Da er rat`en kommet seg over fjellet. gikk bra det. tok den på henger.
[attachment=1][attachment=2][attachment=3][attachment=4]
Viser seg at bilen er rustfri, som selger sa. og det er jo meget bra på en 49 år gammel bil.
Er slakk i styringa, så nytt styrestag er bestillt fra
http://www.paruzzi.com/webshop/
Men det er jo bagateller. fikk litt avslag pga det..
Bilen er som jeg forventet, "shabby".. men det er jo sjarmen med en ratlook.
har tenkt å oppgradere litt innvendig. kjøpt bagasjeromsteppe på biltema som jeg har tenkt å klippe til, og lime ned. det skal jeg få bra til tror jeg. er da verdt et forsøk. Taktrekket burde nok også vert gjort noe med. siden det mangler trekk rundt bakvinduet. ser ikke helt bra ut.
Bilen starter lett, og motoren maler fint. Så tror motoren holder bra. har fått med komplett pakningsett til den, så de kunne vel kansje vert byttet ut etterhvert. Det var også snakk om at stempelringene kunne med fordel vert nye, noe jeg ser på som en større jobb.. eller er det ikke så mye styr som det høres ut som?
Ellers har jeg tenkt å heve den litt.. greit at den ser bra ut at den ligger nedpå veien, men har et mål om å komme over fartsdumpene i Salhus..

har ikke prøvd, men ser på det som tapsprosjekt siden de er så korte..
Virker som at 6-volten virker greit og.. starter lett som bare det. men har vel bestemt meg for å bytte om til 12 Volt.. Er vel litt mer stabilt, og så går det an å få litt mer musikk inn

Er omformer til 12 volt nå, så cd-spiller er montert.
Men dette skal bli arti. Det er vertfall helt greit

Men biler over til bergen er bra. Forøvrig er det kommet en til den siste uka. Espen (EsJo på forumet) har hentet seg en original 60 modell fra Sarpsborg. Den gikk for egen maskin over fjellet. Bra