Kraftig inspirert av artige stunder med Sveins "Bløygen" har jeg så smått begynt å kikke litt på min egen. Bilen ble altså levert til Hæren i 1962, og gjorde tjeneste på Kongsberg, nærmere bestemt Heistadmoen leir. Hva den drev med er uvisst, men sannsynligvis har den vært brukt til personelltransport og kommandovogn, ettersom det er laget til oppheng til papirer. Den har også kabling til det jeg tipper er kommunikasjonsutstyr, dette er da fjernet i ettertid.

En eller annen gang på 80-tallet ble den solgt på auksjon til en skogbruker som skulle bruke den til å frakte arbeidere på jobb, men dette ble visstnok skrinlagt.

Ole-Jørn fikk kjøpt bilen for noen år siden og hentet den til Drammen, der Sune fikk tilslag på bilen da den ble lagt ut for salg i november -07. Siste helgen i den måneden var det klart for henting: fredag etter jobb stilte Henning med trekkvogn, Statoil med tilhenger og Sune fikk overtalt meg til Kaffeavtale - det trengte vi. Eneste aberet var at det var tynt med Statoilstasjoner som var åpne langs vår rute. Rundt midnatt (natt til lørdagen) var vi fremme i Vestfossen hos OJ, og det var bitende kaldt - minus 12 om jeg ikke husker feil. Etter omvisning i garasjen og beundring av hans oval-prosjekt med airride, fikk vi lastet hengeren og satte snuten vestover igjen. Turen gikk etter boken, og ut på morgenkvisten var vi hjemme igjen.
I desember ble Henning og jeg enige om salg av Stivikken, og Sune og jeg enige om eierskifte på Kombien - dette er jo tross alt en mer familievennlig bil enn en 2-seters pickup

I påvente av dokumentasjon på bilen, som aldri har vært sivilt registrert, så har jeg utsatt å begynne på sveisearbeidet. Men nå orker jeg ikke vente lenger og har derfor så smått begynt å se over den. Blir litt "putling" på kveldstid fremover, så får vi se hvor lang tid dette tar.