MIN camper og doka

Legg inn bilder og info om bilen din eller prosjektet ditt.

Moderators: Global moderator, Global moderator

Post Reply
AMV
Nybegynner
Nybegynner
Posts: 26
Joined: Wed Jan 27, 2010 11:24 am

MIN camper og doka

Post by AMV »

Hei.
Kan vel begynne med litt historikk :)
min første vw kjøpte eg da eg var 17 år gammel.. det var en 65 modell 1300 boble med 6 volt. eg og min 4 år yngre søster skrudde i flere dager for å få "driten" som det etter kvart ble kalt til å gå. vi bor slik til at vi har en litt lang bakke ned bil riksvegen så det ble satt utfor med bilen i 2 gear uten resultat ca ...1000 ganger minst :)  alt uten resultat... min far ble etter en tid litt intressert og som tidligere bilmekaniker så brukte vel han ca 1 min på å få bilen til å gå.. med motoren i gang var det ikkje lengre noen bønn, vi skulle ut og kjøre uten noe som helst sertifikat og 17 år gammel bar det i veg mot bensinstasjonen  ;D  stolt som bare det..  ca 500 meter hjemmefra så vi at det kom en bil over en bakketopp og...av alle ting var det politiet..nå var gode råd dyre for å si det enkelt (det var ikkje skilt på bilen) etter lynkjapp tenking ble det tatt en Usving i en brei innkjørsel og eg gav full gass ut i vegen igjen, yeesss husker eg at eg tenkte, nå er det bar å kjøre som f.. så kommer vi oss hjem uten at politien ser meg.. "trodde eg".. idet eg var kommt ut i vegen hørte eg et kvin bak bilen, såg kjapt i speilet og ganske riktig.. det var politibilen som bremset det han kunne men verre kan det ikkje bli tenkte eg og kjørte så fort som bilen gikk hjemover svingte av vegen og opp til huset i kjempestor fart såg i speilet at polisen stoppet nede i vegen, vinket til min far og kjørte videre :) :) :)
dette er eneste gangen eg har hatt flaks  ;D

uanset så hadde bilen regnr O-3333 og var i veldig bra stand.. det dumme er at den ble solgt da eg var 18 år og trengte penger til stereo i volvo 740en som var det store akkuratt da.. ::)

har brukt litt tid på bobler etter dette også men nå er det buss som virker mest intressant :)

har kjøpt meg en 73 modell camper og i går kjøpte eg en dobbelkabiner av "hans" mener eg han het det er en 67 modell..
dette er den dærligste bilen eg noen gang har kjøpt men håper den skal bli fin en gang  8)
den store drømmen er en splittbuss men har sett etter det i over 1 år uten å finne noe til en normal pris  :-\

noen bilder av mine biler

73 camper
67 dobbelkabiner
og en 68 modell dormobile med rattet på feil side, denne skulle eg kjøpe for 5000 i fjor vår men selger ombestemte seg  :(
Attachments
b1.jpg
b1.jpg (30.31 KiB) Viewed 475 times
b19.jpg
b19.jpg (29.79 KiB) Viewed 479 times
b12.jpg
b12.jpg (20.35 KiB) Viewed 470 times
b6.jpg
b6.jpg (23.46 KiB) Viewed 466 times
e10medium.jpg
e10medium.jpg (91.03 KiB) Viewed 492 times
e14small2.jpg
e14small2.jpg (53.36 KiB) Viewed 476 times
campingdormobile.jpg
campingdormobile.jpg (63.68 KiB) Viewed 477 times
Last edited by AMV on Sat Feb 06, 2010 9:16 pm, edited 1 time in total.
User avatar
StarBugs Geir
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 3150
Joined: Sat Aug 30, 2008 9:21 am
Location: Nordhordland

Sv: MIN camper og doka

Post by StarBugs Geir »

Gratulerer med ny bil! :) Blir spanande å følgje med denne tråden :thup
1974 1303S
2018 Husqvarna Vitpilen 701
Jon T
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1743
Joined: Sun Sep 02, 2007 5:03 pm
Location: Bergen

Sv: MIN camper og doka

Post by Jon T »

Dokaen kan bli veldig fet, det er bare å pusse støv av sveiseapperatet og kjøpe inn gass!

Lykke til!  :thup
User avatar
Tistlo
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 4986
Joined: Mon Jun 23, 2008 3:21 pm
Location: Bulken, Voss, Hordaland

Sv: MIN camper og doka

Post by Tistlo »

Morsom historie ;D

Skal verta kjekt å sjå du vert kvitt roste på dobbelkabinaren!! Sei ifrå når du er lei :D

Kva er planane med camperen då?
TLF: 97419035
AMV
Nybegynner
Nybegynner
Posts: 26
Joined: Wed Jan 27, 2010 11:24 am

Sv: MIN camper og doka

Post by AMV »

vet ikkje helt ka eg skal gjøre...
den er ganske bra i utgangspuntet så eg tror det blir å få den godkjent som den er..
det som er dumt er at noen (sikkert i beste mening) har malt på noe ?? grunning eller rustbekyttelse flere steder på bilen spesielt forran.. det er minimalt med rust under der men de ha hatt en STOR pensel.
så planen er vel et strøk med lakk utvendig også da :)
bilen har blitt tektylert så under er den fin..
det er rust på stigtrinna på begge sider og bak ved batteriet og ved den lykta som er borte.

har veldig lyst til at den skal bli fort ferdig i en ok bruksstand samtidig som den ser bra ut.. men eg skal ikkje ribbe hele denne bilen :)  må bukes i sommer ;)
Post Reply