PKK og kjennetegn.

Her kan du diskutere alt mulig, men la det være interessant for andre VW-interesserte.

Moderators: Global moderator, Global moderator

Post Reply
User avatar
Jan-Henrik
Seniormedlem
Seniormedlem
Posts: 350
Joined: Thu Jun 17, 2010 4:45 pm
Location: Rådal - Sentrum

PKK og kjennetegn.

Post by Jan-Henrik »

Da er endelig PKK bestilt og det ser jeg fram mot med mixed feelings. Mest bekymret over bremsene pga noen uheldige episoder rett før sesongslutt ifjor. Men skal bli godt å få det sjekket. Jeg er heldig og har kjøpt en 100 % uresturert (ny lakk doug) rustfritt eksemplar, så der skal den gå klar med god margin. Men første PKK med veteranbil er jo sikkert alltid spennende. Jeg snakket med inspektøren og forklarte at jeg gjerne ville være med, pga av at den mest sannsynlig må trilles igang. Og fordi den ble, iflølge papirene levert uten sikkerhetsbelter. Dette var før i tiden ekstrautstyr? Jeg har ihvertfall kjøpt to NOS eksemplarer og tar de med i sikkerhetsskyld. Han bare kremtet litt og sa " Det går en stund mellom disse merkelige henvendelsene, men vi gleder oss til å ta en titt" Fantastisk! Etter PKK tenkte jeg å ta en skikkelig "lett" service, plugger og oljer og væsker, noen som vil assistere meg på Breistein en kveld. Og da mener jeg ASSISTERE, ikke gjøre det for meg. Må lære :angel:

Nr. 2: Har snakket med LATOR og bestilt noen morsomme skilt for utstilling og fotografering. Samt planlegger stor Europa Turne med gliset neste sommer. The alps baby!! Da trenger jeg selvfølgelig tidriktige nasjonale kjennetegn, de er bestilt. Men jeg vil gjerne høre om noen har "føtter" til disse liggende. Slik at jeg får festet dem i feste for fangere. Jeg har US fangere uten det orginale støtte-stagene. Trenger jeg kanskje modde denne litt før montering med tanke på den øvre krom baren?

Får også nye skilt etter PKK (forhåpenlighvis). Forrige eier var tydeligvis en stor chrome elsker, noe jeg har tenkt å respektere. Skal nemlig ha "ett års befaring i sommer" Blir kjekt. Han har festet smale og pene chrome lister rundt de moderne skiltene som står på den idag. Noen som har vært borti det før...tror kanskje det kan være slike lister som de selger på rull på biltema. Fordi de er ikke sluttet. Jeg ser en antydning til kutt i "sammenkoblingen".
Jeg har også forsiktig prøvet og skru av skiltet bak. Skruene løsnet lett med litt Multispray, men skiltet ligger bom fast. Vanlig å bruke lim, kanskje pga vibrasjonslyd? Dobbelsidig gummiplate eller lignene? Får jeg dette av med varmepistol kanskje, uten å ødelegge lakken?
1966 T-1 1300 - Ludwig. Ex.
1974 T-1 1303 "Rongved Edition" (2800cc) - Bergsprekken. Ex.
1960 T-1 1200 (1680cc) - Lakkskoen. Ex.
1974 T-1 1303s Big (1915cc) - Blodstrupmoen. Ex.
Post Reply