Det ble en litt lengre økt enn planlagt igår, men man må jo gjøre seg ferdig!
Det må sies at denne bilen blir helt fantastisk... Gleder meg til å se denne på veien.
Når den er ferdig i Norheimsund...
(i løpet av februar MÅ den være på plass i Bergen igjen)
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"
"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
Igår var det utrykning til Norheimsund. Oppdraget var å sveise inn nye IRS rammegafler/chassisbein på bussen, slik at lakkering under kan fortsette. Nødnummer 113 responderte hurtig, og Andre og jeg var avgårde før fuglene feis (ja, nesten i alle fall).
Last edited by Solan on Mon Feb 15, 2010 6:18 pm, edited 1 time in total.
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
Nødnummer 113 Hjellestad har trått til igjen, nå var det cargo-dørene som måtte til pers og få ny ramme i nederste kant. Grunnen til dette var at her var stålet altfor tynt, hovedsaklig på grunn av totalt fraværende overflatebehandling fra VW-fabrikken sin side.
Takker André hjerteligst for nok en fabelaktig innsats for å få denna kjerra enda et skritt nærmere tørre Bergenske sommerveier!
[attachment=1]
[attachment=3]
[attachment=4]
[attachment=2]
Siste nytt fra Norheimsund er at nå er bilen lakkert rød og fin under og i motorrommet, og understellsbehandling starter en av de første dagene
Attachments
d (105.49 KiB) Viewed 2299 times
d (105.49 KiB) Viewed 2299 times
Cargodoors13.jpg (40.52 KiB) Viewed 2303 times
Cargodoors16.jpg (51 KiB) Viewed 2355 times
Last edited by Solan on Thu Feb 25, 2010 3:56 pm, edited 1 time in total.
Ser veldig bra ut Svein. Får du kjøpe nedre del av dørene som reproplater? Hva gjør du med platen bak der det var overflaterust, sliper og behandler med noe?
Ja, Erik, jeg kjøpte dør-ramme-delen hos Schofield. God og tykk stålkvalitet. Kjøpte også det ytterste skinnet på de nederste 30 cm av døra, men dette var såpass bra at André vurderte det til å være godt nok.
Når det gjelder overflatebehandling bak rammen der, så får André svare på det, trur jeg...
Ellers takkes for positive tilbakemeldinger!
Tid er nå bestilt og depositum er innbetalt på The Camper Shak. Så nå er deadline for EU-ok bil 31. mai...
NB! Noen som kjenner til hvor jeg får kjøpt Alcantara i løpende metere? Til setetrekk...