StarBugs-garasjen

Legg inn bilder og info om bilen din eller prosjektet ditt.

Moderator: Global moderator

RZR Andy
Ultramedlem
Ultramedlem

Sv: Geirs garasje -GSR-

Post by RZR Andy »

Er det ikke ulike regler for dette med bur når det gjelder dragrace vs. annen bilsport, Jon?
hans

Post by hans »

stikk innom amcarklubben sine sider  - der står det info om halvbur i bil - mener det står det er  tillatt om man IKKE har baksete , og ikke hindrer inn/utstigning av bilen .
Jon T
Supermedlem
Supermedlem

Post by Jon T »

RZR Andy wrote: Er det ikke ulike regler for dette med bur når det gjelder dragrace vs. annen bilsport, Jon?
Klart og uklart ;)
Går bilen din fort nok må du ha X type bur i dragrace, men dette får du nødvendigvis ikke godkjent hos biltilsynet. Det samme gjelder jo innen andre motorsporter mtp sveiste bur/skrudde bur/bøyler.
Cluet her er jo at Geir vil ha en gategodkjent bil og derfor ha det godkjent i vognkortet og må derfor forholde seg til biltilsynet sine regler.
Et dårlig bur gjør fort verre skade enn bil uten bur, hvis du skjønner meg?! Jeg har vurdert dette selv og lest meg mye opp på det men finner ikke noen entydige svar, man bør vel forholde seg til kjøretøyforskriftene (lovdata) siden det skal skilt på denne bilen. Hvis man skal lage "banebil" skal den gjennom bilsportforbundet sine krav(vognlisens) som igjen ikke har krav om at bilen er godkjent/med skilt på, hvis man da ikke kjører street-legal klasse(r).
GreenBug

Post by GreenBug »

GSR wrote: Fekk idag beskjed om at det gjekk ikkje an å få ein 1303 lågare enn GreenBugen. (Frå høgaste hald i klubben ;)) Då fekk eg enno eit mål i livet! Slike utfordringar spritar opp kvardagen. :thup

[attachment=1]
Litt lavere bør du no klare, men da må du vel droppe 17 eller 18 toms felger vil eg tro? Synes selv 16 toms er perfekt! 16 bbs rs står høyt på min ønskeliste  :)
StarBugs Geir
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by StarBugs Geir »

Takk for mykje info så langt! Litt viktig at alle forstår mine ambisjonar, både for "Racingteamet" og for bilen. Tanken er å ha det moro, punktum. Ikkje noko meir. Har ingen ambisjonar om å delta i løp inntil vidare. Ikkje anna enn innanfor klubben/miljøet på hobbybasis. Altså, i utgangspunktet ikkje noko annan klasse enn det ein kan stille opp i med ein standard/lett mod. bil.

Når det gjeld bilen handlar det om:

1. Køyreeigenskapar/servicevenleg/driftsikker
2. Vekt
3. "Look". Bur er mest for dette punktet, og sjølvsagt og for sikkerheit og i den grad det stivar av bilen noko. Det er IKKJE ein racing-bil eg skal bygge, men ein lett og kjapp gatebil med visse racing-element (Ref. Lotus Exige eller Club Sport bilane til Porsche). Altså ein bil som passar perfekt for mine "racing" ambisjonar.

Vart det klarare no?  ???
1974 1303S
2018 Husqvarna Vitpilen 701
RZR-Marius
Supermedlem
Supermedlem

Post by RZR-Marius »

Du får den greit lavere enn GreenBuggen, den øverste holden du har snakket med må ha røykt Jazztobakk!
MEN, da vil du slite med å oppnå noe særlig høye hastigheter uten stadig nedbremsing for hver minste hump. Om ikke du masserer karossen under foran + rammehodet. Ville heller ha gått for den høyden GB har nå, evt piiittelitt opp, da har du en hissig klegg som ikke dør ved det minste hjulspor.
Regenstadt Zombie Racewerks: http://www.regenstadt.com
The terrifying time transporting machine of Dr.Tregs!

1200 -58  1/6 -67 Singelcab
GreenBug

Post by GreenBug »

RZR-Marius wrote: Du får den greit lavere enn GreenBuggen, den øverste holden du har snakket med må ha røykt Jazztobakk!
MEN, da vil du slite med å oppnå noe særlig høye hastigheter uten stadig nedbremsing for hver minste hump. Om ikke du masserer karossen under foran + rammehodet. Ville heller ha gått for den høyden GB har nå, evt piiittelitt opp, da har du en hissig klegg som ikke dør ved det minste hjulspor.
Sånn sett er justerbart forran og bak gode greier!
StarBugs Geir
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by StarBugs Geir »

Trur nok han som meinte eg ikkje kom lågare tenkte at bilen fortsatt skulle kunne brukast. Det er jo ikkje eg så oppteken av. Konstant søking etter rett spor er veldig effektivt om ein blir lett trøytt i bilen!

Nei, for å snakke litt alvor. Høgda til GreenBugen, eller gjerne litt høgare til normal/bane-bruk blir bra. Skal jo ha det justerbart. Kjem kun til å ta den til bunns til show´n shine......hvis eg gidd. Som sagt, dette er IKKJE 1.pri.  ;)
1974 1303S
AnderS
Medlem
Medlem

Post by AnderS »

Det skjer spennende ting i Geirs garasje for tiden.  ;D
Attachments
111009_3070.jpg
111009_3070.jpg (224.11 KiB) Viewed 2734 times
T1, 1969 "Møyfrid"
StarBugs Geir
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by StarBugs Geir »

Ja, og her er eit bilete av baksjermen som Anders har byrja på! Trur han går for ein slags rat-look. :thup Det vert jobba knallhardt på Breistein for tida!  ;D

[attachment=1]
Attachments
1.jpg
1.jpg (185.17 KiB) Viewed 2690 times
1974 1303S
StarBugs Geir
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by StarBugs Geir »

For dei som er interessert; Her er linken til Porsche-bobla som er basert på Boxster:

http://www.bugster.at/

[attachment=1]
Attachments
autorevue_1_fs.jpg
autorevue_1_fs.jpg (67.48 KiB) Viewed 2699 times
1974 1303S
Sander
Supermedlem
Supermedlem

Post by Sander »

GSR wrote: Ja, og her er eit bilete av baksjermen som Anders har byrja på! Trur han går for ein slags rat-look. :thup Det vert jobba knallhardt på Breistein for tida!  ;D

[attachment=1]

Litt rasta-look??
-78 T1 1303 Karman Cab
-75 T2 1600 Westfalia camping bay
-74 T1 1303 S    + 1997
-72 T1 1302 LS    + 2001
-69 T1 1300        + 1986
-54 T1 1200        + 1982
Lid
Juniormedlem
Juniormedlem

Post by Lid »

Hvordan fjærbein er det på Greenbugen?
StarBugs Geir
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by StarBugs Geir »

Lid wrote: Hvordan fjærbein er det på Greenbugen?
Skal sjekke dette  ;)
1974 1303S
StarBugs Geir
Ultramedlem
Ultramedlem

Post by StarBugs Geir »

Litt meir inspirasjon. Den kvite er vannvittig fin!
Attachments
03.jpg
03.jpg (54.51 KiB) Viewed 2654 times
11gb3.jpg
11gb3.jpg (97.9 KiB) Viewed 2659 times
volksworld_march_09_01.jpg
volksworld_march_09_01.jpg (20.84 KiB) Viewed 2653 times
SA550347.jpg
SA550347.jpg (50.37 KiB) Viewed 2638 times
Last edited by Anonymous on Mon Oct 12, 2009 10:02 pm, edited 1 time in total.
1974 1303S
Post Reply