Min 1967 Ghia Cab

Legg inn bilder og info om bilen din eller prosjektet ditt.

Moderator: Global moderator

User avatar
jayster
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1068
Joined: Thu Sep 20, 2007 6:33 pm

Sv: Min 1967 Ghia Cab

Post by jayster »

GreenBug wrote:
Bjørn Hjellestad wrote: Beautiful! :thup

Hvilken dim har du på med dekkene?
Er 195/60-15 bak og 175/60-15 forran.
Går det bra når det må godkjenes? har større dekk/felg på min bil å ha lurt ofte på hvordan det kommer å gå når jeg skal godkjener den ;)
1973 1300s  T-1 (Buzz) en eiers bil !solgt.
1969 mr biggins. latelooker solgt.
1956 cal looker. Green Godess
1960 resto cal. OTT
GreenBug

Sv: Min 1967 Ghia Cab

Post by GreenBug »

jayster wrote:
GreenBug wrote:
Bjørn Hjellestad wrote: Beautiful! :thup

Hvilken dim har du på med dekkene?
Er 195/60-15 bak og 175/60-15 forran.
Går det bra når det må godkjenes? har større dekk/felg på min bil å ha lurt ofte på hvordan det kommer å gå når jeg skal godkjener den ;)
Det kommer vel veldig an på hvem som skal godkjenne bilen. Letteste er vel kanskje å bare ha et sett med visningsfelger/dekk.
User avatar
StarBugs Geir
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 3150
Joined: Sat Aug 30, 2008 9:21 am
Location: Nordhordland

Sv: Min 1967 Ghia Cab

Post by StarBugs Geir »

Det beste er å ha et fast verksted som godkjenner bilene dine. De kan være litt "greie" på småting som dekkdimensjoner og senking, men sjekker det som er viktig. Rust, bremser, foringer, lys osv. Fikk varianten gjennom med 145/65 dekk foran, og uten å heve den ;). Etterhver som de blir kjent med deg/bilene dine, vet de at du ikke kommer med noe som aldri skulle vært vist/godkjent.

Selvsagt viktig at småting som blir informert om (men ikke notert ned) faktisk blir fikset til neste gang :).

Denne vogna blir FANTASTISK Morten! :thup Jeg skulle begynne å flytte biler idag, så kom snøen............... :-\
1974 1303S
2018 Husqvarna Vitpilen 701
GreenBug

Sv: Min 1967 Ghia Cab

Post by GreenBug »

MB Geir wrote: Det beste er å ha et fast verksted som godkjenner bilene dine. De kan være litt "greie" på småting som dekkdimensjoner og senking, men sjekker det som er viktig. Rust, bremser, foringer, lys osv. Fikk varianten gjennom med 145/65 dekk foran, og uten å heve den ;). Etterhver som de blir kjent med deg/bilene dine, vet de at du ikke kommer med noe som aldri skulle vært vist/godkjent.

Selvsagt viktig at småting som blir informert om (men ikke notert ned) faktisk blir fikset til neste gang :).

Denne vogna blir FANTASTISK Morten! :thup Jeg skulle begynne å flytte biler idag, så kom snøen............... :-\
Så sant, så sant. Min erfaring er at de ikke henger seg opp i senk, felger/dekk.

Du får gi en lyd om du trenger noe hjelp der nede i forbindelse med flyttingen :)
User avatar
StarBugs Geir
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 3150
Joined: Sat Aug 30, 2008 9:21 am
Location: Nordhordland

Sv: Min 1967 Ghia Cab

Post by StarBugs Geir »

Takk for tilbudet! :thup
1974 1303S
2018 Husqvarna Vitpilen 701
User avatar
Trond Dahl
Juniormedlem
Juniormedlem
Posts: 84
Joined: Tue Aug 19, 2008 12:09 am

Sv: Min 1967 Ghia Cab

Post by Trond Dahl »

Etter å ha lest gjennom tråden forstår jeg nå hvorfor du valgte å selge din forrige bil, som også var kul.
Dette ser jo rått ut!
T1 1957
GreenBug

Sv: Min 1967 Ghia Cab

Post by GreenBug »

Trond Dahl wrote: Etter å ha lest gjennom tråden forstår jeg nå hvorfor du valgte å selge din forrige bil, som også var kul.
Dette ser jo rått ut!
:)
GreenBug

Sv: Min 1967 Ghia Cab

Post by GreenBug »

Litt har skjedd siden sist, men ikke så mye..  ::) Tappen på bærekulene er slipt bort. Eksos og varmepotter er montert, og bilen er såvidt prøvekjørt ut på plassen utenfor Bredsten. Neste på planen er å bytte plastforingen på giroverføringen, og montere short-shift kit. Noen som vet om man må av med frontfangeren for å bytte denne foringen?

Girspaken er rimelig "grøtete", så håper det hjelper  :)
User avatar
Tistlo
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 4986
Joined: Mon Jun 23, 2008 3:21 pm
Location: Bulken, Voss, Hordaland

Sv: Min 1967 Ghia Cab

Post by Tistlo »

Du må av med fangaren ja

Du kan jo prøva fyrst å finna ei sprayboks med noko feitt og spraya ned på foringen. skru av spaken og spray ned so smokker du den att og fram i gir og sprayer litt meir etc. Pleier hjelpa. MEN er den dårlig so byter du den berre :) Sjekk og om da e (for) mykje slark i overførinen under baksetn
TLF: 97419035
GreenBug

Sv: Min 1967 Ghia Cab

Post by GreenBug »

Tistlo wrote: Du må av med fangaren ja

Du kan jo prøva fyrst å finna ei sprayboks med noko feitt og spraya ned på foringen. skru av spaken og spray ned so smokker du den att og fram i gir og sprayer litt meir etc. Pleier hjelpa. MEN er den dårlig so byter du den berre :) Sjekk og om da e (for) mykje slark i overførinen under baksetn
Takker for tips :)
GreenBug

Sv: Min 1967 Ghia Cab

Post by GreenBug »

Påtide med en liten oppdatering. Litt har skjedd siden sist. Fikk byttet plastforingen på giroverføringen, det gjorde underverker!

I midten av desember så bilen slik ut:

[attachment=1]
[attachment=2]

Da var jeg ca klar for 2011-sesongen. Trodde jeg... Det viste seg at det var noe gale med den overhalte girkassen jeg hadde kjøpt. Den hoppet ut av revers. Dobbeltsjekk av kobling under baksetet og finjustering av spaken ble prøvd, men der var alt på stelll.  Til slutt sendte jeg en e-post til forhandler (VW Veterandeler), og forklarte hva som var gale. Fikk svar allerede samme kvelden, og neste dag bestilte han en ny kasse til meg (fantastisk service!!!!  :thup  :thup  :)  :) )

En uke seinere fikk jeg levert en splitter ny freewayflyer fra Rancho.

[attachment=3]

Planen var å få ferdig bilen i romjulen, men det satte influensaen e stopper på. Idag er kassen på plass i bilen. Så noen kvelder til i garasjen, så er vel bilen kjørbar igjen tenker jeg :)

[attachment=4]
Attachments
IMAG0255.jpg
IMAG0255.jpg (61.18 KiB) Viewed 1360 times
IMAG0256.jpg
IMAG0256.jpg (54.24 KiB) Viewed 1363 times
IMAG0264.jpg
IMAG0264.jpg (49.56 KiB) Viewed 1351 times
IMAG0266.jpg
IMAG0266.jpg (61.33 KiB) Viewed 1360 times
User avatar
RZR Sune
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1858
Joined: Thu Dec 06, 2007 3:38 pm
Location: Bergen
Contact:

Sv: Min 1967 Ghia Cab

Post by RZR Sune »

Godt Jobbet Morten!
www.samboen.com

1962 T1 Tysnes Raceren
1962 T1
1959 T2 Panel
1961 Vespa 150
1991 Carrera 4

Det går ikke så fort, men så blir det ikke så bra heller!
User avatar
RZR-Jånni
Moderatorer
Moderatorer
Posts: 634
Joined: Sun Sep 02, 2007 4:48 pm
Location: Lier (Litt Bergen)
Contact:

Sv: Min 1967 Ghia Cab

Post by RZR-Jånni »

Ser bra ut!! God service!
Regenstadt Zombie Racewerks
67 Sika
74 1303S Big
77 Doka
84 Transporter
User avatar
Solan
Styret
Styret
Posts: 5238
Joined: Mon Sep 03, 2007 1:08 pm
Location: Fan'a...

Sv: Min 1967 Ghia Cab

Post by Solan »

Bra jobba, Mort1, og heftig med helt ny kasse :thup

Skal bli interessant å få en rapport om hvordan "Freeway Flyer"-kassa funker når du har fått prøvd den!
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"

"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
User avatar
RZR Andy
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 3618
Joined: Sun Sep 02, 2007 3:51 pm
Location: Bergen
Contact:

Sv: Min 1967 Ghia Cab

Post by RZR Andy »

Tenker dette blir VELDIG bra! Godt jobbet!
Post Reply