Da har jeg testmontert festene til cap`en.. og dette blir jo ikke så ille..
Bare synd jeg må borre hull i de til skruene.. men det er nok ikke et annet festealternativ heller..
eller det vil si, kan borre hull, kappe av hode på bolten, stikke den opp i hullet, og sveise den fast..Det går på cap`en, men det blir verre på stolpen.. Men det blir evt. på sikt.. nå blir det noen små fine skruer
[attachment=1][attachment=2]
Etter å ha ødelagt 8-10 borer, så fikk jeg tilslutt laget meg de 8 hullene jeg trengte.. rustfritt stål er jo ikke det bløteste materiale å borre i for å si det sånn..
Og slik ble altså sluttresultatet.
[attachment=1][attachment=2]
Attachments
IMAG0262 [1600x1200].jpg (94.39 KiB) Viewed 1919 times
IMAG0264 [1600x1200].jpg (76.74 KiB) Viewed 1897 times
fikk hjertet i halsen på vei hjem fra Breistein ikveld.. en passat som overhodet ikke holdt vikeplikten fra en liten stikkvei i Salhusveien..
hadde låste hjul !! faktisk... og hang på fløyta.. som forøvrig ikke virket.. hehe.. så jeg er veldi taknemlig for at jeg har gode bremser..
men bare millimetere fra å stå spikret inn i siden på en annen vw.. så det kunne blitt en meget stygg avslutning på sesongen..
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"
"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
Måtte jo ut å kjøre litt på de tørre veiene idag.. men merket fort at det var noe futt.. ikke noe drag, virket som den bare gikk på 3 sylindre eller noe..
hadde problemet litt tidligere og, byttet da plugger,stift,fordeler og rotor. Bilen gikk da som en kule.. kjørt problemfritt ca 30 mil etter det..
Så da tenkte jeg at nye pluggledninger kunne vere verdt å teste.. Vet at biltemakvalitet ikke er noe stas, men billig der og da, så jeg handlet der.. god tid hadde jeg, og det var jo fort gjort å bytte de på parkeringen der..
MEN null futt med nye pluggledninger.. ikke sjangs om den ville starte. . ingen tenning i det hele tatt..
Byttet tilbake til de jeg hadde, men fortsatt ingen gnist..
Stiften åpner slik den skal (0 ,4 mm) og rotor går rundt..
måler 4.8 volt på coil når tenning står på. men er det nok?
Virker for meg som at coilen ikke gir strøm ut.. men rart det pluttselig skulle skje.. eller ryker den sånn pluttselig?
Ser også at minusledningen som går fra coil til fordeler er litt råtten.. men ser ikke ut som den går til "falsk" jord.
jaja.. Slepetau ble løsningen vertfall.. så nå står bilen parkert, antageligvis for godt for vinteren.. skal alikevel bygge om til 12 volt i vinter, så legger nok ikke så mye tid ned for å få den til å gå nå.. Men uansett veldi kjedelig avsluttning på sesongen...
4.8 er vel ikkje akkuratt optimalt ivertfall, men noko seier meg att det er noko anna som er feil, då det ikkje skal mykje gnist til for å få liv i ein gammal slitar(om resten er på stell) Sjekk tilstanden på stiften, den kan vera brent, då ser du eit lite krater på ein elelr begge sider på kontakten der. isofall må da pussast, filast ned og opningen må sjekkast. grunnen til att det i tilfelle vert brent stift er pga dårleg kondensator(som den grønne dårlege ledningen går til) den bør du skifta ut(skal alltid skifta stift og kondensator ilag)
men det er ikkje sikkert att dette er feil då, men verdt å sjekka stiften
stiften ble byttet for vel 30 mil siden.. så den ser ut som ny.. testet den gamle også, men intet liv..
Men kondensatoren er vel fra krigen.. så den kan godt hende det er den..
Tar jeg feil om at den også må skiftes til 12 volt når jeg kommer så langt??