Den oppdaterte listen....
Behovet forandrer seg litt etter hvert som tiden går og vi kommer videre i prosessen...
Jeg vet at noen allerede har meldt at de kan avse ting og tang til lokalet, men jeg gjentar likevel de oppdaterte ønskene her.
En del ønsker går ut, mens andre kommer til... listen oppdateres fortløpende: - To panelovner med termostat - Hjelp fra vindu/glassmontør... Vi har noen glass som må byttes. - Lysrør 58 Watt (helst hvite) - Frostet folie til å dekke vinduer mot innsyn (19 vinduer ca. 132x132 cm + 1 vindu ca. 152x91 cm. + 6 vinduer ca. 92x44 cm.) - Hjelp fra fagutdannede Elektrikere, Tømrere og Malere. - Laminatgulv (ca. 18 og 48 m2) - Skumunderlag til laminatgulvene - 2 dører - Lysarmaturer (nyere industriarmaturer, uten PCB) - Gipsplater - Tak- og gulvlister - Lys veggmaling, gjerne hvit - Div. el.installasjonsmateriell - Kjøkkenskap: 3 (eller 6) overskap 60 cm og 5 underskap(eller skuff) 60 cm. - Benkeplater ca 180 cm. og ca 120 cm. (trenger ikke være like). - 1 enkel nedfellbar kjøkkenvask, rund eller firkantet - Kjøkkenarmatur - 1 lite kjøleskap - Epoxy gulvmaling til ca. 450-500 m2
Vi er selvsagt også interessert i om noen kan skaffe rimelige varer til oss, gode rabatter er vel verdt å ta med seg...
Gi oss gjerne en lyd hvis du kan hjelpe oss til å holde kostnadssiden nede!!!
To be continued....
Last edited by Moshe on Fri Oct 23, 2009 8:15 pm, edited 1 time in total.
Kva type glass er det som skal skiftast? spesialglas eller vanlige med karm? Om det er vanlige trenst det ikkje noko fagbrev for å skifte dei, men eit nytt glas med karm, nokon trekiler, ein neve lange skruer samt glava og lister
Og kor mange lysrøyr trenger dekan? kan henda eg får tak i nokon! Men lengden?
Tistlo wrote:
Kva type glass er det som skal skiftast? spesialglas eller vanlige med karm? Om det er vanlige trenst det ikkje noko fagbrev for å skifte dei, men eit nytt glas med karm, nokon trekiler, ein neve lange skruer samt glava og lister
Og kor mange lysrøyr trenger dekan? kan henda eg får tak i nokon! Men lengden?
Dette er koblede vinduer, og vi må skifte glasset i noen av dem - det innerste glasset, målet på glasset er ca. 132x132 cm.
Er klar over at en ikke trenger fagbrev for å bytte glass eller karmer, men vi kunne tenkt oss god pris på dette fra en som driver med slikt... glass altså...
Lysrørene er 58W - det betyr at lengden er satt...
Hmm,, no har eg skaffa ein rull med flammehemmande, dale-tec stoff. Den er på 13,5x1,5meter. Den kan eg donera til breistein, Ettersom den er kjekk å henga opp som gardin, når du sliper sveiser og herjer på, og samtidig ikkje vil øydeleggja lakken på den flotte bilen som står attmed din.
Men eg skal testa den litt her heima og sjekka kor mykje den tåler av varme og flamme og sprut.
Tistlo wrote:
Men eg skal testa den litt her heima og sjekka kor mykje den tåler av varme og flamme og sprut.
Testa i kveld, resultat:
Den tar ikkje fyr og det vert ikkje hol når eg plasserer ein lighter rett under stoffet, vert kun merke/svidd. Slipte med konsentrert slipesprut 50cm frå duken, og det viste ikkje att eingong! Sveisesprut viser ikkje att, men når eg la stoffet ned, og sveiste på ei plate over lenge sånn att eg brant hol, så gjekk dei store sveiseperlene gjennom stoffet... Men det er vel ikkje under bilen ein skal bruka denne
Eg tenkte på å laga ein skjerm med dette. Så dersom nokon har eit sånt klestativ på hjul, så skal eg kunna laga til ein veldig bra trillbar anti-sprut-skjerm for bruk på luftkjølt relatert arbeid only