Fredagstråd
Moderator: Global moderator
Sv: Fredagstråd
Etter ein rangel
Imorgon skal eg starte et nytt og betre liv, trur eg.
Eg skal aldri gå på fylla meir og skjera folk med kniv, trur eg.
Eg skal aldri skråla visar meir i laddevinsrus, men synge åndelege sanger i Zions bedehus, trur eg.
Alle kvinnfolk som eg møtar skal eg sky som bare fan, trur eg. Og gå vyrdeleg forbi dei som en nybakt kappelan, trur eg.
Eg skal sitte som en munk i ein misjonskone-ring og drikka kaffe medan drøset går um andelege ting, trur eg.
Det skal ingen meir få sjå meg når det lir til høgste natt, trur eg, kome ruslande på heimveg utan stivety og hatt, trur eg.
Eg skal legga meg når grisen går til kvile i sitt bol, og stå opp når hanen flakser og gjel i morgonsol, trur eg.
Ja, i morgon skal eg byrja på den gode veg som sagt, trur eg. Taka striden opp mot kjøtet og den heile develsmakt, trur eg. Men idag lyt det få vera, for eg e så spøkje tyrst at eg må ha eit ølkrus å leska meg på fyrst, trur eg.
-
Imorgon skal eg starte et nytt og betre liv, trur eg.
Eg skal aldri gå på fylla meir og skjera folk med kniv, trur eg.
Eg skal aldri skråla visar meir i laddevinsrus, men synge åndelege sanger i Zions bedehus, trur eg.
Alle kvinnfolk som eg møtar skal eg sky som bare fan, trur eg. Og gå vyrdeleg forbi dei som en nybakt kappelan, trur eg.
Eg skal sitte som en munk i ein misjonskone-ring og drikka kaffe medan drøset går um andelege ting, trur eg.
Det skal ingen meir få sjå meg når det lir til høgste natt, trur eg, kome ruslande på heimveg utan stivety og hatt, trur eg.
Eg skal legga meg når grisen går til kvile i sitt bol, og stå opp når hanen flakser og gjel i morgonsol, trur eg.
Ja, i morgon skal eg byrja på den gode veg som sagt, trur eg. Taka striden opp mot kjøtet og den heile develsmakt, trur eg. Men idag lyt det få vera, for eg e så spøkje tyrst at eg må ha eit ølkrus å leska meg på fyrst, trur eg.
-
Jakob`en hadde ein anna òg, som ikkje er like kjent;
Akk du vemodige jomru
no har du din møydom mist.
Du fekk deg ein stakje i livet
så hard so ein eikjevist
Lodden han var kring om roti
og herre min gud for ein svolk.
Og slik ein dreg ut or brokji
og kjøyrer lukt inn i levandes folk.
Akk du vemodige jomru
no har du din møydom mist.
Du fekk deg ein stakje i livet
så hard so ein eikjevist
Lodden han var kring om roti
og herre min gud for ein svolk.
Og slik ein dreg ut or brokji
og kjøyrer lukt inn i levandes folk.
-78 T1 1303 Karman Cab
-75 T2 1600 Westfalia camping bay
-74 T1 1303 S + 1997
-72 T1 1302 LS + 2001
-69 T1 1300 + 1986
-54 T1 1200 + 1982
-75 T2 1600 Westfalia camping bay
-74 T1 1303 S + 1997
-72 T1 1302 LS + 2001
-69 T1 1300 + 1986
-54 T1 1200 + 1982
Æ fliiiire 

'65 Typ 221 Mikrobuss "Bløygen"
'52 Typ 11c Boble "Magnolia"
"Don't make a fuss, just get on the bus ..." -- Frank Zappa
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
"Two things are infinite: The universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." -- Albert Einstein
- Gaute(alutig)
- Supermedlem
55 oval (solgt)
60 boble (solgt. Skulle eg aldri ha gjort)
72 crossover Dobbelkabiner (solgt)
58 boble (solgt)
60 boble (solgt)
65 panel
58 boble (solgt)
60 boble (solgt)
65 panel
På en søndag:
www.algroy.no The Split Cruisers
1951 - 1958 - 1958 - 1959 - 1961 + 1999
Patina er mangel på vedlikehold og reparasjoner

1951 - 1958 - 1958 - 1959 - 1961 + 1999
Patina er mangel på vedlikehold og reparasjoner

dette gir jo nye muligheter...ekstra trøkk i boblen?
www.samboen.com
1962 T1 Tysnes Raceren
1962 T1
1959 T2 Panel
1961 Vespa 150
1991 Carrera 4
Det går ikke så fort, men så blir det ikke så bra heller!
1962 T1 Tysnes Raceren
1962 T1
1959 T2 Panel
1961 Vespa 150
1991 Carrera 4
- Gaute(alutig)
- Supermedlem
Jeg skjønte ikke helt spørsmålet John harry.. Hvorfor stoppe ??
55 oval (solgt)
58 boble (solgt)
60 boble (solgt)
65 panel
58 boble (solgt)
60 boble (solgt)
65 panel
gaute! du må ikke glemme at 181 er taxi eier. Stopper taxien er det penger i kassen! 

www.samboen.com
1962 T1 Tysnes Raceren
1962 T1
1959 T2 Panel
1961 Vespa 150
1991 Carrera 4
1962 T1 Tysnes Raceren
1962 T1
1959 T2 Panel
1961 Vespa 150
1991 Carrera 4
Vil jo helst ikke kjøre på noe eller noen....Gaute(alutig) wrote: Jeg skjønte ikke helt spørsmålet John harry.. Hvorfor stoppe ??

1971 VW 181 "Erwin"
1972 1302S "Smurfen"
1972 1302S "Smurfen"
hmmm...utypisk taxisjåfør, de pleier jo å gi bånn gass når de ser en fotgjenger (eller ta dem med døra hvis de bommer med fronten)...VW 181 wrote:Vil jo helst ikke kjøre på noe eller noen....Gaute(alutig) wrote: Jeg skjønte ikke helt spørsmålet John harry.. Hvorfor stoppe ??![]()
Takk skal du pinadø ha, Svein! Dette skulle være en hemmelighet!!!Solan wrote:hmmm...utypisk taxisjåfør, de pleier jo å gi bånn gass når de ser en fotgjenger (eller ta dem med døra hvis de bommer med fronten)...VW 181 wrote:Vil jo helst ikke kjøre på noe eller noen....Gaute(alutig) wrote: Jeg skjønte ikke helt spørsmålet John harry.. Hvorfor stoppe ??![]()

Her prøver man å gjøre et godt inntrykk, men neida...
1971 VW 181 "Erwin"
1972 1302S "Smurfen"
1972 1302S "Smurfen"
- Crusing sjæfen Mac dyregod
- Supermedlem
Inntrykket var nok så skadelidene fra før av at Svein tenkte nok bare "Pffff"..VW 181 wrote:Takk skal du pinadø ha, Svein! Dette skulle være en hemmelighet!!!Solan wrote:hmmm...utypisk taxisjåfør, de pleier jo å gi bånn gass når de ser en fotgjenger (eller ta dem med døra hvis de bommer med fronten)...VW 181 wrote: Vil jo helst ikke kjøre på noe eller noen....![]()
Her prøver man å gjøre et godt inntrykk, men neida...

Last edited by Anonymous on Tue Jan 19, 2010 2:16 am, edited 1 time in total.
1973 T1 Automatic.
Hentet fra spørrespalten i Vi Menn:
Kjære Spørrespalte
Jeg er en mann på 36 år som er lykkelig gift med min deilige kone. Den senere tid har min kone kjøpt mange nye klær og hun har også begynt å gå mye ut alene.
Når jeg spør hvem hun er sammen med svarer hun alltid; " ikke noen du kjenner"..
I forgårs ringte hennes mobiltelefon og da
jeg skulle ta den freste hun at jeg aldri skulle røre hennes mobil. Hver torsdag når hun kommer hjem blir hun alltid satt av litt nede i veien.
På torsdag besluttet jeg meg for å finne ut hvem som kjørte henne hjem, så jeg gikk ut i innkjørselen og gjemte meg bak min Vw buss. Da så jeg til min forskrekkelse at den lekker litt olje.
Nå er mitt spørsmål:
Er det normalt at en Vw buss lekker olje etter kun 30000 km?
Kjære Spørrespalte
Jeg er en mann på 36 år som er lykkelig gift med min deilige kone. Den senere tid har min kone kjøpt mange nye klær og hun har også begynt å gå mye ut alene.
Når jeg spør hvem hun er sammen med svarer hun alltid; " ikke noen du kjenner"..
I forgårs ringte hennes mobiltelefon og da
jeg skulle ta den freste hun at jeg aldri skulle røre hennes mobil. Hver torsdag når hun kommer hjem blir hun alltid satt av litt nede i veien.
På torsdag besluttet jeg meg for å finne ut hvem som kjørte henne hjem, så jeg gikk ut i innkjørselen og gjemte meg bak min Vw buss. Da så jeg til min forskrekkelse at den lekker litt olje.
Nå er mitt spørsmål:
Er det normalt at en Vw buss lekker olje etter kun 30000 km?
Bra at noen har prioriteringene i orden!