Sv: Late-looker - 1969 modell
Moderator: Global moderator
-
- Styret
Nå snakker vi ! Bestemt deg for farge? Oransje kanskje?
02 er bøs.....Bay er grei

- Attachments
-
- L90c.jpg (4.92 KiB) Viewed 2170 times
Ingen fornuft - ren entusiasme!
ENDELIG!!! HURRA!
Jøss og steike!! Grattulerar med stor milepel

Den perfekte jolapakko

Den perfekte jolapakko

TLF: 97419035
Da er den levert til grunnarbeid etter en ekstra sandblåsing + sink. De fant ikke noe nevneverdig rust på den. Noen som kan se hva jeg glemte å demontere?
- Attachments
-
- blast2.jpg (48.31 KiB) Viewed 2116 times
-
- velblaast.jpg (60.66 KiB) Viewed 2120 times
Blåste de og sinket solskjermene dine og?
"Overlevde" innertaket?
"Overlevde" innertaket?
www.algroy.no The Split Cruisers
1951 - 1958 - 1958 - 1959 - 1961 + 1999
Patina er mangel på vedlikehold og reparasjoner

1951 - 1958 - 1958 - 1959 - 1961 + 1999
Patina er mangel på vedlikehold og reparasjoner

Hehe.... korrekt - så nå nettopp at solskjermene stod igjen. Var veldg mørkt på Sotra-øyen i gårkveld, så jeg studerte ikke taket så nøye. Tror det var greit. Det har forsåvidt en rift, så vi får se når de skal begynne å rette taket om det fortsatt er der.
Ein tommelfing regel ved sandblåsing er att det Kun må vera stål på bilen
Resten forsvinn, tar skade av sanden, eller vert sinka 
Men då er den snart klar for lakk då! Retta taket, betyr da att du har bulker i taket?

Men då er den snart klar for lakk då! Retta taket, betyr da att du har bulker i taket?
Ja taket var skikkelig nedtrampet etter en parkering utenfor Hulen i Bergen en fredagsnatt. Stod deretter i mange år med stort søkk - helt til jeg satte ryggen oppi og mesteparten kom opp igjen. Målet var at det skulle rettes fra utsiden uten å plukke ned taktrekket som er det siste som er igjen på bilen(i tillegg til solskyggene).
Herverk altso
Håpar du får da retta opp utan å ta ut trekket då, er jo bale å montera da igjen.

-
- Styret
Ble litt dugnad her i kveld. Påbegynt fjerning av tectyl og rengjøring samt sveising av rust. Jekkfestene først
- Attachments
-
- DSC00023 (Small).JPG (56.17 KiB) Viewed 1999 times
-
- DSC00029 (Small).JPG (69.4 KiB) Viewed 2013 times
-
- DSC00027 (Small).JPG (54.09 KiB) Viewed 2027 times
02 er bøs.....Bay er grei
Bra tilstand på bunnplata for å vera orginal ser da ut som
Ja, bunnen er veldig bra. Måtte skifte hjørnene bak under jekkfestene, samt en platebit under pedalsettet. IRS festene bak er nå kommet på, og alle åpninger lukket rundt dem. Disse kommer fra CSP som selger dem løst.
Tusen takk til Trygve og Pål som har jobbet to dager her! Jeg var bare innom i går og så det ferdige resultatet.
Tusen takk til Trygve og Pål som har jobbet to dager her! Jeg var bare innom i går og så det ferdige resultatet.
- Attachments
-
- irs.jpg (73.97 KiB) Viewed 1956 times
Last edited by erika on Wed Jan 19, 2011 12:58 am, edited 1 time in total.
Jeg fikk telefon fra lakkereren nå nettopp, og han har problemer med å få bakskjermene til å passe. Jeg skal ta meg en tur og kikke på mandag. Fremme passer de bra, men det er en NOS skjerm kjøpt av André og en god originalskjerm som er sandblåst.
Jeg kjøpte den ene bakskjermen hos "Raaen" på Norge som NOS, men har hatt mine tvil til hele tiden til denne. Den andre er en V(r)eng-skjerm. Noen som har noen tips til hva jeg skal gjøre hvis de ikke passer?
Har lenge prøvd å få tak i originale bakskjermer, men de er alltid dårlige. Jeg skulle gjerne kjøpt glassfiberskjermer fra England, men tror ikke de sender i posten. De skal vistnok være de allerbeste når det gjelder passform, etter originale.
Jeg kjøpte den ene bakskjermen hos "Raaen" på Norge som NOS, men har hatt mine tvil til hele tiden til denne. Den andre er en V(r)eng-skjerm. Noen som har noen tips til hva jeg skal gjøre hvis de ikke passer?
Har lenge prøvd å få tak i originale bakskjermer, men de er alltid dårlige. Jeg skulle gjerne kjøpt glassfiberskjermer fra England, men tror ikke de sender i posten. De skal vistnok være de allerbeste når det gjelder passform, etter originale.
Last edited by erika on Sat Jan 15, 2011 1:38 pm, edited 1 time in total.
Ser jo veldig bra ut den bunnplaten din.
Er det Day Mouldings skjermer du er på jakt etter?.
Du må gi en lyd hvis du finner på en lur måte å shippe disse til Norge. Er selv på jakt etter slike.
Må vel hentes selv i utgangpunktet:
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,3 ... #msg298458
Er forøvrig en salgslink på slike. Vet ikke om de er solgt, men prisen var ikke avskrekkende , selv om du kun kan bruke bakskjermene.
Sola er jo endel nærmere enn England.
Kim
Er det Day Mouldings skjermer du er på jakt etter?.
Du må gi en lyd hvis du finner på en lur måte å shippe disse til Norge. Er selv på jakt etter slike.
Må vel hentes selv i utgangpunktet:
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,3 ... #msg298458
Er forøvrig en salgslink på slike. Vet ikke om de er solgt, men prisen var ikke avskrekkende , selv om du kun kan bruke bakskjermene.
Sola er jo endel nærmere enn England.
Kim