StarBugs-garasjen

Legg inn bilder og info om bilen din eller prosjektet ditt.

Moderator: Global moderator

User avatar
StarBugs Geir
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 3150
Joined: Sat Aug 30, 2008 9:21 am
Location: Nordhordland

Sv: Geirs garasje -GSR-

Post by StarBugs Geir »

Eg sat her idag å grubla på kor stort effekttapet på kjølinga er. Googla litt, og har sjølvsagt lagt merke til at racing-bilar (korte løp/drag-racing) køyrer utan kjøling. Reknar med dette har med effekt-tap å gjere. I ein tråd på vwnorge vart tapet berekna til rundt 10hk. "Tjuveriet" skal jo (i mitt hovud), være nokonlunde likt uansett motoreffekt, mogleg det er feil? ???

Det er angåande dette eg har fått ein idé som enten er totalt idiotisk (eg vil då skylde på mine manglande motorkunnskapar ;)), eller faktisk kan være gjennomførbar. 

Her er min teori:
Oljetemperaturen er jo ein god referanse for å sjå om motoren har rett arbeidstemperatur. Kva hvis ein køyrer med ei eller to kraftige elektrisk vifter, styrt av ein termostat som går på oljetemp? Vil dette kunne fungere? Den einaste/største utfordringa må jo være å få denne vifta til å ha tilnærma like stor luftstraum/virknigsgrad som den originale har ved høgt turtal. Får ein til det vil jo effekten være betre på lågt turtal/ved tomgangskøyring.

Finn ingenting om dette, så enten er det ein tulleidé, eg er veldig dårleg å leite eller ingen har prøvd. ;) Veldig interessert i tilbakemeldingar!

[attachment=2]

Hans: kjølevifta går rundt med dynamoen .. uten den ingen strøm, uten strøm ingen elektriske vifter ?

GRS: Kjølevifta står jo på akslingen gjennom dymamoen/alternatoren. Vesentlig lettare å drive ein enkel alternator uten vifte (ingen luftmotstand)? Må jo gå eindel krefter til å generere luftstraumen? Straumen blir jo produsert uansett......

Eg tenker no spesielt på ein "racer". Hvis ein kan sette på ein kompakt/lett moderne alternator og flytte viftene/viftehuset langt fram mot framsetane er jo det ei gunstig vektforflytning. I tillegg kjem effektgevinsten.

RZR-Andy: Kjøling på en luftkjølt vw-bokser fordeler seg sånn: blokken m/veiv, kam, etc. kjøles av oljen og sylindrene + toppene av luftstrømmen fra viften, hovedsaklig. Det er ikke uten grunn at det er flere som er opptatt av temperaturen i toppene, spesielt når en øker komp = høyere temperatur. For lav temperatur er jo ikke bra det heller, så termostat er nok en forutsetning på dette prosjektet.
Det er jo mange German-lookere som har luftinntak enten i siderutene bak, i skjermene eller i bakre sidepanel under siderutene med slanger bak til motorrommet. Hvis du tenker deg å fjerne viftehuset og sette dynamoen på en brakett for å vinne effekt, så tror jeg i prinsippet at dette er en kalkulert risiko du må ta. Se på EBB som kjører kun med oljekjøling, det går an siden det er en buggy med luftstrøm over toppene og sylindrene.

Vil tro at de 10 hk har en sammenheng med trimmede motorer, vet ikke hvilken sammenheng dette var nevnt i? Høres ikke helt logisk ut på en standard motor i alle fall, og det bør nok verifiseres med noen målinger. En motor med 180-200 hk vil dette kanskje være realistisk, ettersom den gjerne har maks effekt på kanskje 7-7500 omdr/min, og luftmengden da nærmer seg maks av det viften kan klare å ekspedere (pga. kavitasjon). Den vil nødvendigvis da også måtte flytte dobbelt så mye luft som på det halve turtallet, om da ikke dette er en eller annen proporsjonal formel det regnes ut etter.
Skal du ha vifter til å trekke luften inn i det originale viftehuset, tenker du? I såfall tipper jeg du må lage en løsning der luftstrømmen blir fordelt etter samme prinsipp som den originale viften, slik at luftstrømmen blir fordelt riktig til sidene og via de kanalene som er inni viftehuset. Pri 1 her er jo at sylindrene og toppene får det de skal ha?

Så da står en igjen med er spørsmålet om de evt. få hk du sparer er verdt arbeidet. Du må jo også kalkulere med at de viftene vil trekke strøm. Og om ekstrakjøling er nødvendig så er det vanlig å sette på en dypsump under motoren for å øke oljemengden  = redusere oljetemp.
Spent på å se om dette kan revolusjoneres, i så fall tror jeg du bør lufte det på vwnorge, der det nok er flere kloke "motorhoder" enn her;)

Bjørn: Her snakker vi fysikk og elektro, spennende saker!
R=U*I eller noe

Alternatoren er tyngre å drive når den må levere mye strøm, og dette vil være avhengig av hvor mye kjøling en trenger når kjøleviftene er elektrisk, igjen avhengig av hvor kald/varm motoren er
Som Andy skriver her må en ha en viss luftstrøm på topper og sylindre, kan ha en to trinns løsning her, trinn 1 konstant på som gir en lett luft mengde og trinn to termostatstyrt maks blast vivfte

Orginal kjølevifte gir jo full blast hele tiden og trekker like mye av motor hk uansett hvor kald/varm motoren er

Alt i alt vil det etter min mening uten å ha regnet på det bli mindre effekt tap med elektrisk vivfte

Alternativt ville det være mulig på bane å ha et ekstra batteri som du lader mellom løpene som kun går til elektriske kjølevifter, da får du null belastning på alternatoren under kjøring


Eg skreiv litt meir i innlegget før deg, men gjentar det her.

"Eg tenker no spesielt på ein "racer". Hvis ein kan sette på ein kompakt/lett moderne alternator og flytte viftene/viftehuset langt fram mot framsetane er jo det ei gunstig vektforflytning. I tillegg kjem effektgevinsten."

Det skal eventuelt bygges nytt kjøleblekk, originalt viftehus skal ikkje nyttast. Eg vil benytte ein lettdriven moderne alternator med høg effekt då viftene truleg vil gå mykje. Eventuelt ekstra batteri(ved behov) i front som og er gunstig for vektfordelinga.

Eg har lest eindel om omdreiningstal for originalvifte. Det ligg rundt der du antyder 7-7 500 som du antyder Andy. Har ikkje sett meg inn i tala for elektriske for å samanlikne. Men teoretisk sett skulle dette kunne funke.

For å kunne styre lufstraumen til kvar sylindar i detalj, kan ein og tenke seg justerbare spjeld som kan opne for meir luft til ein syldindar som går for varm, og strupe lufta til ein som går for kald. Det vil og være mogleg å la dette være datastyrt slik at kjølinga til ei kvar tid er optimal.

Det er jo ein kul idé som definitivt ikkje er "mainstream" ;D

Å koble ut alternatoren på bane hadde ikkje eg tenkt på, men det er jo genialt Bjørn! Kanskje det vesle som skal til for at eg tek deg på langsidene neste! år ;)

JonT: Grunnen til at Racegutta(drag på feks scc) tar av viftereimen når de kjører er at det blir mindre effekt tap siden motororen slipper å dra rundt viften og dynamo, her er det de 10-15 hk som du nevner.
Hvis du er ekstra interessert: De som kjører drag med Amcar( slike er det mange av i nordhordaland, yankeer altså) så har ikke de dynamo i det hele tatt. Dette for å ha mindre komponenter i motorrom, de har heller laget en kvikk kobling i karrosseriet som de plugger i melloom heatene.

Søker du litt på dette på VWnorge finner du mye interessant, men det begrenser seg nok til de største/beste racerne i norge, når du kommer opp i høyt nok turtall glipper reimen på dynamoen og da har du heller ikke lading/kjøling, men før dette skjer har du nok ventilflyt, for varm eksos, dårlig luftgjennomstrømning osv.

De som kjører rally med Boble bruker innsug i bakvindu og vifter vder som vi har baksete, så mulighetene er mange her.


GSR: Har du linkar til nokon som har desse rally-løysingane?

RZR-Andy: Du kan jo da kombinere litt:
- ekstra oljekapasitet - skal du bygge denne bilen for banebruk bør du kanskje uansett vurdere tørrsump så du ikke mister oljetrykk i svingene
- bruke kjøleblekkene over sylindrene/toppene med to separate vifter, da er det bare å sveise igjen toppen (der viftehuset sklir nedi) og sette to rørstusser på for tilkobling av luftslangene.
Easy peasy og velprøvd innen dragracing - med to böse vifter blir det sikkert nok!

Her er enda en variant - men KUN til å kjøle ned toppene etter en kvartmil, siden disse ikke leverer på langt nær nok luft:

[attachment=1]

http://www.thesamba.com/vw/forum/viewto ... ic+cooling
"They pretty much suck. When I switched to those, I watched my head temps SOAR. I knew it would run hotter compared to the fanshroud but being a drag car I figured the added cooling while the engine was turned off would offset them.
Boy was I wrong. They don't blow air for squat. Going through the traps my head temp (under #3 spark plug) was 425-450. That's just starting the engine up, doing a burnout, staging, and taking off. Never mind after that I still had to drive the car back to the pit space. Honestly, the engine ran cooler with no cooling system on it at all. My heads were cooler going through the traps with a bare motor by about 50 degrees. Still much hotter than with the stock shroud of course.

I have since switched over to E85 to run cool enough with those fans to make them work. No doubt I would still run cooler without them, but I spent $100 on them so by god, i'm going to use them.

I was talking to a friend of mine that also runs those fans and told him how hot the engine ran with them on and he told me "I've never had a problem with mine", to which I reminded him "You don't run a head temp gauge either". He laughed to me "I don't want to, do I". LOL. I guess they work fine if you aren't looking at what they're actually doing I guess.
Attachments
custom fan.jpg
custom fan.jpg (137.3 KiB) Viewed 1619 times
Elvifte.jpg
Elvifte.jpg (200.4 KiB) Viewed 1501 times
Last edited by Anonymous on Mon Feb 01, 2010 9:55 pm, edited 1 time in total.
1974 1303S
2018 Husqvarna Vitpilen 701
User avatar
StarBugs Geir
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 3150
Joined: Sat Aug 30, 2008 9:21 am
Location: Nordhordland

Sv: Geirs garasje -GSR-

Post by StarBugs Geir »

Her er ei idéskisse over nytt kjøleblekk/lufttilførsel:

[attachment=1]

RZR-Andy: Mer her:
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewto ... ic+cooling
"CFM is flow. 
What becomes critical is what the CFM is when trying to push past the restirction of the cooling fins. That's why electric fans look good on paper but bite the big one in real life.
A cooling fan also needs to produce plenty of pressure to force all that air past the cooling fins.


GSR: Interessant! Men det er jo på litt tynt grunnlag. Ein kan jo ikkje berre bytte originalvifta med ei elektrisk. Målet må jo være at ei eller to viftere genere like mykje trykk som den originale.

Det krevst sjølvsagt grundig planlegging, ein god konstruksjon og masse testing for å få luftstraumen forbi kjøleribbene på tilfredstillande måte. Eg har og tenkt på plater under motor/bil som har fleire funksjonar:
  • Ved hjelp av luftstraumen raskare transporterer vekk varmluft frå motor/eksos. Dette vil og skape eit sug som hjelper kjølelufta forbi sylindrane/kjøleribbene. Det forutset sjølvsagt litt fart ;D
  • Fangar opp eventuelt oljesøl
  • Gjev naudsynt downforce ;D
Blir vel ein diffusor med noko attåt?

"It depends on how it is installed. But a late model wide fan installed in a doghouse shroud installed in a motor outside of the car body at about 3500 RPM it is in the 1500 CFM range. "

Her er eksempel på dobbelvifte som eg tenkte å bruke:
http://www.nookandtranny.com/mm5/mercha ... kandTranny

Denne gjev ein "flow" på 2760CFM som er bortimot det dobble av originalt. Og det er konstant, trykket frå den originale er jo sjølvsagt avhengig av turtal.

Kjølesystemet vil sjå ut som dette eller noko i den retninga:

[attachment=2]
Attachments
Kjoeleblekk.jpg
Kjoeleblekk.jpg (224.27 KiB) Viewed 1594 times
motor elvifte.jpg
motor elvifte.jpg (217.92 KiB) Viewed 1601 times
1974 1303S
2018 Husqvarna Vitpilen 701
User avatar
Tistlo
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 4986
Joined: Mon Jun 23, 2008 3:21 pm
Location: Bulken, Voss, Hordaland

Sv: Geirs garasje -GSR-

Post by Tistlo »

Detta var intresangt!

Eg har ein ide: Skjer hol i taket, lag eit jevli stort scoop, plasser scoopet på taket, lag det kjøleblekket med 4røyrer som endar i ei stor, ha ei røyr frå taket typen stor dimensjon som går ned til forgreininga ved viftehuset, inni røyra er det plassert opptil fleire eletriske vifter som forsterkar farten på lufta. Og ved hjelp av eletriskstyrde spjeld so kontrollerar datasystem til eikvar tid kva sylindar som skal ha luft, evt berre sender all lufta rett ned heile tida.

Det vert ufatteleg stygt med scoop på taket, men det skulle la seg gjera med noko på kvartpanela under siderutene, der det går eit røyr på kvar side som gjer luft til dei to sylindarane på si sida!?

Skulle gå an det vel? :)
TLF: 97419035
User avatar
StarBugs Geir
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 3150
Joined: Sat Aug 30, 2008 9:21 am
Location: Nordhordland

Sv: Geirs garasje -GSR-

Post by StarBugs Geir »

Finn ut om dette funkar til vinteren! Då skal det testast. Eg brukar type4-motoren eg har, og lagar kjølesystemet til den. Den motoren skal gje 90-100 hk, og må være eit bra testobjekt.

Må finne ut best mogleg plassering av følarane som skal plasserast ved kvar sylindar/topp. Her finns nok eksisterande system som kan nyttast. Eg veit ikkje kva som er viktigaste punktet for å registrere temperatur. Skal i tillegg sjølvsagt følgje med oljetemp. Får eg til dette med spjelda, vil det jo være ein liten "revolusjon" for å kunne regulere luftstraum/temperatur etter behov. Det har vore jobba mykje med å finne "perfekte" viftehus, men har ikkje sett noko som er justerbare.

Får eg spjelda elektriske blir det ein "bagatell" å lage datastyring til dei..........trur eg ;) Eventuelt kan spjelda styrast individuelt/manuelt etter behov. Eventuelt kan instrumenta for temperatur ha varsling ved høg temp på ein sylindar. Høyres veldig avansert ut, men er jo eigentleg ganske enkelt! :thup

Når det gjeld luftinntak blir nok det i karrosseriet bak dørene. Store inntak plassert omtrent som på Strassegger Boxster 1303en med viftene plassert der baksetet skulle vore. Det skal ikkje brukast uansett.

[attachment=1]
Attachments
strassegger_2_fs.jpg
strassegger_2_fs.jpg (84.46 KiB) Viewed 1575 times
Last edited by Anonymous on Sun Jan 31, 2010 11:43 pm, edited 1 time in total.
1974 1303S
2018 Husqvarna Vitpilen 701
User avatar
StarBugs Geir
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 3150
Joined: Sat Aug 30, 2008 9:21 am
Location: Nordhordland

Sv: Geirs garasje -GSR-

Post by StarBugs Geir »

Luftinntaka på sida blir nok eindel større. Her er ei idéskisse av korleis eg vil ha bilen med/utan svart panser. Trur eg må ha begge deler. Kanskje eit carbon-panser? Felgane er rett, fargen er iallefall i nærleiken, og luftinntaka i nokonlunde rett størrelse. Trur ikkje den ferdige blir så langt vekke frå dette.

[attachment=1]

[attachment=2]

[attachment=3]
Attachments
Strassegger GSRv1.jpg
Strassegger GSRv1.jpg (258.05 KiB) Viewed 1574 times
Strassegger GSRv2.jpg
Strassegger GSRv2.jpg (259.91 KiB) Viewed 1543 times
Strassegger GSRv3.jpg
Strassegger GSRv3.jpg (259.2 KiB) Viewed 1550 times
Last edited by Anonymous on Mon Feb 01, 2010 12:22 am, edited 1 time in total.
1974 1303S
2018 Husqvarna Vitpilen 701
User avatar
Solan
Styret
Styret
Posts: 5238
Joined: Mon Sep 03, 2007 1:08 pm
Location: Fan'a...

Sv: Geirs garasje -GSR-

Post by Solan »

Bruke like lang tid på Breistein som foran data'n nå, så kan dette bli bra...  ;)
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"

"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
User avatar
RZR Andy
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 3618
Joined: Sun Sep 02, 2007 3:51 pm
Location: Bergen
Contact:

Sv: Geirs garasje -GSR-

Post by RZR Andy »

:thup NUMERO TRES! :thup
User avatar
StarBugs Geir
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 3150
Joined: Sat Aug 30, 2008 9:21 am
Location: Nordhordland

Sv: Geirs garasje -GSR-

Post by StarBugs Geir »

Hadde det gått like fort å mekka som å "leika" på pcen hadde både 1303en og dokaen vore ferdig for lenge sidan. ;D Planlegging/ideutvikling er for meg halve gleda. ;)

Blir nok 1og 3 Andy :thup
1974 1303S
2018 Husqvarna Vitpilen 701
User avatar
Solan
Styret
Styret
Posts: 5238
Joined: Mon Sep 03, 2007 1:08 pm
Location: Fan'a...

Sv: Geirs garasje -GSR-

Post by Solan »

Men du er ofseleg flink til å mekka på PC'en, det skal du sanneleg ha, Geir  ;)

Enig med Andy, alle gode ting er 3  :thup
'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"

"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
User avatar
StarBugs Geir
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 3150
Joined: Sat Aug 30, 2008 9:21 am
Location: Nordhordland

Sv: Geirs garasje -GSR-

Post by StarBugs Geir »

Det vart omtrent akkurat som eg hadde sett det for meg. Er jo litt motiverande å ha eit juksebilete å sjå på når ein jobbar! ;) Blir meir og meir overbevist om fargevalet, så sjå opp for den gule fare på Revebanen 2011!  ;D

(Eller gulgrøne G-en i GSR er no dekka uansett.......)
1974 1303S
2018 Husqvarna Vitpilen 701
User avatar
Tistlo
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 4986
Joined: Mon Jun 23, 2008 3:21 pm
Location: Bulken, Voss, Hordaland

Sv: Geirs garasje -GSR-

Post by Tistlo »

RÅTT!!!

Nommer 3 var flottast, men panseret på 2 var nesten lika tøft :)
TLF: 97419035
User avatar
RZR Sune
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1858
Joined: Thu Dec 06, 2007 3:38 pm
Location: Bergen
Contact:

Sv: Geirs garasje -GSR-

Post by RZR Sune »

Lover bra dette Geir! den 3. var nok heftigst. Karbon panser da?

S
www.samboen.com

1962 T1 Tysnes Raceren
1962 T1
1959 T2 Panel
1961 Vespa 150
1991 Carrera 4

Det går ikke så fort, men så blir det ikke så bra heller!
User avatar
StarBugs Geir
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 3150
Joined: Sat Aug 30, 2008 9:21 am
Location: Nordhordland

Sv: Geirs garasje -GSR-

Post by StarBugs Geir »

Idag har eg fått tatt alle mål og teikna eit utkast til uniball-bakstillinga. Som eg har nevt før er eg litt skeptisk til Red9design si løysing. Eg er redd det blir stor belastning på bolten som går gjennom kuleleddet, men er ikkje sikker. Synes uansett det verkar noko svakt. I tillegg har ikkje løysinga noko "skjold" som hindrer fukt/drit å samle seg der den originale fjærplata går.

Her er Red9 sin med anvist mulig svakt punkt:

[attachment=1]

[attachment=2]

Her er slik eg ser for meg ei sterkare løysing der belastninga blir flytta frå det potensielle bruddpunktet:

[attachment=3]
Attachments
Red9design.jpg
Red9design.jpg (26.09 KiB) Viewed 1503 times
Red9design2.jpg
Red9design2.jpg (215.5 KiB) Viewed 1466 times
uniball prosjekt.jpg
uniball prosjekt.jpg (186.53 KiB) Viewed 1500 times
Last edited by Anonymous on Mon Feb 01, 2010 10:18 pm, edited 1 time in total.
1974 1303S
2018 Husqvarna Vitpilen 701
User avatar
StarBugs Geir
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 3150
Joined: Sat Aug 30, 2008 9:21 am
Location: Nordhordland

Sv: Geirs garasje -GSR-

Post by StarBugs Geir »

Då fann eg til slutt noko kødd med bilen......døra på passasjersidar har vore knekt fram, så det såg ikkje så fint ut under sparkelen. Men litt må ein jo rekne med! :) Her blir det litt rettearbeid!

[attachment=1]

Alt det elekstriske (nesten.....) fekk eg røska ut. Det blir nytt og forenkla heile vegen.

[attachment=2]

Har byrja på malen til biten som skal sveisast inn over ventilasjonsholet bak sidevindauga. Skal freista å fjerne profilen i tillegg, slik at det blir ekstra "cleant".

[attachment=3]
Attachments
1.jpg
1.jpg (24.06 KiB) Viewed 1421 times
2.jpg
2.jpg (155.11 KiB) Viewed 1453 times
3.jpg
3.jpg (117.43 KiB) Viewed 1502 times
1974 1303S
2018 Husqvarna Vitpilen 701
User avatar
RZR Andy
Ultramedlem
Ultramedlem
Posts: 3618
Joined: Sun Sep 02, 2007 3:51 pm
Location: Bergen
Contact:

Sv: Geirs garasje -GSR-

Post by RZR Andy »

Image
Lov å hente litt fra "storebrors" Candy Shop, tror dette skulle la seg kunne tilpasse for en man i din stilling ;)
http://www.elephantracing.com/suspensio ... gplate.htm

Viktigheten av stramme nok foringer ved banekjøring:
Image
Last edited by Anonymous on Sat Feb 13, 2010 2:51 pm, edited 1 time in total.
Post Reply