Nå blir jeg veldig pirkete , men dette er vel strengt tatt ikke en Karmann Ghia studie, fordi Ghia var designhuset. Er ikke det riktig? Denne var det ItalDesign (Giugiaro) som tegnet. Men den var kanskje tenkt å overta for KG? Blir vel i såfall siste Karmann-studien med lk boxer.
Mulig jeg er HELT på viddene nå.......det ville jo ikke vært noe nytt.
Ekstraoppgave: Jeg etterlyste idag en linkpin-forstilling til et prosjekt jeg holder på med. Noen som kan gjette hvem som stiller opp (på dagen) og har det jeg trenger?
MB Geir wrote:
Ekstraoppgave: Jeg etterlyste idag en linkpin-forstilling til et prosjekt jeg holder på med. Noen som kan gjette hvem som stiller opp (på dagen) og har det jeg trenger?
andre hjellestad. og har jeg skikkelig flaks så kommer den fra en svart 62 modell
MB Geir wrote:
Nå blir jeg veldig pirkete , men dette er vel strengt tatt ikke en Karmann Ghia studie, fordi Ghia var designhuset. Er ikke det riktig? Denne var det ItalDesign (Giugiaro) som tegnet. Men den var kanskje tenkt å overta for KG? Blir vel i såfall siste Karmann-studien med lk boxer.
Mulig jeg er HELT på viddene nå.......det ville jo ikke vært noe nytt.
10P til meg og 10P til Moshe!
Nei du er vel ikke helt på viddene.... farlig å bare ta noe ut av hodet her... hehe...
Er nok riktig med ItalDesign, men det var meningen at KG skulle produsere denne, og det er forresten KG som har konstruert taket. En ganske spesiell konstruksjon. En slags kabriolet der hele taket skyves bakover og ned i et kammer bak setene. Så sitter man igjen med sidene og dørene, men med vind i håret...
Det sees forøvrig ganske tydelig på bildet ditt, der damen sitter på baklokket med taket nede og med beina ned i setene....
Det jeg er usikker på er forholdet mellom Karmann og Ghia. Jeg kjenner ikke historikken, så jeg vet ikke om det var så tette bindinger mellom disse to selskapene at det var som ett å regne, eller om Karmann Ghia på noe tidspunkt var et eget selskap.
Jeg trodde Karmann var ett frittstående firma (produsent) som benyttet feks Ghia til "design-hjelp". Derav navnet Karmann Ghia. Valmet er vel en produsent som idag jobber på noenlunde samme måte. (For Saab og Porsche feks.) Tror jeg må studere litt.........
Hadde forøvrig ALDRI trodd vi skulle få 7 sider på noen dager med disse nøttene. Har sett og funnet utrolig mye morsomt og interessant på kort tid under jakten på svar!