Felger til VW 412
Moderator: Global moderator
- Kjetil Forland
- Nybegynner
Felger til VW 412
Ønsker å kjøpe 5 1/2" eller bredere stålfelger med riktig innpress som passer VW 412, eventuelt 2 felger med riktig innpress.
Har montert Lemmers felger men det viser seg at det er forskjell i innpress på felgene. Mulig de er beregnet for boble,
Noen som har passende felger for salg?
[attachment=1]
Har montert Lemmers felger men det viser seg at det er forskjell i innpress på felgene. Mulig de er beregnet for boble,
Noen som har passende felger for salg?
[attachment=1]
- Attachments
-
- VW 412.jpg (124.96 KiB) Viewed 1533 times
Last edited by Anonymous on Sat Feb 05, 2011 1:49 pm, edited 1 time in total.
Sv: Felger til VW 412
Desverre har jeg ikke felger til salgs, men synes du har en fin bil. Du suste forbi meg på Grimstad her en kveld og det er den eneste luftkjølte jeg har sett der ute på landet.
Varmet på en kald vår kveld
Varmet på en kald vår kveld

- Kjetil Forland
- Nybegynner
Takk for det. Er godt fornøyd med å få den på veien igjen etter 17 år i garasje.
[attachment=1]
[attachment=1]
- Attachments
-
- VW 412.jpg (130.12 KiB) Viewed 1645 times
Fin bil! Og veldig få igjen av disse, så det er supert at denne blir tatt vare på
Bak så synes jeg innpresset så perfekt ut! Subber hjula i skjermene bak?
De felgene du har på (i alle fall foran) heter SprintStar (4-bolts)
Bakfelgene er litt vanskeligere å se, men det er kanskje samme typen som foran?
Mvh
Svein

Bak så synes jeg innpresset så perfekt ut! Subber hjula i skjermene bak?
De felgene du har på (i alle fall foran) heter SprintStar (4-bolts)

Mvh
Svein
Last edited by Solan on Wed Feb 02, 2011 3:16 pm, edited 1 time in total.
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"
"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"
"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
- Kjetil Forland
- Nybegynner
Samme produsent fremme og bak.
Med 195/65/15 er det minimalt med plass for hjulene. Får akkurat fingrene mellom gummi og skjerm.
Utseendemessig er det bra men den skal ikke stå i ro, men kjøres....
mvh Kjetil
Med 195/65/15 er det minimalt med plass for hjulene. Får akkurat fingrene mellom gummi og skjerm.
Utseendemessig er det bra men den skal ikke stå i ro, men kjøres....
mvh Kjetil
Hei Kjetil!
Fantastisk å se bilen klar! Denne gleder jeg meg til å se mer til - ingenting er som et skikkelig langtidsprosjekt som faktisk blir ferdig!
Jeg hadde 5,5" Sportsfelger (som de fleste kaller for "Big-felger" eller "kryssfelger") på min siste 412. De mener jeg hadde ET 26, men er ikke 100% sikker - kan hende det går bedre med ET34 som er det de brukte på 74 1303 Big. De går 6mm lenger inn under skjermene og kan gi deg akkurat den klaringen du trenger.
Hvis du finner innpress på felgene (skal stå stanset inn på utsiden av felgen) så er det det greit å ta det derfra. Kanskje er det ET26? Disse Lemmerz/KPZ produserte "Sprintstarene" kom vel med ET helt ned i 0 og 6 - de to første blir det nesten bare buggyer og breddede bobler som kan bruke.
Blir nok bra dette!
mvh
André
PS! Et alternativ er å sende de hjulene som er for brede til Sunnås i Oslo og få dem smalnet så mye som trengs... Hjulene ser jo skikkelig fine ut på bilen din!
Fantastisk å se bilen klar! Denne gleder jeg meg til å se mer til - ingenting er som et skikkelig langtidsprosjekt som faktisk blir ferdig!

Jeg hadde 5,5" Sportsfelger (som de fleste kaller for "Big-felger" eller "kryssfelger") på min siste 412. De mener jeg hadde ET 26, men er ikke 100% sikker - kan hende det går bedre med ET34 som er det de brukte på 74 1303 Big. De går 6mm lenger inn under skjermene og kan gi deg akkurat den klaringen du trenger.
Hvis du finner innpress på felgene (skal stå stanset inn på utsiden av felgen) så er det det greit å ta det derfra. Kanskje er det ET26? Disse Lemmerz/KPZ produserte "Sprintstarene" kom vel med ET helt ned i 0 og 6 - de to første blir det nesten bare buggyer og breddede bobler som kan bruke.
Blir nok bra dette!
mvh
André
PS! Et alternativ er å sende de hjulene som er for brede til Sunnås i Oslo og få dem smalnet så mye som trengs... Hjulene ser jo skikkelig fine ut på bilen din!
Last edited by Anonymous on Wed Feb 02, 2011 4:36 pm, edited 1 time in total.
Må bare få kommentere bilen.
Utrolig flott 412!
Gleder meg til å se denne live, på veien. Det er der den hører hjemme... 
Utrolig flott 412!

1971 VW 181 "Erwin"
1972 1302S "Smurfen"
1972 1302S "Smurfen"
Broder Dag har i det minste OK vinterdekk til denne?
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,31744.0.html
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,31744.0.html
- Kjetil Forland
- Nybegynner
Takk for tipset Andre
Det står nye piggdekk på bilen så jeg har i utgangspunktet kun behov for felgene..
Men så var det dette med hva som er riktig innpress til denne bilen. På vei ut i garasjen for å sjekke.
Det står nye piggdekk på bilen så jeg har i utgangspunktet kun behov for felgene..
Men så var det dette med hva som er riktig innpress til denne bilen. På vei ut i garasjen for å sjekke.
- Kjetil Forland
- Nybegynner
Sjekket felgene og de er produsert av "Lemmerz" med følgende nummer1568-2 ET 26 fremme og 1568 bak uten ET merking.
Prøvde felg med ET 26 bak og fikk da en akseptabel klaring.
Noen som vet innpress på 5 1/2" Big felger da det kan være et alternativ?
[attachment=1]
[attachment=2]
Prøvde felg med ET 26 bak og fikk da en akseptabel klaring.
Noen som vet innpress på 5 1/2" Big felger da det kan være et alternativ?
[attachment=1]
[attachment=2]
- Attachments
-
- ET 26 innpress.jpg (40.75 KiB) Viewed 1414 times
-
- Innpress ukjent.jpg (38.54 KiB) Viewed 1373 times
Last edited by Anonymous on Sat Feb 05, 2011 1:55 pm, edited 1 time in total.
- Kjetil Forland
- Nybegynner
Et 26 og lavere vil passe fint.
Stålfelger bredere enn 5 1/2" er også av interresse.
Alternativt få tak i noen vanlige stålfelger og få breddet disse.
Noen som har noe relevante felger på lur??
Stålfelger bredere enn 5 1/2" er også av interresse.
Alternativt få tak i noen vanlige stålfelger og få breddet disse.
Noen som har noe relevante felger på lur??
Last edited by Anonymous on Sun Feb 06, 2011 9:51 pm, edited 1 time in total.
Er det fremme det er et problem? Eller går det greit med ET26 både foran og bak?
Det burde jo la seg gjøre å få byttet de to med ET0 (?) i et par med ET26, det har kanskje Pål? Mange vil jo heller ha litt "fetere lippe"
Alle tilsvarende felger med dette innpresset vil jo forsåvidt bygge likt ut, som f.eks. mine ET26 Sportsfelger. Har også "Big" Sportsfelger i ET34, så om du vil låne disse for å teste ut montering er du velkommen, bare å ta en tur.
Antar at 1568 er produksjonsuken/året, dette kan sikkert noen avkrefte om det er feil
Det burde jo la seg gjøre å få byttet de to med ET0 (?) i et par med ET26, det har kanskje Pål? Mange vil jo heller ha litt "fetere lippe"
Alle tilsvarende felger med dette innpresset vil jo forsåvidt bygge likt ut, som f.eks. mine ET26 Sportsfelger. Har også "Big" Sportsfelger i ET34, så om du vil låne disse for å teste ut montering er du velkommen, bare å ta en tur.
Antar at 1568 er produksjonsuken/året, dette kan sikkert noen avkrefte om det er feil

Last edited by Anonymous on Sat Feb 05, 2011 9:19 pm, edited 1 time in total.
- Kjetil Forland
- Nybegynner
Andre,
Det er kun bak det er lite plass. ET 26 eller 24 er sjekket ut og passer både fremme og bak.
Bytter gjerne de ET 0? felgene i noen tilsvarende felger i ET 26 og saken er løst.
Fant i dag ut at Big felgene også kommer i ET 26.
Svinger utom deg en dag været tillater det (en dag de ikke salter så mye...)
Det er kun bak det er lite plass. ET 26 eller 24 er sjekket ut og passer både fremme og bak.
Bytter gjerne de ET 0? felgene i noen tilsvarende felger i ET 26 og saken er løst.
Fant i dag ut at Big felgene også kommer i ET 26.
Svinger utom deg en dag været tillater det (en dag de ikke salter så mye...)