Tommys Garage..
Moderator: Global moderator
Sv: Tommys Garage..
sånn går nu dagan... 

- Attachments
-
- 037.jpg (81.63 KiB) Viewed 2199 times
-
- 042.jpg (96.62 KiB) Viewed 2198 times
The Wheeler dealer
- Crusing sjæfen Mac dyregod
- Supermedlem
fremdeles ikke lei 
Men idag fikk jeg plukka ut motoren. skulle sette inn ny maskin men fikk da en ny utfordring. sving hjulet passa ikke. da har jeg lært at det fins flere typer. og siden jeg er litt grønn på den biten fikk jeg lura lysø industrier ut for og peke
vi fikk ny på plass og sentrert klutsjen (ikke så vanskelig som jeg trodde)
motoren er nå på plass og klar for oppstart engang i morra satser jeg på
da er det montert elektronisk tenning så nå er jeg klar for og slippe flere stifter
så med litt klaffing så skal bilen være med på crusing i morra. de som lever får se 
Takk for hjelpen svein! god mann som altid stiller når det trengs

Men idag fikk jeg plukka ut motoren. skulle sette inn ny maskin men fikk da en ny utfordring. sving hjulet passa ikke. da har jeg lært at det fins flere typer. og siden jeg er litt grønn på den biten fikk jeg lura lysø industrier ut for og peke

Takk for hjelpen svein! god mann som altid stiller når det trengs

The Wheeler dealer
Bare higgelig, hehe
Idag fikk du jo start også, så da er'e jo bare velstand
Idag fikk du jo start også, så da er'e jo bare velstand

'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"
"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"
"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
jupp vært på en liten prøve tur nå. motoren virker veldig bra. har en liten utfordring i at varme pottene ligger kliss oppi karroseriet. så det forplanter seg godt i en bil som allerede mangler all isolasjon 

The Wheeler dealer
Varmepotter er vel strengt tatt kun for kyllinger uansett!?T-1 wrote: jupp vært på en liten prøve tur nå. motoren virker veldig bra. har en liten utfordring i at varme pottene ligger kliss oppi karroseriet. så det forplanter seg godt i en bil som allerede mangler all isolasjon![]()

hehe jodaGreenBug wrote:Varmepotter er vel strengt tatt kun for kyllinger uansett!?T-1 wrote: jupp vært på en liten prøve tur nå. motoren virker veldig bra. har en liten utfordring i at varme pottene ligger kliss oppi karroseriet. så det forplanter seg godt i en bil som allerede mangler all isolasjon![]()
![]()

The Wheeler dealer
jauda.. da er 1200 maskinen satt på benken igjen. var slitt dynamo på den. da var det bare og få den ut igjen. men jeg kjøpte en 1300 longblokk av lilleblå her inne som skulle være bra
så idag har jeg vær hele dagen i garagen og demontert vaska og montert deler på motoren. svein kom innom på litt tenning miks og hjelp til og dytte på plass motoren. starta på første forsøk MEN vi gikk fort tom for bensin. nå er det andre motoren jeg har satt inn denne uka med dårlig bensin pumpe
men med masse gammelt liggende strød så ordner det seg altid
så nå satser jeg på og kunne være klar til scc
neste prosjekt blir og legge ut bremser og gå over forstilling.

The Wheeler dealer
T-1 wrote: har en liten utfordring i at varme pottene ligger kliss oppi karroseriet. så det forplanter seg godt i en bil som allerede mangler all isolasjon![]()
Utrolig hvor lite deler som egentlig passer rett på denna bilen. Fra jeg begynte til du overtok, har egentlig all montering vært en utfording når det gjelder å få ting til å passe.
Stå på Tommy, og få denna over fjellet til scc!
det kan vel strengt tatt ikke sammenlignesH-mek wrote:T-1 wrote: har en liten utfordring i at varme pottene ligger kliss oppi karroseriet. så det forplanter seg godt i en bil som allerede mangler all isolasjon![]()
Utrolig hvor lite deler som egentlig passer rett på denna bilen. Fra jeg begynte til du overtok, har egentlig all montering vært en utfording når det gjelder å få ting til å passe.
Stå på Tommy, og få denna over fjellet til scc!

moro og kunne lage litt egen stil på bilen. kommer nye stoler og hjemme lagd tak trek i den iløpet av uken hvis tiden strekker til

The Wheeler dealer
Skjer litt her om dagen også. har fått justert motoren så den går som den skal. nye stoler har komt på plass. har surra på litt inni bilen med og få på plass paneler bak og starta fjerning av gammel lim før jeg skal lage tak trekk til bilen. utvendig har det kommet nye dekk og justert puma
bilder kommer litt senere idag. lavere kan den ikke bli, da kommer jeg ikke inn i garagen.. 

The Wheeler dealer
Dette blir spennende - enda lavere?? 

blir det lavt nok da?RZR Andy wrote: Dette blir spennende - enda lavere??![]()

The Wheeler dealer
Spørs hvordan denne hadde klart seg over Hardangervidden, sikkert et vakkert gnistregn i mørket!
[img width=800 height=554]http://static.skynetblogs.be/media/1332 ... 33b5e6.jpg[/img]
[img width=800 height=554]http://static.skynetblogs.be/media/1332 ... 33b5e6.jpg[/img]