Rune sin 77 Camper
Moderator: Global moderator
Rune sin 77 Camper
Tenkte jeg skulle komme igang med litt info om babyen min. Jeg kjøpte den for ca 1,5 år siden men pga blant annet oppussing av et digert hus har jeg ikke fått gjort noe vesentlig med bilen enda. Men det kommer.
Som sagt en 77 modell som er campinginnredet. Om innredingen er original eller ikke vet jeg ikke, men kanskje noen kan si noe om det etterhvert. Fikk med fortalt, men stengene til dette er i skral tilstand. Får se om jeg får tak i noen nye/ok brukte.
I dag sitter det en AD motor i, og når den ble satt inn vet jeg heller ikke. Uansett så jobber jeg nå med en CJ motor som jeg satser på å sette inn.
Bilen er i god stand og gikk gjennom EU godkjenning med stil i fjor. Så langt har jeg ikke blitt enig med meg selv om hvor oppussingen av bilen skal ende.
Rune B.
Som sagt en 77 modell som er campinginnredet. Om innredingen er original eller ikke vet jeg ikke, men kanskje noen kan si noe om det etterhvert. Fikk med fortalt, men stengene til dette er i skral tilstand. Får se om jeg får tak i noen nye/ok brukte.
I dag sitter det en AD motor i, og når den ble satt inn vet jeg heller ikke. Uansett så jobber jeg nå med en CJ motor som jeg satser på å sette inn.
Bilen er i god stand og gikk gjennom EU godkjenning med stil i fjor. Så langt har jeg ikke blitt enig med meg selv om hvor oppussingen av bilen skal ende.
Rune B.
- Attachments
-
- Ny baby sett bakfra.JPG (63.45 KiB) Viewed 1228 times
1977 T2 Camping
Sv: Rune sin 77 Camper
Ser jo riktig flott ut den. Noen bilder av bilen innvendig, så man kan se innredningen så er det sikkert noen som kan si hvile type det er. Om eg skulle gjette så havner tipset på en Rico innredning, da disse var veldig populær å sette i transportere på 70 tallet.
Fin bil, Rune! Gleder meg til å se nøyere på den 
Som sagt så er du hjertelig velkommen på cruisinger framover, og du må også prøve å få vært med på Bore-treffet (SRVWKs treff på Borestranden ved Stavanger/Sola). Her er det masse kule folk, biler og liv, mange fra Bergen skal nedover (bare å cruise ned dit med en laang rekke luftkjølte er jo verdt turen), og det blir banekjøring, grill og fest og mye moro, anbefales på det varmeste, og er ideelt når du eier en camper!

Som sagt så er du hjertelig velkommen på cruisinger framover, og du må også prøve å få vært med på Bore-treffet (SRVWKs treff på Borestranden ved Stavanger/Sola). Her er det masse kule folk, biler og liv, mange fra Bergen skal nedover (bare å cruise ned dit med en laang rekke luftkjølte er jo verdt turen), og det blir banekjøring, grill og fest og mye moro, anbefales på det varmeste, og er ideelt når du eier en camper!

'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"
"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
Ambisjonen er helt klart å delta aktivt fremover. Forøvrig var det jo synd at jeg ikke fanget opp at det var PSC på søndag. Var ute på min egen lille cruising til Laksevåg. Men sånn går det når man sover i timen.
Legger ved lite bilde av innredningen i bilen (akkurat nå er bordet demontert). Innredningen ser jo litt heimespøtet ut, men det var sikkert sånn den ble levert? Det er jo litt å henge fingrene i for å få det tipp topp, men det kommer med tiden.
Legger ved lite bilde av innredningen i bilen (akkurat nå er bordet demontert). Innredningen ser jo litt heimespøtet ut, men det var sikkert sånn den ble levert? Det er jo litt å henge fingrene i for å få det tipp topp, men det kommer med tiden.
1977 T2 Camping
Hmm. Klarte å glemme bildet 

- Attachments
-
- Campinghule f (24.71 KiB) Viewed 1212 times
1977 T2 Camping
Dette ser veldig Rico ut, eller hva sier du, Roy?
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
Jepp svein, den komme nok fra Rico...:-)
Har du noe historie på bilen? ser den har vært rød og hvit.......... stigtrinn på den?
Tja. Har ikke allverdens med historie. Bilen var originalt hvit, og når den fikk dagens farge er uvisst. Har fått alt som biltilsynet har, men har ikke ringt noen tidligere eiere enda. Bilen har stigtrinn og en liten takluke (lufteluke). Så vidt jeg vet er det altså fargen og motoren som er forandret siden den var ny.
Hvordan det er med gearkassen vet jeg heller ikke. Går ut fra at AD og CJ motorene ikke kan bruke samme gearkasse?
Hvordan det er med gearkassen vet jeg heller ikke. Går ut fra at AD og CJ motorene ikke kan bruke samme gearkasse?
1977 T2 Camping
Som tidligere nevnt driver jeg å shiner opp en CJ motor som jeg håper å få på plass før jeg blir gammel og grå.
Motoren fikk jeg kjøpt av en trivelig kar i Kongsvinger traktene (via veteran VW klubben). I flg forrige eier skal motoren være i bra stand (bortsett fra at den ikke er komplett). Og så lang har jeg ikke funnet noe som gir meg grunn til å tvil på dette.
Mye er demontert og glassblåst; alle blikkene/dekslene, toppdeksler, topper, sylindre, viftehus et. Dessverre har jeg ikke mye erfaring med lakking av slike deler, så alle tips mottas med takk.
Nye stempelringer er innkjøpt fra Unneberg, og jeg tenkte å hone sylindrene litt før det hele monteres. Neste på arbeidslisten blir å demontere ventilene for rengjøring, en runde med slipepasta samt generell tilstandskontroll.
Og når arbeidsøkten er over kan jeg ta meg en sup fra et skikkelig glass
Motoren fikk jeg kjøpt av en trivelig kar i Kongsvinger traktene (via veteran VW klubben). I flg forrige eier skal motoren være i bra stand (bortsett fra at den ikke er komplett). Og så lang har jeg ikke funnet noe som gir meg grunn til å tvil på dette.
Mye er demontert og glassblåst; alle blikkene/dekslene, toppdeksler, topper, sylindre, viftehus et. Dessverre har jeg ikke mye erfaring med lakking av slike deler, så alle tips mottas med takk.
Nye stempelringer er innkjøpt fra Unneberg, og jeg tenkte å hone sylindrene litt før det hele monteres. Neste på arbeidslisten blir å demontere ventilene for rengjøring, en runde med slipepasta samt generell tilstandskontroll.
Og når arbeidsøkten er over kan jeg ta meg en sup fra et skikkelig glass

1977 T2 Camping
Hmm. Glemte bildene igjen 
Kvaliteten på et par av bildene er ikke allverdens, måtte trikse en del før jeg fikk de på plass.
[attachment=1][attachment=2][attachment=3][attachment=4]

Kvaliteten på et par av bildene er ikke allverdens, måtte trikse en del før jeg fikk de på plass.
[attachment=1][attachment=2][attachment=3][attachment=4]
- Attachments
-
- Sylinder etter bl (68.04 KiB) Viewed 1102 times
-
- Venstre topp etter bl (68.04 KiB) Viewed 1121 times
-
- Sjefsglass.JPG (21.03 KiB) Viewed 1132 times
1977 T2 Camping
Og bilde av utgangspunktet[attachment=1]
- Attachments
-
- Ny motor i hus.jpg (200.19 KiB) Viewed 1145 times
1977 T2 Camping
Kan noen si meg om dette er original plassering av denne (har heller ikke forsket i hva det er)? Den er skrudd i falsen, og for meg virker det helt snålt om skal være plassert der. Den vil i så fall komme i konflikt med sparkepanelet.
Rune B.
[attachment=1]
Rune B.
[attachment=1]
- Attachments
-
- Under rattet.JPG (5.36 KiB) Viewed 1116 times
1977 T2 Camping
Den er montert feil veg. skal skruast i falsen ja, men mesteparten skal peka innover, ikkje utover som på din bil
TLF: 97419035