Sv: På jakt etter ein Håndvinsj!

Trenger eller ønsker du noe? Ny bil, deler eller noe annet bilrelatert?

Moderators: Global moderator, Global moderator

User avatar
Moshe
Global moderator
Global moderator
Posts: 3296
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:14 pm
Location: Ulset, Bergen
Contact:

Sv: På jakt etter ein Håndvinsj!

Post by Moshe »

Jeg syns det er rart at det til tider virker som om det er om å gjøre å lage støy mot klubben og styret... Styret er bare en gjeng medlemmer som har tatt på seg en masse oppgaver til fordel for medlemmene og til ulempe for seg selv. Felles for styremedlemmene er at de brenner for VW og VWACB.
Upassende innlegg slettes enten direkte av moderator eller via tips fra brukere, har til og med slettet innlegg etter tips fra Solan...
Vi har en del mindreårige som er innpå her, vi ønsker å ta hensyn til disse - ikke bare dure frem med "lettkledde" damer osv. Hvis Hans og andre ikke har forstått dette til nå, så syns jeg jammen det er på tide!
At dette nå blir en "storm" mot styret er synd, at de som ytrer seg sterkest ikke er betalende medlemmer likeså - enten det er bevisst som T1 og Hans - eller ikke.

Når det gjelder T1's innlegg så ønsker jeg gjerne å få en presisering på dette:
...det er av den enkle grunn at jeg mener at noen i styret kjører litt for mye av klubben til egen fordel. Jeg har vært med her i snart to år, så ikke like lenge som styret m fler så klart, men jeg ser jo gang på gang hvem som klager over manglende oppfølging fra medlemer osv. Men det som forbauser meg her er at de som faktisk er aktive, tenker litt nytt osv blir forhatt av et nokså innbitt styre

For å klargjøre et par saker:
  • Styret er de som holder klubben i gang - uten noen form for godtgjørelse!!!
  • Styret er de som står opp grytidlig for å rigge til på Vårmønstringen og Bug Out.
  • Styret står på med alle aktivitetene, enten de er initiert av oss selv eller av medlemmer, enten det stiller medlemmer på disse eller ikke. Nå sist "Åpen onsdag" hver onsdag.
  • Styret er de som sitter med ansvaret for å gi ut VWACB-nytt, og må klare å få ut nok sider til deadline uansett om vi får hjelp av medlemmene eller ikke.
  • Styret må hele tiden være parat til å forsvare sin aktivitet, eller mangel på sådan, overfor enlkeltmedlemmer eller grupper av medlemmer. Som styremedlem er man fritt vilt til å bli kritisert for alt hver og en mener er galt, eller ikke passer den enkelte.
  • Styremedllemmene har INGEN fordeler av å sitte i styret, vi har heller ingen forfordeling av noe som helst enten det gjelder klubblokalet, mekkelokalet eller lagringslokalet. Jeg har selv satt meg i parantes flere ganger på listene til lagringsplass, slik at jeg ikke skal komme foran andre (som har meldt sin ankomst lenge etter meg) og dermed være gjenstand for kritikk på det området også.
  • Og til slutt; Det er ikke styrets oppgave å følge opp medlemene på noe vis, hvis noen av styremedlemmene kan hjelpe noen medlemmer - så gjør de det på lik linje med andre medlemmer. Vi har også jobb utenom å sitte i VWACB-styret.
Til slutt: Om noen ønsker å bli medlem av VWACB-styret så er det en ypperlig anledning nå på Årsmøtet. Vi har nå 2-3 ledige plasser i styret, så er du betalende medlem så er du hjertelig velkommen!!! Meld din interesse på: post@vwacb.com
75 VW1303 Boble *8/8-2022
84 VW Golf Cab. *8/7-2019
96 VW1600i Boble *11/10-2017
77 VW2000 Camper *25/1-2015
59 VW1200 Boble *8/10-2014
72 VW1600 Pick Up *20/9-2013
70 VW1200 Fridolin *5/12-2012
61 VW1200 Boble *27/5-2007

69 Boble *2020-2021
64 Notchback *2008-2017
74 Boble Cab *2006-2015
68 Notchback *2008-2009
67 Notchback *2004-2005
66 Boble *2003-2005
User avatar
RZR Sune
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1858
Joined: Thu Dec 06, 2007 3:38 pm
Location: Bergen
Contact:

Sv: På jakt etter ein Håndvinsj!

Post by RZR Sune »

Dette ble jo en hel del mer støy enn jeg hadde ønsket. Stiller meg kun bak min egen ytring her.

Jeg reagerte på Ambus sin kommentarer mot bl.a. Hans iht. hvilken rolle han har i klubben. Dette er ikke kommentert i svaret fra John Stian uten at jeg skal forlange at det skal svares i åpent forum angående styremedlemmers oppførsel.

Det er ikke i min hensikt å skape noen storm mot styret eller starte en diskusjon om hvem som skal være moderator eller ikke.

.... men håndvinsj skal det bli Tistlo:)
www.samboen.com

1962 T1 Tysnes Raceren
1962 T1
1959 T2 Panel
1961 Vespa 150
1991 Carrera 4

Det går ikke så fort, men så blir det ikke så bra heller!
Jon T
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1743
Joined: Sun Sep 02, 2007 5:03 pm
Location: Bergen

Sv: På jakt etter ein Håndvinsj!

Post by Jon T »

Vinsj til folket...  :thup
User avatar
RZR-Marius
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 622
Joined: Fri Oct 19, 2007 12:00 pm
Contact:

Sv: På jakt etter ein Håndvinsj!

Post by RZR-Marius »

Folkens, nå bør alle telle til ti og ta ting med ro her.

Å sette igang med slike diskusjoner i en Ønskes kjøpt tråd blir helt bort i natten.
Det blir veldig usaklig å diskutere når hver enkelt bare sitter med en brøkdel av hva som har hendt.

Enhver står fritt til å henvende seg til styret både på mail,telefon, og in person både på årsmøter,medlemsmøter og åpen onsdag mm.
Det er mye lettere å både redegjøre og evt ordne opp i ting om det taes opp på en konstruktiv,positiv måte.

Styret gjør i bunn og grunn en god jobb med å drifte klubben. Om en har ting en ønsker veldig å endre på, meld deg som styremedlem, vær aktiv på medlemsmøter,  osv .. Så blir vi ferdige med disse "byllene" og kan se fram til det som kommer til å bli en veldig bra sommer; med mange nye flotte biler og mange treff!
Regenstadt Zombie Racewerks: http://www.regenstadt.com
The terrifying time transporting machine of Dr.Tregs!

1200 -58  1/6 -67 Singelcab
User avatar
Moshe
Global moderator
Global moderator
Posts: 3296
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:14 pm
Location: Ulset, Bergen
Contact:

Sv: På jakt etter ein Håndvinsj!

Post by Moshe »

RZR Sune wrote: Dette ble jo en hel del mer støy enn jeg hadde ønsket. Stiller meg kun bak min egen ytring her.
Jeg reagerte på Ambus sin kommentarer mot bl.a. Hans iht. hvilken rolle han har i klubben. Dette er ikke kommentert i svaret fra John Stian uten at jeg skal forlange at det skal svares i åpent forum angående styremedlemmers oppførsel.
Det er ikke i min hensikt å skape noen storm mot styret eller starte en diskusjon om hvem som skal være moderator eller ikke.
.... men håndvinsj skal det bli Tistlo:)
Siden du etterlyser svar fra meg på denne:
Når det gjelder Roy sitt svar er jeg faktisk helt enig. Hans sitt innlegg, som Roy kommenterte, er faktisk kun lagt inn for å provosere. At Hans som bonus fikk en del andre på banen, deg inkludert, til å gå imot styret, moderatorene og web-master står helt og holdent på hans regning. Hans har blitt moderert mange ganger pga ovenstående, det er noe vi fullt og helt står inne for!
Nå har vi mistet en moderator pga dette. Det betyr enda mer arbeid for oss som er igjen om vi ikke får erstattet ham med en annen utenfor styret. Er det noen betalende medlemmer som ønsker å stikke hånden inn i dette vepsebolet? Jeg bare spør...
75 VW1303 Boble *8/8-2022
84 VW Golf Cab. *8/7-2019
96 VW1600i Boble *11/10-2017
77 VW2000 Camper *25/1-2015
59 VW1200 Boble *8/10-2014
72 VW1600 Pick Up *20/9-2013
70 VW1200 Fridolin *5/12-2012
61 VW1200 Boble *27/5-2007

69 Boble *2020-2021
64 Notchback *2008-2017
74 Boble Cab *2006-2015
68 Notchback *2008-2009
67 Notchback *2004-2005
66 Boble *2003-2005
User avatar
RZR-Jånni
Moderatorer
Moderatorer
Posts: 634
Joined: Sun Sep 02, 2007 4:48 pm
Location: Lier (Litt Bergen)
Contact:

Sv: På jakt etter ein Håndvinsj!

Post by RZR-Jånni »

Syns dette ble litt mye av litt lite og kanskje, men hva er det som har gjort til at Hans er utestengt? Eller, stengt seg selv ute?
Regenstadt Zombie Racewerks
67 Sika
74 1303S Big
77 Doka
84 Transporter
User avatar
RZR Sune
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1858
Joined: Thu Dec 06, 2007 3:38 pm
Location: Bergen
Contact:

Sv: På jakt etter ein Håndvinsj!

Post by RZR Sune »

RZR-Marius wrote: Folkens, nå bør alle telle til ti og ta ting med ro her.

Å sette igang med slike diskusjoner i en Ønskes kjøpt tråd blir helt bort i natten.
Det blir veldig usaklig å diskutere når hver enkelt bare sitter med en brøkdel av hva som har hendt.

Enhver står fritt til å henvende seg til styret både på mail,telefon, og in person både på årsmøter,medlemsmøter og åpen onsdag mm.
Det er mye lettere å både redegjøre og evt ordne opp i ting om det taes opp på en konstruktiv,positiv måte.

Styret gjør i bunn og grunn en god jobb med å drifte klubben. Om en har ting en ønsker veldig å endre på, meld deg som styremedlem, vær aktiv på medlemsmøter,  osv .. Så blir vi ferdige med disse "byllene" og kan se fram til det som kommer til å bli en veldig bra sommer; med mange nye flotte biler og mange treff!

Helt enig med deg her Marius!

Sune
www.samboen.com

1962 T1 Tysnes Raceren
1962 T1
1959 T2 Panel
1961 Vespa 150
1991 Carrera 4

Det går ikke så fort, men så blir det ikke så bra heller!
User avatar
RZR Sune
Supermedlem
Supermedlem
Posts: 1858
Joined: Thu Dec 06, 2007 3:38 pm
Location: Bergen
Contact:

Sv: På jakt etter ein Håndvinsj!

Post by RZR Sune »

Moshe wrote:
RZR Sune wrote: Dette ble jo en hel del mer støy enn jeg hadde ønsket. Stiller meg kun bak min egen ytring her.
Jeg reagerte på Ambus sin kommentarer mot bl.a. Hans iht. hvilken rolle han har i klubben. Dette er ikke kommentert i svaret fra John Stian uten at jeg skal forlange at det skal svares i åpent forum angående styremedlemmers oppførsel.
Det er ikke i min hensikt å skape noen storm mot styret eller starte en diskusjon om hvem som skal være moderator eller ikke.
.... men håndvinsj skal det bli Tistlo:)
Siden du etterlyser svar fra meg på denne:
Når det gjelder Roy sitt svar er jeg faktisk helt enig. Hans sitt innlegg, som Roy kommenterte, er faktisk kun lagt inn for å provosere. At Hans som bonus fikk en del andre på banen, deg inkludert, til å gå imot styret, moderatorene og web-master står helt og holdent på hans regning. Hans har blitt moderert mange ganger pga ovenstående, det er noe vi fullt og helt står inne for!
Nå har vi mistet en moderator pga dette. Det betyr enda mer arbeid for oss som er igjen om vi ikke får erstattet ham med en annen utenfor styret. Er det noen betalende medlemmer som ønsker å stikke hånden inn i dette vepsebolet? Jeg bare spør...
Da er jeg uenig med deg om det er riktig av Roy eller ikke å komme med disse. Værre er det ikke. For øvrig syns jeg dere gjor en flott jobb.

Mvh
Sune
www.samboen.com

1962 T1 Tysnes Raceren
1962 T1
1959 T2 Panel
1961 Vespa 150
1991 Carrera 4

Det går ikke så fort, men så blir det ikke så bra heller!
Locked