevet Eber på sikt, men venter med dette prosjektet foreløpig)
- Vindusviskermotor er montert med nødvendige gummipakninger og det hele
- Lydplater er limt opp i taket, innvendig på sidevegger, på bulkhead og på torpedovegg
- Fjærplatene bak er justert i riktig høyde
- Boret diverse hull til sikkerhetsbelter, festeanordninger mm.
- Laget til avlastningsplater til sikkerhetsbelter, og sveist på muttere på disse
- Heist opp avlastningsplatene med muttere i B- og E-stolpene (4 stk totalt), dette blir de øvre festene til sikkerhetsbeltene på sidene, og sveist fast disse i stolpene
- Laget til og skrudd på nedre fester til alle sikkerhetsbelter, både foran og bak, alle med trykkfordelingsplater
- Bjørn Hjellestad har gjort enda mer på det elektriske, nå er snart vindusviskere koblet opp og "up and running"
Så nå er alle sikkerhetsbeltene, til totalt 6 personer, montert. Det er fire stk tre-punktsbelter, og to stk to-punktsbelter totalt.
Har fått en del hjelp av John Harry og Knut til dette arbeidet, takk til dere!
Ikveld begynner jeg og Knut fra RZR på taktrekk, har prøvd å lese meg litt opp på dette på forhånd. Har fått tak i (svindyrt) 3M-spraylim etter tips fra Arve i RZR, måtte til Askøy der, gitt!
Bilder kommer!
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"
"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
Blir gullegodt dette svein...:-) Var på Zorba og kjøpte noe vinyl til t4 ambuen, og de ambefalte ikke å bruke spraylim, men den gode gamle kontaktlimen som smøres på.
Bare kjekt å kunne hjelpe litt, skulle da bare mangle!
Gleder meg til å motta betalingen her...... å sitte på når du glisende ratter Bløygen ute på den åpne veien!
(Eller når jeg trenger litt hjelp... hehe)
Dette blir feteste bilen i byen, det er jeg ganske så sikker på!!
Gleder meg til å motta betalingen her...... å sitte på når du glisende ratter Bløygen ute på den åpne veien!
(Eller når jeg trenger litt hjelp... hehe)
Dette blir feteste bilen i byen, det er jeg ganske så sikker på!!
1971 VW 181 "Erwin"
1972 1302S "Smurfen"
1972 1302S "Smurfen"
Ble gjort litt igår også, fikk sveiset og skrudd på et hjemmelaget seteunderstell på Recaro-setet, og prøvemontert dette inn i bilen. Sånn 75% fornøyd... Men det kommer seg stadig vekk.
Kvir meg litt til taktrekkingsjobben, men jeg må nok igang snart...
Kvir meg litt til taktrekkingsjobben, men jeg må nok igang snart...
Kanonbra arbeid på deg Solan 
I MIN garasje.....
73- 1303 cab (Sabben)
72- 1302 Felleskjøpet
71- Swithun 50ccm(i deler)
73- Rico camper (Daffy)
73- 1303 cab (Sabben)
72- 1302 Felleskjøpet
71- Swithun 50ccm(i deler)
73- Rico camper (Daffy)
Fikk såvidt begynt på taktrekket igår, fortsetter i kveld. Har bare montert en relativt liten seksjon rundt vindu på høyre side, men det ser ut som om det skal gå bra 
Beklager lite bilder her, skal prøve å huske å ta bilder etterhvert. Ellers er det bare å ta en tur utom på Breistein og kikke for de interesserte...
Beklager lite bilder her, skal prøve å huske å ta bilder etterhvert. Ellers er det bare å ta en tur utom på Breistein og kikke for de interesserte...
Fant forresten et bilde på mobilen av Knut som er med og feste lydisoleringsplater baki bussen 
Som dere kan se, så er de midtre festene til sikkerhetsbeltene også på plass her, samt rullebeltene på sidene.
[attachment=1]
Som dere kan se, så er de midtre festene til sikkerhetsbeltene også på plass her, samt rullebeltene på sidene.
[attachment=1]
- Attachments
-
- Knut-17032011126.jpg (45.87 KiB) Viewed 5274 times
Ser bra ut...
Knut altså
Knut altså
Knut er singel, JonTe, så det er bare å prøve seg det vettuJon T wrote: Ser bra ut...
Knut altså![]()
Last edited by Solan on Thu Apr 07, 2011 8:37 pm, edited 1 time in total.
Han er kjekk ja, og så lukter han så godt!
Ingen fornuft - ren entusiasme!
-
orangenotch
- Styret

Det er kontaktlimenerika wrote: Han er kjekk ja, og så lukter han så godt!
02 er bøs.....Bay er grei
Hehe, lurer på om jeg skal bytte til kontakt annonse i stedet, blir så susen i hodet av limetorangenotch wrote:Det er kontaktlimenerika wrote: Han er kjekk ja, og så lukter han så godt!![]()
1962 Delux(e)us
1967 1600 TL
1974 1303 S
1967 1600 TL
1974 1303 S
Nei, hold på limløsningen, og ta kontakt med gutta direkte...RZR Knut wrote:Hehe, lurer på om jeg skal bytte til kontakt annonse i stedet, blir så susen i hodet av limetorangenotch wrote:Det er kontaktlimenerika wrote: Han er kjekk ja, og så lukter han så godt!![]()
![]()