Tommys Garage..

Legg inn bilder og info om bilen din eller prosjektet ditt.

Moderator: Global moderator

Locked
T-1
Supermedlem
Supermedlem

Sv: Tommys Garage..

Post by T-1 »

sånn går nu dagan...  8)
Attachments
037.jpg
037.jpg (81.63 KiB) Viewed 2198 times
042.jpg
042.jpg (96.62 KiB) Viewed 2197 times
The Wheeler dealer
Crusing sjæfen Mac dyregod
Supermedlem
Supermedlem

Post by Crusing sjæfen Mac dyregod »

FET bil... Bare gi en lyd når du er lei splitten... ;)
1973 T1 Automatic.
T-1
Supermedlem
Supermedlem

Post by T-1 »

fremdeles ikke lei :P
Men idag fikk jeg plukka ut motoren. skulle sette inn ny maskin men fikk da en ny utfordring. sving hjulet passa ikke. da har jeg lært at det fins flere typer. og siden jeg er litt grønn på den biten fikk jeg lura lysø industrier ut for og peke  :thup vi fikk ny på plass og sentrert klutsjen (ikke så vanskelig som jeg trodde) :P motoren er nå på plass og klar for oppstart engang i morra satser jeg på :) da er det montert elektronisk tenning så nå er jeg klar for og slippe flere stifter  :P så med litt klaffing så skal bilen være med på crusing i morra. de som lever får se  ;D

Takk for hjelpen svein! god mann som altid stiller når det trengs  :thup
The Wheeler dealer
Solan
Styret
Styret

Post by Solan »

Bare higgelig, hehe

Idag fikk du jo start også, så da er'e jo bare velstand  :thup
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"

"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
T-1
Supermedlem
Supermedlem

Post by T-1 »

jupp vært på en liten prøve tur nå. motoren virker veldig bra. har en liten utfordring i at varme pottene ligger kliss oppi karroseriet. så det forplanter seg godt i en bil som allerede mangler all isolasjon :P
The Wheeler dealer
GreenBug

Post by GreenBug »

T-1 wrote: jupp vært på en liten prøve tur nå. motoren virker veldig bra. har en liten utfordring i at varme pottene ligger kliss oppi karroseriet. så det forplanter seg godt i en bil som allerede mangler all isolasjon :P
Varmepotter er vel strengt tatt kun for kyllinger uansett!?  :o
T-1
Supermedlem
Supermedlem

Post by T-1 »

GreenBug wrote:
T-1 wrote: jupp vært på en liten prøve tur nå. motoren virker veldig bra. har en liten utfordring i at varme pottene ligger kliss oppi karroseriet. så det forplanter seg godt i en bil som allerede mangler all isolasjon :P
Varmepotter er vel strengt tatt kun for kyllinger uansett!?  :o
hehe joda :P har j tubes på prosjekt motoren. men det blir vinter prosjekt så 1200 med varme blir fint i år ;)
The Wheeler dealer
T-1
Supermedlem
Supermedlem

Post by T-1 »

jauda.. da er 1200 maskinen satt på benken igjen. var slitt dynamo på den. da var det bare og få den ut igjen. men jeg kjøpte en 1300 longblokk av lilleblå her inne som skulle være bra  :thup så idag har jeg vær hele dagen i garagen og demontert vaska og montert deler på motoren. svein kom innom på litt tenning miks og hjelp til og dytte på plass motoren. starta på første forsøk MEN vi gikk fort tom for bensin. nå er det andre motoren jeg har satt inn denne uka med dårlig bensin pumpe  ::) men med masse gammelt liggende strød så ordner det seg altid  ;D så nå satser jeg på og kunne være klar til scc  :thup neste prosjekt blir og legge ut bremser og gå over forstilling.
The Wheeler dealer
H-mek
Nybegynner
Nybegynner

Post by H-mek »

T-1 wrote: har en liten utfordring i at varme pottene ligger kliss oppi karroseriet. så det forplanter seg godt i en bil som allerede mangler all isolasjon :P

Utrolig hvor lite deler som egentlig passer rett på denna bilen. Fra jeg begynte til du overtok, har egentlig all montering vært en utfording når det gjelder å få ting til å passe.
Stå på Tommy, og få denna over fjellet til scc!
T-1
Supermedlem
Supermedlem

Post by T-1 »

H-mek wrote:
T-1 wrote: har en liten utfordring i at varme pottene ligger kliss oppi karroseriet. så det forplanter seg godt i en bil som allerede mangler all isolasjon :P

Utrolig hvor lite deler som egentlig passer rett på denna bilen. Fra jeg begynte til du overtok, har egentlig all montering vært en utfording når det gjelder å få ting til å passe.
Stå på Tommy, og få denna over fjellet til scc!
det kan vel strengt tatt ikke sammenlignes :P jeg har jo kommet til sjarmør etappen og dekka bord. her har du gjort en kanon bra jobb! :)
moro og kunne lage litt egen stil på bilen. kommer nye stoler og hjemme lagd tak trek i den iløpet av uken hvis tiden strekker til :P scc er planen. motoren som jeg satt inn virker veldig bra. litt justreing igjen for og få den til og gå på tomgang, men det bør gå.
The Wheeler dealer
T-1
Supermedlem
Supermedlem

Post by T-1 »

Skjer litt her om dagen også. har fått justert motoren så den går som den skal. nye stoler har komt på plass. har surra på litt inni bilen med og få på plass paneler bak og starta fjerning av gammel lim før jeg skal lage tak trekk til bilen. utvendig har det kommet nye dekk og justert puma  ;D bilder kommer litt senere idag. lavere kan den ikke bli, da kommer jeg ikke inn i garagen..  8)
The Wheeler dealer
RZR Andy
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by RZR Andy »

Dette blir spennende - enda lavere??  :o
T-1
Supermedlem
Supermedlem

Post by T-1 »

RZR Andy wrote: Dette blir spennende - enda lavere??  :o
blir det lavt nok da? ;)
The Wheeler dealer
RZR Andy
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by RZR Andy »

Spørs hvordan denne hadde klart seg over Hardangervidden, sikkert et vakkert gnistregn i mørket!
[img width=800 height=554]http://static.skynetblogs.be/media/1332 ... 33b5e6.jpg[/img]
hans
Supermedlem
Supermedlem

Post by hans »

Image

Image

Image

Image

Image

Image
o 1957 T1 std