Hva tror dere? Kan denne reddes?

Her kan du diskutere alt mulig, men la det være interessant for andre VW-interesserte.

Moderator: Global moderator

Ruboe
Nybegynner
Nybegynner

Hva tror dere? Kan denne reddes?

Post by Ruboe »

Denne kan bli min mot at jeg henter den. Vet ikke noe om den enda. Tidlig 60 tall? Og inntil videre er det hemmelig hvor den står! ;D

Dere som er langt mer garvet i luft miljøet enn meg, tror dere det er noe å satse på? Bilen har stått stille i minst 20 - 25 år, og det er jo for trist om den skal ende sine dager i pressen.

Beklager kvaliteten på bildene, men akuurat nå har jeg ikke så store muligheter til å trikse med størrelsen.

Rune B.

[attachment=1]
[attachment=2]
[attachment=3]
Attachments
Skogsvrak 1.JPG
Skogsvrak 1.JPG (34.92 KiB) Viewed 1507 times
Skogsvrak 2.JPG
Skogsvrak 2.JPG (35.83 KiB) Viewed 1440 times
Skogsvrak 3.JPG
Skogsvrak 3.JPG (33.16 KiB) Viewed 1451 times
1977 T2 Camping
amubus
Supermedlem
Supermedlem

Sv: Hva tror dere? Kan denne reddes?

Post by amubus »

Den kan sikkert reddes, men det er en svær jobb, og du bør ha peiling på retting og sveising. Deler er ikke no problem, da det er tilgang på både nye og brukte både mekaniske og karosseri deler.....
http://www.ahschofield.co.uk/main.asp
-01 mod t4 ex ambulanse
-86 mod t3 Caravelle
-70 mod t2 Rico camper
-64 mod t1 Ambulanse

Keep Norway beutifull, restore an old bus
Image
Tistlo
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by Tistlo »

Bring it home! ;D Alt kan reddast, spesielt gamle splittbussar.

Er jo jobb på den, ser ut til å vera det vanliga + litt til.. Bolko i fronten var jo litt trasig, men det eksisterar jo donordeler til sånt(er ein splittbuss under høgging på vwnorge no) får du tak i ei dør, samt fronten/a-stolpen på høgra sida so kjem du langt.

Ser ut til å vera tidleg 60 talar ja

Står vel ikkje i Os området denne vel?
TLF: 97419035
RZR Andy
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by RZR Andy »

Alt kan reddes, bare planlegg med noen år i garasjen og noen hundre kilo platebiter (og sannsynligvis en del mekanisk), så er du i mål!  ;)
Ingen kan påstå at det blir verken enkelt eller billig, langt i fra. Men er du den nevenyttige typen med pågangsmot og stayeregenskaper utenom det vanlige får du bil av den.
Solan
Styret
Styret

Post by Solan »

Hvis du IKKE har de egenskapene, plassen og tiden som Andy nevner her, så kan du hente den og plukke den rein for brukbare deler. Så har du starten på et prosjekt, eller du kan selge delene. Det er i alle fall bedre enn at den blir mer og mer til matjord!
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"

"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
Tistlo
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by Tistlo »

..Eller selga den heil med delane På, sånn att andre kan få den på vegen ;)
Ruboe
Nybegynner
Nybegynner

Post by Ruboe »

Hehe. Slapp av gutter og jenter!  ;D

Jeg er i tett dialog med nåværende eier, og han har lovet på tro og ære å ikke foreta seg noe med bilen før jeg har tatt en avgjørelse. Du vet at når bilen har stått der i 20 - 25 år så kan han vente et par måneder til... For øvrig er eieren innforstått med viktigheten med å bevare luftskatter, og han har også en bay samt et par - tre bobler.

Som dere skjønner er jeg i tenkeboksen enda, men uansett om jeg bestemmer meg for å droppe prosjektet kommer jeg naturlich til å la andre på forumet få en sjanse. Hovedproblemet mitt med å ta på meg et sånt prosjekt er sted å ha den. Det er jo ikke gjort i en fei å fullføre dette, og da må man jo ha en skikkelig plass å lagre/jobbe. Og et sånt lokale skal jo helst ikke koste det hvite ut av øgene på meg.

Og nei, bilen står ikke på Os ;D

Legger ved et bilde av bilens beste side :thup
[attachment=1]
Attachments
Skogsvrak 4.JPG
Skogsvrak 4.JPG (32.47 KiB) Viewed 1364 times
1977 T2 Camping
Tistlo
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by Tistlo »

Som sagt, få den heim ;)
erika
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by erika »

Hvis du er bekymret for lokalleie allerede nå, så er mitt råd at du står over. Du må ha evner langt ut over det vanlige, MYE penger, god tid og godt med utstyr og hjelp for å få en slik bil istand. Bare summen av lokalleien du må betale kan etter noen år betale for en bil i god stand!

Det er ytterst få som klarer å få en slik på veien. Personlig synes jeg det er litt naivt å ubetinget oppfordre noen til å gå igang med et slikt prosjekt. Noen biler blir deler for at andre og bedre prosjekter skal bli ferdige.
Last edited by Moshe on Sun May 30, 2010 11:12 pm, edited 1 time in total.
Ingen fornuft - ren entusiasme!
Tistlo
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by Tistlo »

Kor mykje det kostar i lokale og ymse er uviktig, OM eigarn bestemmer seg for å restaurera den! Eg er ueinig i att da er ytterst få som kan få denna på vegen, OM eigar VIL det so går da! Har sett langt verre splittbussar vorte sveist opp igjen i england, av 20-30 åringar som aldri har tatt i eit sveiseapparat før. mangen sånne eksempel på splittbuss forumet i england. Da handlar om Vilje ikkje pengar(om ein forfattar skulle sagt da)

Hadde det vert pengane du skulle sett etter so hadde du sjølvsagt kjøpt den kantinebilen til 100k på finn ogso hadde du hatt bra bil. Denne kostar nok eindel å få på vegen, vil tippa 30-40K i deler og plater ogso kjem da lakk etc. Arbeidet får du ikkje igjen og utstyr kjem i tilleg. Men etterpå etter nokon år so har du ein rustfri splitt buss og er ein av dei som kan kjøyra med glis frå øyra te øyra når du ska på jobb elle på buttikken å kjøpa kattamat og brød. Og når den då er ferdig restaurert og flott, og du vinn i lotto og akutt kjøper deg feriepalass og flyttar til middelhavet so kan du faktisk selga bilen med fortjeneste om du henvender deg til utlandet.
amubus
Supermedlem
Supermedlem

Post by amubus »

du kan ville kor mye du orker og gidder, men det blir ikke mange platebitene uten penger... uansett kordan du vrir og vender på det............
Last edited by Moshe on Sun May 30, 2010 11:11 pm, edited 1 time in total.
-01 mod t4 ex ambulanse
-86 mod t3 Caravelle
-70 mod t2 Rico camper
-64 mod t1 Ambulanse

Keep Norway beutifull, restore an old bus
Image
erika
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by erika »

Grunnarbeid og lakk - 20-80.000...
Ingen fornuft - ren entusiasme!
Tistlo
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by Tistlo »

Kostar jo å vera kar, pengar får du alltids tak i, om du strekker ut tida eindel.. (Sparing)
Ruboe
Nybegynner
Nybegynner

Post by Ruboe »

Vel vi får se hva som skjer  ;D

Noen som har erfaring med å få karosseriarbeid utført i Polen eller Baltikum? Det kan jo kanskje være et alternativ.

Rune B.
1977 T2 Camping
amubus
Supermedlem
Supermedlem

Post by amubus »

du får sjekke her: http://www.polenrep.dk/
-01 mod t4 ex ambulanse
-86 mod t3 Caravelle
-70 mod t2 Rico camper
-64 mod t1 Ambulanse