Går det bra når det må godkjenes? har større dekk/felg på min bil å ha lurt ofte på hvordan det kommer å gå når jeg skal godkjener denGreenBug wrote:Er 195/60-15 bak og 175/60-15 forran.Bjørn Hjellestad wrote: Beautiful!
Hvilken dim har du på med dekkene?
Min 1967 Ghia Cab
Moderator: Global moderator
Sv: Min 1967 Ghia Cab
1973 1300s T-1 (Buzz) en eiers bil !solgt.
1969 mr biggins. latelooker solgt.
1956 cal looker. Green Godess
1960 resto cal. OTT
1969 mr biggins. latelooker solgt.
1956 cal looker. Green Godess
1960 resto cal. OTT
-
GreenBug
Det kommer vel veldig an på hvem som skal godkjenne bilen. Letteste er vel kanskje å bare ha et sett med visningsfelger/dekk.jayster wrote:Går det bra når det må godkjenes? har større dekk/felg på min bil å ha lurt ofte på hvordan det kommer å gå når jeg skal godkjener denGreenBug wrote:Er 195/60-15 bak og 175/60-15 forran.Bjørn Hjellestad wrote: Beautiful!
Hvilken dim har du på med dekkene?![]()
- StarBugs Geir
- Ultramedlem

Det beste er å ha et fast verksted som godkjenner bilene dine. De kan være litt "greie" på småting som dekkdimensjoner og senking, men sjekker det som er viktig. Rust, bremser, foringer, lys osv. Fikk varianten gjennom med 145/65 dekk foran, og uten å heve den
. Etterhver som de blir kjent med deg/bilene dine, vet de at du ikke kommer med noe som aldri skulle vært vist/godkjent.
Selvsagt viktig at småting som blir informert om (men ikke notert ned) faktisk blir fikset til neste gang
.
Denne vogna blir FANTASTISK Morten!
Jeg skulle begynne å flytte biler idag, så kom snøen............... 
Selvsagt viktig at småting som blir informert om (men ikke notert ned) faktisk blir fikset til neste gang
Denne vogna blir FANTASTISK Morten!
1974 1303S
2018 Husqvarna Vitpilen 701
2018 Husqvarna Vitpilen 701
-
GreenBug
Så sant, så sant. Min erfaring er at de ikke henger seg opp i senk, felger/dekk.MB Geir wrote: Det beste er å ha et fast verksted som godkjenner bilene dine. De kan være litt "greie" på småting som dekkdimensjoner og senking, men sjekker det som er viktig. Rust, bremser, foringer, lys osv. Fikk varianten gjennom med 145/65 dekk foran, og uten å heve den. Etterhver som de blir kjent med deg/bilene dine, vet de at du ikke kommer med noe som aldri skulle vært vist/godkjent.
Selvsagt viktig at småting som blir informert om (men ikke notert ned) faktisk blir fikset til neste gang.
Denne vogna blir FANTASTISK Morten!Jeg skulle begynne å flytte biler idag, så kom snøen...............
![]()
Du får gi en lyd om du trenger noe hjelp der nede i forbindelse med flyttingen
- StarBugs Geir
- Ultramedlem

- Trond Dahl
- Juniormedlem

Etter å ha lest gjennom tråden forstår jeg nå hvorfor du valgte å selge din forrige bil, som også var kul.
Dette ser jo rått ut!
Dette ser jo rått ut!
T1 1957
-
GreenBug
Trond Dahl wrote: Etter å ha lest gjennom tråden forstår jeg nå hvorfor du valgte å selge din forrige bil, som også var kul.
Dette ser jo rått ut!
-
GreenBug
Litt har skjedd siden sist, men ikke så mye..
Tappen på bærekulene er slipt bort. Eksos og varmepotter er montert, og bilen er såvidt prøvekjørt ut på plassen utenfor Bredsten. Neste på planen er å bytte plastforingen på giroverføringen, og montere short-shift kit. Noen som vet om man må av med frontfangeren for å bytte denne foringen?
Girspaken er rimelig "grøtete", så håper det hjelper
Girspaken er rimelig "grøtete", så håper det hjelper
Du må av med fangaren ja
Du kan jo prøva fyrst å finna ei sprayboks med noko feitt og spraya ned på foringen. skru av spaken og spray ned so smokker du den att og fram i gir og sprayer litt meir etc. Pleier hjelpa. MEN er den dårlig so byter du den berre
Sjekk og om da e (for) mykje slark i overførinen under baksetn
Du kan jo prøva fyrst å finna ei sprayboks med noko feitt og spraya ned på foringen. skru av spaken og spray ned so smokker du den att og fram i gir og sprayer litt meir etc. Pleier hjelpa. MEN er den dårlig so byter du den berre
TLF: 97419035
-
GreenBug
Takker for tipsTistlo wrote: Du må av med fangaren ja
Du kan jo prøva fyrst å finna ei sprayboks med noko feitt og spraya ned på foringen. skru av spaken og spray ned so smokker du den att og fram i gir og sprayer litt meir etc. Pleier hjelpa. MEN er den dårlig so byter du den berreSjekk og om da e (for) mykje slark i overførinen under baksetn
-
GreenBug
Påtide med en liten oppdatering. Litt har skjedd siden sist. Fikk byttet plastforingen på giroverføringen, det gjorde underverker!
I midten av desember så bilen slik ut:
[attachment=1]
[attachment=2]
Da var jeg ca klar for 2011-sesongen. Trodde jeg... Det viste seg at det var noe gale med den overhalte girkassen jeg hadde kjøpt. Den hoppet ut av revers. Dobbeltsjekk av kobling under baksetet og finjustering av spaken ble prøvd, men der var alt på stelll. Til slutt sendte jeg en e-post til forhandler (VW Veterandeler), og forklarte hva som var gale. Fikk svar allerede samme kvelden, og neste dag bestilte han en ny kasse til meg (fantastisk service!!!!
)
En uke seinere fikk jeg levert en splitter ny freewayflyer fra Rancho.
[attachment=3]
Planen var å få ferdig bilen i romjulen, men det satte influensaen e stopper på. Idag er kassen på plass i bilen. Så noen kvelder til i garasjen, så er vel bilen kjørbar igjen tenker jeg
[attachment=4]
I midten av desember så bilen slik ut:
[attachment=1]
[attachment=2]
Da var jeg ca klar for 2011-sesongen. Trodde jeg... Det viste seg at det var noe gale med den overhalte girkassen jeg hadde kjøpt. Den hoppet ut av revers. Dobbeltsjekk av kobling under baksetet og finjustering av spaken ble prøvd, men der var alt på stelll. Til slutt sendte jeg en e-post til forhandler (VW Veterandeler), og forklarte hva som var gale. Fikk svar allerede samme kvelden, og neste dag bestilte han en ny kasse til meg (fantastisk service!!!!
En uke seinere fikk jeg levert en splitter ny freewayflyer fra Rancho.
[attachment=3]
Planen var å få ferdig bilen i romjulen, men det satte influensaen e stopper på. Idag er kassen på plass i bilen. Så noen kvelder til i garasjen, så er vel bilen kjørbar igjen tenker jeg
[attachment=4]
- Attachments
-
- IMAG0255.jpg (61.18 KiB) Viewed 2089 times
-
- IMAG0256.jpg (54.24 KiB) Viewed 2092 times
-
- IMAG0264.jpg (49.56 KiB) Viewed 2080 times
-
- IMAG0266.jpg (61.33 KiB) Viewed 2089 times
Godt Jobbet Morten!
www.samboen.com
1962 T1 Tysnes Raceren
1962 T1
1959 T2 Panel
1961 Vespa 150
1991 Carrera 4
Det går ikke så fort, men så blir det ikke så bra heller!
1962 T1 Tysnes Raceren
1962 T1
1959 T2 Panel
1961 Vespa 150
1991 Carrera 4
Det går ikke så fort, men så blir det ikke så bra heller!
- RZR-Jånni
- Moderatorer

Ser bra ut!! God service!
Regenstadt Zombie Racewerks
67 Sika
74 1303S Big
77 Doka
84 Transporter
67 Sika
74 1303S Big
77 Doka
84 Transporter
Bra jobba, Mort1, og heftig med helt ny kasse 
Skal bli interessant å få en rapport om hvordan "Freeway Flyer"-kassa funker når du har fått prøvd den!
Skal bli interessant å få en rapport om hvordan "Freeway Flyer"-kassa funker når du har fått prøvd den!
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"
"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"
"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
Tenker dette blir VELDIG bra! Godt jobbet!