Sv: Dine planer for vinteren?

Her kan du diskutere alt mulig, men la det være interessant for andre VW-interesserte.

Moderator: Global moderator

RZR Arve
Seniormedlem
Seniormedlem

Post by RZR Arve »

RZR-Andy wrote:
Joker nord wrote: Nå som hunden er godkjent har jeg plutselig fått litt mer fritid. Har følgende på planen for vinteren:

- Få Ghia'en hjem fra lakkerer og montere den sammen. Er separert helt ned til skallet, så alt må monteres igjen.
- Bygge garasje. (Bra poeng Erik, skal bruke mer tid der enn på nettet.) Søknad er nettopp sendt til kommunen for godkjenning, håper å gå igang med byggingen om en måneds tid.

Har i tillegg en våt drøm om å få splitt doka'en kjørbar til neste års SCC. Det spørs nok om det skal holde veldig hardt, skal nemlig pusse opp huset mitt samtidig...

Det var pinadø på tide at doggen gjorde som sa! ::) Gratulerer så mye, Arve - det var vel kjekt for dere begge.
Dokaen må jo bli klar, her må det prioriteres knallhardt! Hva skal du kjøre plank og spiker med - Ghiaen??? Patetiske tømrerbiler, bare så du vet det!  ;D
Var veldig bra å få han godkjent, det generer i tillegg til fritid også inntekt som kan brukes til prosjektene mine... ;D Hadde vår første løsning i dag, så nå er vi i gang! :police:

Burde nok absolutt satse på å få doka'en klar først, hadde vært en konge arbeidsbil. Får se om jeg må endre prioriteringene når garasjen er på plass...  8) Snakket med Morch i dag, ser ut som at jeg får registrert den på meg ganske snart. Har ikke villet gjøre noe før det, ville vært temmelig bortkastet å restaurere en bil som står i en annen sitt navn....
1967 T2 Panel
1967 Karmann ghia
RZR Sune
Supermedlem
Supermedlem

Post by RZR Sune »

..skal fylle bensin på Panelen og passe på at jeg har nok gass til en regenburger. Ellers er jeg sykt klar for mer bål på SCC 09!
03 75mod skal ha EU og nytt liv på vegen. Innen ett par uker så er den lav og EU OK! Blir nok en av de mest kjørte boblene i vinter sammen med GullBiggen Jon Andreas hospiterer i vinter. Piggdekk er montert. Wroomm Wroooooom ...
Last edited by Anonymous on Tue Oct 21, 2008 11:41 pm, edited 1 time in total.
www.samboen.com

1962 T1 Tysnes Raceren
1962 T1
1959 T2 Panel
1961 Vespa 150
1991 Carrera 4

Det går ikke så fort, men så blir det ikke så bra heller!
Fralg
Supermedlem
Supermedlem

Post by Fralg »

Mine prosjekter denne vinteren:
Splitten:
Overhale forstilling/styresnekke

1958'en:
Nytt teppesett
Muligens nytt innertak

1960'en:
Nytt teppesett
Ovehale styresnekke

VWACB:
Dugnad på et nytt klubblokale (som må finnes en eller annen plass?)
Avslutte mitt verv i klubben

Ikke VW:
Bygge arbeidsbenk, skap, etc
Gjøre ferdig 2. etg i garasjen
Begynne å restaurere No18 - prosjekttråd kommer  :)
www.algroy.no     The Split  Cruisers
1951 - 1958 - 1958 - 1959 - 1961  + 1999
Patina er mangel på vedlikehold og reparasjoner
Image
Moshe
Global moderator
Global moderator

Post by Moshe »

Har nok litt å sette tenna i jeg også... ;)

61'en:
Skal over fra en-krets til to-krets bremsesystem.
Litt småfiks på førersetet.
Montere ekstra bremselys.
Varmebokser???

1303 cab'en:
Må prøve å gå gjennom det elektriske, er ikke helt god enda...
Må sjekke dørene.
Nye støtfangere.
Motor ut, og sjekke den litt grundig.
Sjekke/bytte gummipakninger på cabben.
Bytte vindusviskerforinger.

'64 Notchback:
Gummilister og vinduspakninger.
Lyktepakninger.
Diverse interiør.
Bytte teppesett.
Bytte vindusviskerforinger.
Bytte eksospotte og varmebokser.
Skal over fra en-krets til to-krets bremsesystem.
Sjekke det elektriske.
Service + justere motoren.

'68 Notchback:
Få den EU-godkjent.
Litt småfix her og der.
Hvis jeg beholder den blir det et langtidsprosjekt...
... hvis ikke blir den solgt... ;D

Puh... det blir forhåpentligvis en lang vinter... ::)
75 VW1303 Boble *8/8-2022
84 VW Golf Cab. *8/7-2019
96 VW1600i Boble *11/10-2017
77 VW2000 Camper *25/1-2015
59 VW1200 Boble *8/10-2014
72 VW1600 Pick Up *20/9-2013
70 VW1200 Fridolin *5/12-2012
61 VW1200 Boble *27/5-2007

69 Boble *2020-2021
64 Notchback *2008-2017
74 Boble Cab *2006-2015
68 Notchback *2008-2009
67 Notchback *2004-2005
66 Boble *2003-2005
VW 181
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by VW 181 »

- Demontere og rette stengene til kalesjen
- Lakke de samme stengene
- Bytte kalesjen
- Lakke felgene
- Montere "quick shift"
- Montere stereo (litt usikker)
- Få tak i gammelt tau...hører du Marius?  ;)
+ en del mindre ting, som oljeskift, ventiljustering, speedowire osv

Regner med at tiden ikke strekker til, som vanlig...mellom håndballtrening, svømming, opp-pussing av hytte osv  >:(
1971 VW 181 "Erwin"
1972 1302S "Smurfen"
RZR-Jånni
Moderatorer
Moderatorer

Post by RZR-Jånni »

Hmmmm.....
Fikse motorfuskingen til syncroen.
Regenstadt Zombie Racewerks
67 Sika
74 1303S Big
77 Doka
84 Transporter
StarBugs Geir
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by StarBugs Geir »

1303en:
Få den til å gå skikkelig. Nytt interiør. Flikke litt på karosseriet. Nye felgar/dekk. Stereo! Dette skal være ein bruksbil heile året, så me tek litt etter kvart. Skal godkjennast i november....... ::)

Varianten:
Ta det som er av smårust. Nytt ratt, girspak og dørtrekk. Stereo! Var uheldig i stormen i helga, berre dagar før bilen står varmt og godt innomhus. Eit hagebord traff bakskjermen (liten bulk) og venstre baklykt (knust). Det må jo takast. Stort sett kosearbeid. ;D

Dokaen:
Plukke den fullstendig ned, fjerne all lakk/tectyl og byrje sveisearbeidet. Trur ikkje den blir klar til våren nei...........kanskje til SCC? (Trur ikkje på det sjølv eingong.)  ;)
1974 1303S
2018 Husqvarna Vitpilen 701
FrodeM
Nybegynner
Nybegynner

Post by FrodeM »

Ja, ja; hvordan gikk det med dere andre? Etter halvannet år er halvparten gjort, og i dag - av alle teite dager - kom første tur på 18 måneder. ENDELIG er bilen kjørbar. Dog er det vel nesten eksklusjonsgrunn å ta ut bilen i denne saltsørpa, men EU-fristen nærmer seg veldig og jeg blir hyperstresset av alt som ikke er gjort. Vasket bilen i snøvær på søndag, polerte og vokset i garasjen, og sprayet hele bilen GRUNDIG under med sagkjedeolje. Så får det våge seg å ta bilen ut i dette været.

Ut med motor og girkasse får vente til neste år eller senere - på tide å få litt mer realistiske forventninger til egen tidsbruk. For i 2010 VIL jeg også på BUG-OUT! Så får vi tro at EU-kontrollen ikke byr på store overraskelser. I alle fall virket bilen eksemplarisk etter så lang stillstand. Bremsene virket upåklagelig, motoren gikk som en klokke (selvsagt) og dekka var ikke blitt alt for ovale heller (den har stått på vinterdekkene bak, siden den jo egentlig aldri skulle ut på dem igjen). Det eneste var det ene blinklyset som sluttet å virke, men å luke ut slikt var jo hele poenget med prøveturen. Kontroll i løpet av uken.

Mvh.
Frode.
VW 1303 S BIG, 1974
Sander
Supermedlem
Supermedlem

Post by Sander »

Fekk ikkje gjort mykje på caben, og no lyt eg feilsøke jording eller eitkvart på det elektriske anlegget også.

På T2`en fekk eg gjort mykje av det planlagte, både trekt om seta og rensa forgassar. Manglar eit hengsle på sengebunn på "gjesterommet" der Alutig "pleier å bu". Motorommet skal få seg ein grundig vask.
-78 T1 1303 Karman Cab
-75 T2 1600 Westfalia camping bay
-74 T1 1303 S    + 1997
-72 T1 1302 LS    + 2001
-69 T1 1300        + 1986
-54 T1 1200        + 1982
Tistlo
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by Tistlo »

Og eg ser da att min forrige nevnte plan ikkje ser ut til å gå som planlagt,, men planar er til for å endrast! ::)
TLF: 97419035
Bjørn Hjellestad
Supermedlem
Supermedlem

Post by Bjørn Hjellestad »

Overhale 2 boble motorer, skifte stempelringer på 1 boble motor, reparere oljelekk på 1 boblemotor og 1 type 4 motor.
Skifte gearkasseoppheng og bakhjulslagre på 1303
Feilsøke el anlegg på 914
RZR Sune
Supermedlem
Supermedlem

Post by RZR Sune »

....ja....hmmm... 59 panelen er satt vekk for i år...54 ovalen håper jeg å ha klar for SCC 10, men kanskje først ut er grombilen fra 61. Pastelblue.
www.samboen.com

1962 T1 Tysnes Raceren
1962 T1
1959 T2 Panel
1961 Vespa 150
1991 Carrera 4

Det går ikke så fort, men så blir det ikke så bra heller!
RZR Andy
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by RZR Andy »

FrodeM wrote: Ja, ja; hvordan gikk det med dere andre? Etter halvannet år er halvparten gjort, og i dag - av alle teite dager - kom første tur på 18 måneder. ENDELIG er bilen kjørbar. Dog er det vel nesten eksklusjonsgrunn å ta ut bilen i denne saltsørpa, men EU-fristen nærmer seg veldig og jeg blir hyperstresset av alt som ikke er gjort. Vasket bilen i snøvær på søndag, polerte og vokset i garasjen, og sprayet hele bilen GRUNDIG under med sagkjedeolje. Så får det våge seg å ta bilen ut i dette været.

Ut med motor og girkasse får vente til neste år eller senere - på tide å få litt mer realistiske forventninger til egen tidsbruk. For i 2010 VIL jeg også på BUG-OUT! Så får vi tro at EU-kontrollen ikke byr på store overraskelser. I alle fall virket bilen eksemplarisk etter så lang stillstand. Bremsene virket upåklagelig, motoren gikk som en klokke (selvsagt) og dekka var ikke blitt alt for ovale heller (den har stått på vinterdekkene bak, siden den jo egentlig aldri skulle ut på dem igjen). Det eneste var det ene blinklyset som sluttet å virke, men å luke ut slikt var jo hele poenget med prøveturen. Kontroll i løpet av uken.

Mvh.
Frode.
Sånn skal det låte, bobler er til for å brukes! Ekstra moro om vinteren;)
FreddyB
Supermedlem
Supermedlem

Post by FreddyB »

FreddyB wrote: T1:
- Montere pop-outs Solgte dei i staden..
- Montere Britax Solgte det i staden..
- Montere Porsche-glass Dei ligg no her ein plass..
- Få på 205/70 bak og 155 framme [glow=red,2,300]DONE! [/glow]
- Bygge litt anlegg Det ligg no her ein plass..
- Rense interiøret Må berre finne alle delane til rensemaskina igjen..
- Muuuulig lakkjobb - fjerne two-tone. But real men dear to be different![glow=red,2,300] I dare![/glow]
- Flikke litt stålmark før det eskalerar. Vossarudlen 2010 - to be done.

T2:
- Montere nytt interiør foran og bak. Huntmasterstolar framme, seter med integrerte selar etc bak
- Skifte den jævla motoren
- Køyre den!

[glow=red,2,300]SOLGTE DEN I STADEN![/glow]

Savnar å ratte T2'en, gitt. Den vekker oppsikt, er artig, er kul og er pr. dags dato lik si navnesøster Svarstad - lam fra halsen og opp..
Joda.. Eg er ganske god på planlegging. Men så var det dette med gjennomføring, då.. Men eg har jo kjøpt ny bay som eg kan kose meg med!  ;D
Hadde då aldri trudd eg skulle kjøpe late-looker..
FrodeM
Nybegynner
Nybegynner

Post by FrodeM »

Godt å se at jeg ikke er alene i å henge "litt" etter planen.

Nå er dog bilen godkjent! Et par 1-ere å ta tak i, samt startmotoren og girkassefestet som ligger og venter på meg, men jeg kan igjen senke skuldrene og ta det når det passer!

Mvh.
Frode.
VW 1303 S BIG, 1974
Post Reply