Var inne å¨venstresida, høyrde musikken, men såg ingen. SodasoSolan wrote: Jepp, jeg var der (vel og merke med Passat, IKKE amerikaner!).
Men det er langt fra døra til mekkelokalet, så jeg merket ingenting. Det går an å gå på venstre siden av bygget og banke på ruta for å få kontakt, men vi har som regel på musikk, så det hadde kanskje ikke vært så dumt med en dørklokke, nei.![]()
Min 1965 Mikrobuss - "Bløygen"
Moderator: Global moderator
Sv: Min 1965 Mikrobuss - "Bløygen"
-78 T1 1303 Karman Cab
-75 T2 1600 Westfalia camping bay
-74 T1 1303 S + 1997
-72 T1 1302 LS + 2001
-69 T1 1300 + 1986
-54 T1 1200 + 1982
-75 T2 1600 Westfalia camping bay
-74 T1 1303 S + 1997
-72 T1 1302 LS + 2001
-69 T1 1300 + 1986
-54 T1 1200 + 1982
Den dagen da fangerne ble fixa var det også bedrevet mye "racing" med min lille fjernstyrte bil... 
Tar meg den frihet å legge ut en liten video jeg mekka til:
(Slapp av folkens, har ikke vraka bilene som står der med kjøringa, altså
)

Tar meg den frihet å legge ut en liten video jeg mekka til:
(Slapp av folkens, har ikke vraka bilene som står der med kjøringa, altså

Kanskje hovedlysbrytaren kunne vore på utsida, slik at ein kunne blinke med ALLE lysa.. 

Hadde då aldri trudd eg skulle kjøpe late-looker..
Kul video, Mags 

'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"
"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
- Gaute(alutig)
- Supermedlem
Goodie dette Magnus!
Får eg fåreslå en videosnutt av Bløygen, gjerne knipse fattern når han bedriver litt tørrkjøring
Får eg fåreslå en videosnutt av Bløygen, gjerne knipse fattern når han bedriver litt tørrkjøring

55 oval (solgt)
60 boble (solgt. Skulle eg aldri ha gjort)
72 crossover Dobbelkabiner (solgt)
58 boble (solgt)
60 boble (solgt)
65 panel
60 boble (solgt. Skulle eg aldri ha gjort)
72 crossover Dobbelkabiner (solgt)
58 boble (solgt)
60 boble (solgt)
65 panel
Morro med RC, Mags! Men burde du ikke hatt deg et skikkelig baja-karrosseri til denne? 

Vi har jo et Tamyaboble-prosjekt stående på et skap som skal i stand en gang! 
Vet ikke åssen det er med baja-kit...
Btw har Rolf hjulpet meg med en forbedret antennepatent, siden den originale begynte å bli farlig kort!

Vet ikke åssen det er med baja-kit...
Btw har Rolf hjulpet meg med en forbedret antennepatent, siden den originale begynte å bli farlig kort!

Hei, dette er Bløygen-tråden, ikke mere OT her nå

Det skjer litt småting etterhvert.
Girkassen med ny starter har kommet på plass, fikk god hjelp av John Harry en lørdag, og fikk skrudd alt på plass selv et par dager etterpå. Nye Urethanfester hele veien, disse fulgte med motorleveransen fra Kåre Andersen.
Giroverføring har endelig kommet på plass, etter mye plunder. Grunnen til dette er at både Wolfsbürg West og Cip1 har feil på sine delenummer og nettsider, det står begge steder at deres fremre giroverføringsstag passer til 1962-1967 buss, den passer bare til 1966-67 buss, utrolig irriterende!) Det endte med at jeg måtte fikse opp den gamle, og den nye må bare legges på hylla. Cip1 ga meg i det minste 25$ for bryderiet (stangen jeg kjøpte, som er ubrukelig for meg, kostet ca 55$...)
Jeg har også brukt mye tid på å få hovedlyktene til å passe. Grunnen til plunderet er at det var mye sparkelrester på kanten av disse, som ikke ble fjernet av Vikør & co før lakkering. Da var ikke lyktene mulig å få på plass. Så det var maaange timer med sliping med Dremel for å få vekk lakk og sparkel for å få disse til å passe. Så måtte metall og kanter behandles, grunnes og lakkes, utrolig kjipt å måtte ta dette opp igjen på en nylakkert bil ...
Ellers så er clutchpedal montert, pakningen til bremsepedalen var av en stivere type, og revnet selvfølgelig under montering...
Håndbrekk er også montert inn, etter mye plunder Jeg hadde blant annet montert inn hele tannstangstyringen uten å tenke på at jeg hadde glemt div ting "over" dette, f.eks pedaler, håndbrekk, osv... så da måtte hele styre"racket" ut igjen...
Så har jeg problem med manglende spacere på bakhjulslagrene, har forsøkt å søke etter disse på vwNorge, vwacb og ssvc, uten hell foreløpig. Har også montert gummistopperne på forstillingen.
Her er et bilde av innmontert girkasse:
[attachment=1]
Venter på neste forsyning med deler fra Wolfsbürg West og Cip1, mye har stoppet opp pga manglende deler. Denne sendingen skal komme neste uke en gang.
Girkassen med ny starter har kommet på plass, fikk god hjelp av John Harry en lørdag, og fikk skrudd alt på plass selv et par dager etterpå. Nye Urethanfester hele veien, disse fulgte med motorleveransen fra Kåre Andersen.
Giroverføring har endelig kommet på plass, etter mye plunder. Grunnen til dette er at både Wolfsbürg West og Cip1 har feil på sine delenummer og nettsider, det står begge steder at deres fremre giroverføringsstag passer til 1962-1967 buss, den passer bare til 1966-67 buss, utrolig irriterende!) Det endte med at jeg måtte fikse opp den gamle, og den nye må bare legges på hylla. Cip1 ga meg i det minste 25$ for bryderiet (stangen jeg kjøpte, som er ubrukelig for meg, kostet ca 55$...)
Jeg har også brukt mye tid på å få hovedlyktene til å passe. Grunnen til plunderet er at det var mye sparkelrester på kanten av disse, som ikke ble fjernet av Vikør & co før lakkering. Da var ikke lyktene mulig å få på plass. Så det var maaange timer med sliping med Dremel for å få vekk lakk og sparkel for å få disse til å passe. Så måtte metall og kanter behandles, grunnes og lakkes, utrolig kjipt å måtte ta dette opp igjen på en nylakkert bil ...
Ellers så er clutchpedal montert, pakningen til bremsepedalen var av en stivere type, og revnet selvfølgelig under montering...
Håndbrekk er også montert inn, etter mye plunder Jeg hadde blant annet montert inn hele tannstangstyringen uten å tenke på at jeg hadde glemt div ting "over" dette, f.eks pedaler, håndbrekk, osv... så da måtte hele styre"racket" ut igjen...
Så har jeg problem med manglende spacere på bakhjulslagrene, har forsøkt å søke etter disse på vwNorge, vwacb og ssvc, uten hell foreløpig. Har også montert gummistopperne på forstillingen.
Her er et bilde av innmontert girkasse:
[attachment=1]
Venter på neste forsyning med deler fra Wolfsbürg West og Cip1, mye har stoppet opp pga manglende deler. Denne sendingen skal komme neste uke en gang.
- Attachments
-
- Montert-girkass-Bl (22.72 KiB) Viewed 1886 times
Last edited by Solan on Mon Dec 20, 2010 10:51 am, edited 1 time in total.
litt styr skjønner jeg, men det er fremdrift her Solan!! Looking Nice!
www.samboen.com
1962 T1 Tysnes Raceren
1962 T1
1959 T2 Panel
1961 Vespa 150
1991 Carrera 4
Det går ikke så fort, men så blir det ikke så bra heller!
1962 T1 Tysnes Raceren
1962 T1
1959 T2 Panel
1961 Vespa 150
1991 Carrera 4
Det går ikke så fort, men så blir det ikke så bra heller!
Dette blir vel i Volksworld en dag! Kannon bra!! 

1973 1300s T-1 (Buzz) en eiers bil !solgt.
1969 mr biggins. latelooker solgt.
1956 cal looker. Green Godess
1960 resto cal. OTT
1969 mr biggins. latelooker solgt.
1956 cal looker. Green Godess
1960 resto cal. OTT
Denne bilen blir et smykke, godt jobbet Svein! 

Flott innsats Svein! For oss ser det ut som det er bra fremdrift.
Ingen fornuft - ren entusiasme!
- Bjørn Hjellestad
- Supermedlem
Er du på Bredsten på søndag? Har tenkt meg dit, kunne tatt en lett titt på elektrisk som vi snakket om?
Kjenner til dette her.. ferske bilar som skal monterast igjen med ein saftig kombinasjon av orginale deler og repro deler.. repro lager problemer!!
Men ALL framgang e god framgang!
Men ALL framgang e god framgang!

TLF: 97419035